در این پست از سایت تقویم نجومی چه کشورهایی فردا عید فطر است,کدام کشورها فردا را عید فطر اعلام کردند؟ را قرار دادیم . پایان ماه رمضان در تمام کشورهای اسلامی به عنوان عید فطر جشن گرفته می شود . در روز عید فطر روزه گرفتن توصیه نشده است . اما در کدام کشورهای اسلامی فردا عید فطر اعلام شده است ؟ همراه ما باشید در استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با فهرست کشورهای اسلامی که فردا را عید فطر اعلام کرده اند …

کدام کشورهای عربی روز جمعه عید فطر است

مرکز بین‌المللی نجوم اسامی کشورهایی که احتمالاً روز جمعه، اول اردیبهشت در آنجا عید فطر خواهد بود، اعلام کرد.

مرکز بین‌المللی نجوم اسامی کشورهایی را منتشر کرد که احتمال رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در روز پنج‌شنبه مصادف با ۲۹ ماه مبارک رمضان در آنجا وجود دارد تا روز جمعه، اول اردیبهشت را آغاز ماه شوال و نخستین روز اعیاد سعید فطر اعلام کنند.

تمام کشورهای عربی و اسلامی طی روزهای گذشته از عموم مردم و کمیته‌های دینی خواسته‌اند از شامگاه پنجشنبه درباره رؤیت هلال ماه شوال تحقیق کنند.

مرکز بین‌المللی نجوم اعلام کرد که احتمال دارد برخی از کشورهای عربی هلال ماه شوال را در شامگاه پنجشنبه با تلسکوپ‌های معمولی و نه با چشم غیر مسلح ببینند، مانند کشورهای منطقه مغرب عربی شامل لیبی، تونس، الجزایر، مراکش و موریتانی. اما در مورد دو کشور مصر و سودان آنها می‌توانند هلال ماه را در مناطق نزدیک به مرزهای غربی خود با تلسکوب رؤیت کنند.

در مورد کشورهای بلاد شام و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یعنی کشورهای عربی واقع در قاره آسیا شامل لبنان، سوریه، فلسطین، عربستان سعودی، قطر، کویت، یمن، بحرین، امارات و عراق رصد هلال با هر وسیله‌ای چه با چشم غیرمسلح و چه با تلسکوپ معمولی برایشان مشکل خواهد بود، چون هلال در روز رؤیت پس از مدت زمان دور از غروب آفتاب بسیار به افق نزدیک خواهد بود.

مرکز بین‌المللی نجوم پیش از نیز اعلام کرده بود که رؤیت هلال عید سعید فطر پنجشنبه، ۳۱ فروردین با چشم غیرمسلح یا تلسکوپ در اکثر کشورهای جهان عرب و اسلام به استثنای بخش‌هایی از غرب آفریقا که از لیبی شروع می‌شود، امکان‌پذیر نیست.