در این پست از سایت استار بورس چرا سهام عدالت من واریز نشده است,علت واریز نشدن سود سهام عدالت 1402 را قرار دادیم . علت و دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت 1402 به حساب چیست ؟ چرا سود سهام عدالت به حساب من واریز و پرداخت نشده است ؟ چرا سود سهام عدالت 1402 برای من کم واریز شده است . سایت استار بورس …

چرا سهام عدالت من واریز نشده است,علت واریز نشدن سود سهام عدالت 1402

علت عدم واریز سود سهام عدالت چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دو دلیل برای عدم واریز سود سهام عدالت مرحله دوم می‌توان عنوان کرد،‌ اولین دلیل زمان‌بر بودن واریز سود سهام عدالت است و دیگری مشکلات حساب بانکی افراد است.

رئیس سازمان بورس اعلام کرده بود که واریز سود سهام عدالت از تاریخ ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا پایان سال جاری تمام می‌شود. این گفته به این معناست که واریز سود سهام عدالت یک فرایند چند روزه است و برخی از افراد ممکن است در اولین روز،‌ سود خود را دریافت کنند و برخی دیگر در روزهای آینده این سود را بگیرند.

بر این اساس یکی از علت‌های واریز نشدن سود سهام عدالت می‌تواند این باشد که هنوز این فرایند به پایان نرسیده و احتمالا در دو روز کاری پیش رو هم ادامه داشته باشد و افرادی که هنوز سودی نگرفته‌اند امروز و فردا هم می‌توانند منتظر واریز سود باشند.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

اما علت دیگر واریز نشدن سود سهام عدالت می‌تواند مشکلات موجود در حساب بانکی دارندگان سهام عدالت باشد. افراد تنها در صورتی می‌توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند که سجامی شده و کد بورسی داشته باشند. پس اگر افراد هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده باشند هیچ سودی برای آنها واریز نمی‌شود. بر این اساس بخشی از عدم واریزی‌ها می‌تواند به دلیل ثبت نام نکردن در سامانه سجام باشد.

مشکل بانکی، عامل دیگر واریز نشدن سود سهام عدالت است. اگر حساب بانکی که افراد برای دریافت سود سهام عدالت معرفی کرده‌اند دارای ویژگی‌های زیر باشد، هیچ سودی برای افراد واریز نمی‌شود:

داشتن حساب بانکی مشترک
داشتن حساب بانکی که بیش از شش ماه راکد بوده است.
داشتن حساب ارزی
اعلام شماره شبای اشتباه

اگر حساب بانکی که افراد برای دریافت سود سهام عدالت معرفی کرده‌اند،‌ یکی از ویژگی‌های بالا را داشته باشد، هیچ سودی برای افراد فعلا واریز نمی‌شود و تنها در صورتی که این اشکالات برطرف شود،‌ افراد می‌توانند در ماه‌های آینده سود سهام خود را دریافت کنند.

در ماه‌های گذشته هم اعلام شد که حدود دو میلیون نفر به دلیل مشکلات بالا هیچ سودی دریافت نکرده‌اند. این افراد باید با مراجعه به سامانه www.sejam.ir از ارزش سبد سهام عدالت خود و وضعیت حساب بانکی اعلام شده مطلع شوند.

چرا برای من سود سهام عدالت واریز نشده؟

وزیر اقتصاد و امور دارایی تاکید کرد: با توجه به اینکه از نظر مجلس و دولت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی مستحق‌ترین گروه برای دریافت سهام عدالت هستند

ایسنا: وزیر اقتصاد و امور دارایی در ادامه در پاسخ به این پرسش که جاماندگان از سهام عدالت باید شرایط خاصی داشته باشند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در این راستا دولت در سال گذشته مصوبه ای داشت که موجب ایراد هیات تطبیق مصوبات قرار گرفت و تا طی مراتب به پایان سال ۱۴۰۱ نرسید، در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مجدد این حکم درج شده و امسال تلاش دولت این است که خیلی زودتر و تا قبل از اینکه به ماه های پایانی سال برسیم جاماندگان سهام عدالت دریافت کنند.

 

تمام تلاش دولت این است باتوجه به اینکه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی جز اولویت هایی هستند که هم در مصوبه بودجه ۱۴۰۱ درج شده بود و هم دولت آنها را به عنوان پیشروترین گروهی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند، می داند بتوانیم امسال برای این گروه سهام عدالت را تخصیص دهیم.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به دلیل مشکل شماره شبای معتبر بانکی نتوانستند سود مرحله دوم عملکرد ۱۴۰۰ را دریافت کنند.

محمد باغستانی با بیان اینکه مرحله دوم سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت روز ۲۵ اسفندماه سال قبل به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار سهامدار واریز شد، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از بانک‌ها، سود حدود ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به حساب آنها واریز نشده است.

 

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که سود به حساب این تعداد از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

مدیرعامل سمات اظهار کرد: سهامدارانی که با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام قرار بگیرند.

 

باغستانی اضافه کرد: سود سهامدارانی که مشکل شبای معتبر بانکی خود را برطرف کنند، در مراحل بعدی به حساب آنها واریز خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. گفتنی است، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سال گذشته سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت را در دو مرحله و در روزهای ۳۰ آذرماه و ۲۵ اسفندماه به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز کرد.

آغاز واریز سود سهام عدالت از امروز

(۱۴۰۱/۱۲/۲۵) دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت، واریز می‌شود.

وی افزود: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت.
مبلغ دقیق سود سهام عدالت مرحله دوم اعلام شد

سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای مبلغ دقیق سود سهام عدالت که در مرحله دوم واریز خواهد شد را اعلام کرد.

 

سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰و نیز باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)، به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود.

سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر واریز باقیمانده سود سهام عدالت نزد این سازمان به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بدین وسیله به آگاهی کلیه سهامداران محترم می رساند، «سود عملکرد شرکتهای غیربورسی مربوط به سالهای ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ » و همچنین «باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)» جهت واریز به حساب سهامداران محترم سهام عدالت به حساب شرکت مذکور واریز شده است.

 

بنابراین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکتهای بورسی سهام عدالت، سود سهام نزد این سازمان را نیز به حساب سهامداران محترم واریز خواهد نمود.

بر این اساس از کل مبلغ واریز شده توسط شرکت مذکور، مبلغ ۲۵۵ هزار تومان برای سهامداران یک میلیون تومانی و مبلغ ۱۳۵ هزار تومان برای سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، مربوط به سود واریز شده توسط سازمان خصوصی سازی می باشد.

واریز نشدن سود سهام عدالت

قرار بود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، از ۲۹ آذر تا اول دی ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. اما هنوز تعدادی از مشمولان هیچ سودی دریافت نکرده‌اند.

اماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، واریز سود سهام عدالت تمام شده اما تعدادی از دارندگان سهام عدالت هیچ سودی دریافت نکردند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا این گروه همان افرادی هستند که شماره شبای آنها نامعتبر است.

واریز نشدن سود سهام عدالت مشکل امسال نیست و این مساله هر بار تکرار می‌شود و علت آن اشتباه بودن اطلاعات شماره شبای سهامداران است.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی را همین موضوع ذکر کرده و گفته: دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت را همین نکته عنوان کرده و گفته سود سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌شود و در صورت وجود هرگونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود امکان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد.

اما کدام حساب‌ها حساب ایراددار محسوب می‌شود و چه کسانی نمی‌توانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند؟ افرادی که

شماره شبای آنها نامعتبر است.
شماره حساب ارزی دارند.
بیش از شش ماه حساب راکد بوده و هیچ گردشی نداشته باشد.

این موارد از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

جاماندگان دریافت سود سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

افرادی که به دلیل مشکل حساب نتوانسته‌اند سود سهام عدالت خود را بگیرند، لازم نیست به جایی مراجعه کنند. این گروه باید توجه داشته باشند که سود سهام عدالت به‌صورت سجامی واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ مکان خاصی نیست و باید به سامانه مراجعه کنند.

افرادی که سود سهام عدالت نگرفته‌اند باید به سامانه sejam.ir یا sahamedalat.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. افراد برای اطلاع از درستی شماره شبای خود می‌توانند به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir مراجعه کنند و در صورتی که شماره شبا ایراد داشته باشد می‌توانند آن را اصلاح کنند. همچنین این افراد می‌توانند با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

سود سهام جاماندگان چه زمان واریز می‌شود؟

اما سود سهام عدالت جاماندگان چه زمانی وازیز می‌شود؟ افرادی که سود سهام عدالت آنها واریز نشده است، باید تا اسفند ماه منتظر واریز سود سهام عدالت خود بمانند.

یعنی همزمان با واریز دومین مرحله واریز سود سهام عدالت. اما پیش از این لازم است که این افراد اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند. پس از آن اسفند ماه سود مرحله اول و دوم سهام عدالت سال ۱۴۰۰ یجا به حساب افراد واریز می‌شود.

سود واریزی سهام عدالت برای واجدینی که دارای سهام 532 هزار تومانی هستند مبلغی حدود 600 هزار تومان بوده و برای افرادی که سهام 1 میلیون تومانی دارند مبلغی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می‌شود.

علاوه بر این در رابطه با افزایش مقدار سود دریافتی صحبت هایی شده است که بستگی به گزارشات شرکت‌های بورسی دارد که در صورت اعلام از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

♨️ برگزاری #مجامع شرکت های سرمایه گذاری #سهام_عدالت پایان تیرماه

مجید عشقی، درخصوص پرداخت #سود_سهام_عدالت اظهار کرد:

باید دید نحوه #پرداخت_سود شرکت ها به چه صورت خواهد بود و زمان پرداخت سود مشخص شود تا در شورای عالی بورس تصمیم گیری صورت بگیرد.

اقدامی که در خصوص سهام عدالت انجام خواهیم داد، برگزاری مجامع شرکت های #سرمایه_گذاری_استانی سهام عدالت است که سعی می کنیم این کار تا آخر تیرماه نهایی شود تا فرایند برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت نیز آغاز شود.

سود سهام عدالت به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

سود سهام عدالت به همه‌ی دارندگان سهام عدالت تعلق می‌گیرد اما در ارتباط با عزیزانی که هنوز سود خود را دریافت نکرده‌اند می‌توان موارد زیر را که دلایل عدم واریز می‌باشد مورد بررسی قرار داد:

افرادی که شماره شبا اشتباه یا مغایر با سایر اطلاعات خود ثبت کرده‌اند.
وجود حساب ارزی.
اشخاصی که حساب ارائه شده آن‌ها بیش از 6 ماه راکد بوده و هیچگونه گردش حسابی نداشته باشند.
عدم ثبت‌نام فرد در سامانه سجام
ورثه افراد متوفی قبل از تعیین وضعیت وراثت

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت در سال 1402 اعلام شد

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. احتمالاً زمان‌بندی و چگونگی واریز این سود تغییرات مثبتی خواهد داشت.

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد. سال گذشته سازمان بورس اعلام کرد که واریز سود سهام عدالت از سال بعد به‌صورت هر 4 ماه یکبار انجام خواهد شد و مجید عشقی نیز به‌عنوان رئیس این سازمان بزرگ، خبر را تأیید کرد. حالا که در سومین ماه از سال 1402 قرار داریم، بحث واریز این سود به حساب سهامداران داغ شده و احتمال دارد که تیرماه سال جاری واریز انجام شود.

بزمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد

اواخر فروردین‌ماه سال جاری بود که‌ اعلام شد مطابق مصوبه سازمان بورس، پرداخت کامل سود به‌صاحبان سهام باید حداکثر ظرف چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به‌تقسیم سود انجام پذیرد.

درواقع فرصت هشت ماهه از شرکت‌ها گرفته شد و شرکت‌ها موظف شدند سود سهامداران را حداکثر تا چهار ماه بعد واریز کنند.

بر این اساس مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در همان زمان با تاکید بر اینکه زمان‌بر شدن پرداخت سود شرکت‌ها تا بازه زمانی حتی یک‌ساله، موجب کاهش ارزش آن می‌شد که به‌ضرر سهامداران بود، اعلام کرد که‌این تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که‌پرداخت سود سهام عدالت را هم در بر می‌گیرد؛ بنابراین در روند جدید، سود سهام عدالت زودتر از سنوات گذشته به‌حساب مردم واریز خواهد شد.

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت 1402 مشخص شد

جزئیات واریز سود سهام عدالت در سال جدید اعلام شد. امسال قرار است مشمولان در دو مرحله سود خود را دریافت کنند. بر اساس وعده مسئولان زمان واریز سود سهام عدالت به خوش قولی شرکت‌ها بستگی دارد.

پرداخت سود سهام عدالت در سال 1402 به صورت دو مرحله‌ای به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود سهامِ عدالت در سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله خبر داد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: واریز سود سهامِ عدالت در سال 1402 دو مرحله است. باقیمانده سود سهام عدالت 1401 هم در سال 1402 پرداخت خواهد شد.

محمد باغستانی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال گفت: با توجه به الزامات 4 ماهه شدن مهلت پرداخت سود سهام اگر شرکت‌ها به این الزامات عمل کنند امیدواریم که بتوانیم امسال سود سهام عدالت را زودتر پرداخت کنیم.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

مبلغ سود واریزی به ارزش سبد سهام عدالت افراد بستگی دارد. به گفته رئيس سازمان بورس سهامدارانی که در پرتفوی خود، سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت. این مبلغ بيشتر از مبلغ اعلام شده قبل است.

بر این اساس مبلغ سود سهام عدالت یک خانوار چهار نفره که هیچ بخشی از سهام عدالت خود را واگذار نکرده باشد، رقمی بین دو میلیون و ۴۰۰ تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

شرکت‌ها برای فعالیت و تهیه صورت‌های مالی خود، یک‌دوره زمانی یک‌ساله را با آغاز و پایان مشخص، تعیین می‌کنند که به‌آن سال مالی گفته می‌شود. سال مالی اکثر شرکت‌های بورسی، از ابتدای فروردین هر سال تا پایان اسفندماه همان سال است. اما شرکت‌هایی هم هستند که‌سال مالی آن‌ها متفاوت است.

 

شرکت‌های بورسی طبق قانون باید حداکثر چهار ماه بعد از سال مالی، نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی اقدام کنند. به‌عبارت دیگر اگر سال مالی یک شرکت ۲۹ اسفندماه باشد، باید تا پایان تیر ماه نسبت‌به‌ برگزاری مجمع اقدام کند. همچنین طبق قانون جدید شرکت‌ها حداکثر چهارماه پس از تشکیل مجمع عمومی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی، باید سود نقدی سهامداران را پرداخت کنند؛ بنابراین اگر مجمع یک‌شرکت در تیرماه برگزار شود، این‌شرکت موظف است تا پایان آبان‌ماه سود سهامداران را واریز کند.

فرصت شرکت‌های سهام عدالتی برای برگزار مجمع و واریز سود چقدر است؟

بررسی ایسنا حاکی از آن است که‌سال مالی ۳۱ شرکت بورسی سهام عدالت منتهی به ۲۹ اسفند است، بنابراین این شرکت‌ها باید در تیر اقدام به‌برگزاری مجمع و در آبان اقدام به‌واریز سود سهامداران و همچنین مشمولان سهام عدالت کنند.

بر این اساس، سال مالی سه‌شرکت ۳۱ شهریورماه، یک‌شرکت ۳۱ فررودین‌ماه و یک‌شرکت نیز ۳۱ خردادماه است.

چرا سهام عدالت من واریز نشده است,علت واریز نشدن سود سهام عدالت 1402,چرا سهام عدالت من صفر شده,چرا سهام عدالت من واریز نشده نی نی سایت,چرا سود سهام عدالت من واریز نشده 1402,چرا سود سهام عدالت من واریز نشده,چرا سهام عدالت برای من واریز نشده,چرا سود سهام عدالت من واریز نشده است,چرا سهام عدالت برای من واریز نشده است,چرا هنوز سود سهام عدالت من واریز نشده,چرا سهام عدالت برای من واریز نشد,چرا سهام عدالت من کم واریز شده,چرا سود سهام عدالت من کم واریز شده,چرا سهام عدالت برای من کم واریز شده,چرا سهام عدالت منو نریختن,چرا سود سهام عدالت منو نریختن,چرا سود سهام عدالت برای من واریز نشده است,چرا سهام عدالت من واریز نمیشه,چرا سود سهام عدالت برای من واریز نشده,چرا سهام عدالت من پرداخت نشده,چرا برای من سهام عدالت پرداخت نشده,چرا سود سهام عدالت من پرداخت نشده,چرا سهام عدالت من 492 هزار تومان است,چرا سهام عدالت من کم است,چرا سود سهام عدالت من کم است,چرا ارزش سهام عدالت من کم است,چرا سهام عدالت من واریز نمیشود,چرا سود سهام عدالت برای من واریز نشد