در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir کانال صعودی در بورس چیست,الگوی کانال صعودی,نحوه رسم کانال صعودی را قرار دادیم . کانال ها نقش مهم و اساسی در تحلیل تکنیکال دارند . کانال های بورسی دارای دو نوع نزولی و صعودی هستند . کانال های صعودی نشان دهنده رشد و صعودی شدن قیمت سهم هستند . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جامع کانال های صعودی در بورس و آموزش شکست کانال نزولی سهم و روش تشخیص آن و نحوه رسم کانال صعودی برای سهام در بورس …

کانال صعودی چیست؟

کانال صعودی عمل قیمتی است که بین خطوط موازی شیب دار به سمت بالا قرار دارد. اوج های بالاتر و پایین های بالاتر این الگوی قیمت را مشخص می کند. تحلیلگران فنی یک کانال صعودی را با کشیدن یک خط روند پایین تر که پایین های نوسان را به هم متصل می کند، و یک خط کانال بالایی که به اوج های نوسان می پیوندد، می سازند.

یک کانال صعودی در تحلیل تکنیکال برای نشان دادن روند صعودی قیمت اوراق بهادار استفاده می شود.
این از دو خط روند شیبدار مثبت تشکیل شده است که در بالا و پایین یک سری قیمت ترسیم شده اند که به ترتیب سطوح مقاومت و حمایت را نشان می دهند.
کانال ها معمولا در تحلیل تکنیکال برای تایید روندها و شناسایی شکست ها و معکوس ها استفاده می شوند.

درک کانال های صعودی

در یک کانال صعودی، قیمت همیشه به طور کامل در خطوط موازی الگو باقی نمی‌ماند، بلکه مناطق حمایت و مقاومت را نشان می‌دهد که معامله‌گران می‌توانند از آن برای تعیین دستورات توقف ضرر و اهداف سود استفاده کنند. شکست بالای یک کانال صعودی می تواند نشان دهنده ادامه حرکت به سمت بالاتر باشد، در حالی که شکست در زیر کانال صعودی می تواند نشان دهنده تغییر روند احتمالی باشد.

کانال های صعودی یک روند صعودی واضح و مشخص را نشان می دهند . معامله گران می توانند تجارت را بین سطوح حمایت و مقاومت الگو تغییر دهند یا در جهت شکست یا شکست معامله کنند.

کانال صعودی در بورس چیست,الگوی کانال صعودی,نحوه رسم کانال صعودی

معامله با کانال صعودی

حمایت و مقاومت : معامله‌گران می‌توانند زمانی که قیمت سهام به خط روند پایین کانال صعودی می‌رسد، موقعیت خرید باز کنند و زمانی که قیمت به خط کانال بالایی نزدیک شد، از معامله خارج شوند.

یک دستور توقف ضرر باید کمی زیر خط روند پایین قرار گیرد تا در صورت معکوس شدن ناگهانی قیمت اوراق، از ضرر جلوگیری شود.

معامله گرانی که از این استراتژی استفاده می کنند باید اطمینان حاصل کنند که فاصله کافی بین خطوط موازی الگو وجود دارد تا نسبت ریسک / پاداش مناسب را تعیین کند.

به عنوان مثال، اگر یک معامله گر توقف 5 دلاری داشته باشد، عرض کانال صعودی باید حداقل 10 دلار باشد تا نسبت ریسک/پاداش 1:2 وجود داشته باشد.

برک آوت ها: معامله گران می توانند یک سهام را زمانی بخرند که قیمت آن به بالای خط کانال بالایی یک کانال صعودی برسد. عاقلانه است که از سایر شاخص های فنی برای تأیید شکست استفاده کنید.

به عنوان مثال، معامله‌گران می‌توانند نیاز داشته باشند که افزایش قابل‌توجهی در حجم با شکست همراه باشد و در نمودارهای بازه زمانی بالاتر مقاومتی وجود نداشته باشد.

شکست‌ها : قبل از اینکه معامله‌گران در هنگام شکستن قیمت به زیر خط کانال پایین‌تر یک کانال صعودی، موقعیت کوتاهی بگیرند، باید به دنبال نشانه‌های دیگری باشند که ضعف الگو را نشان می‌دهند. نرسیدن مکرر قیمت به خط روند بالایی یکی از علائم هشدار دهنده است.

معامله گران همچنین باید به دنبال واگرایی منفی بین یک شاخص محبوب، مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و قیمت باشند.

به عنوان مثال، اگر قیمت سهام در کانال صعودی به بالاترین حد خود برسد، اما اندیکاتور در حال رسیدن به اوج های پایین تر باشد، این نشان می دهد که حرکت صعودی در حال کاهش است.

کانال صعودی در مقابل کانال های پوششی

کانال های پوششی یکی دیگر از کانال های محبوب هستند که می توانند الگوهای کانال نزولی و صعودی را در خود جای دهند.

کانال‌های پوششی معمولاً برای نمودار و تحلیل حرکت قیمت اوراق بهادار در مدت زمان طولانی‌تری استفاده می‌شوند، در حالی که کانال‌های صعودی و نزولی می‌توانند برای ترسیم نمودار قیمت اوراق بهادار بلافاصله پس از برگشت سودمند باشند . خطوط روند را می توان بر اساس میانگین های متحرک یا اوج و پایین ها در بازه های زمانی مشخص استوار کرد.

دو تا از رایج ترین کانال های پاکت شامل باندهای بولینگر و کانال های دانچیان هستند

آشنایی با کانال های صعودی در تحلیل تکنیکال :

یک کانال صعودی یک الگوی نموداری است که از دو خط روند صعودی که در بالا و پایین قیمت ترسیم شده‌اند که سطوح مقاومت و حمایت را نشان می‌دهد تشکیل شده است.

کانال صعودی همچنین به عنوان ” کانال صعودی ” و ” کانال بالا ” شناخته می شود.

خط پایین ابتدا مشخص می شود، که در امتداد پایینی ها حرکت می کند: خط روند را مشخص می کند . خط بالایی (او “خط کانال”) به صورت موازی با خط روند شناسایی می شود که در امتداد اوج ها قرار دارد.

این یک الگوی نمودار صعودی است که توسط یک خط روند که از سری پایین‌های بالاتر و یک سطح مقاومت مورب که اوج‌های بالاتر را به هم متصل می‌کند، تعریف می‌شود.

زمانی که در کانال هستند، انتظار می رود قیمت ها از مرزهای بالا و پایین جهش کنند. هرچه این معکوس‌ها بیشتر رخ دهد، الگوی قابل اعتمادتر است.

یک کانال صعودی شبیه الگوی مستطیل به نظر می رسد ، اما تفاوت این است که کانال صعودی شیب بالایی دارد.

کانال صعودی در بورس چیست,الگوی کانال صعودی,نحوه رسم کانال صعودی

کانال صعودی دقیقا برعکس کانال نزولی است .

هنگامی که قیمت در نزدیکی خط روند پایین قرار دارد، به دنبال فرصت های طولانی باشید، اگرچه معامله گران تهاجمی می توانند در هر دو خط روند به دنبال جهش یا عقب نشینی معامله طولانی و/یا کوتاه کنند.

راه دیگر برای معامله با این الگو این است که منتظر بمانید تا قیمت از هر خط روند عبور کند.

شکست در بالای خط روند بالا یک سیگنال خرید قوی ایجاد می کند، در حالی که شکست در زیر خط روند پایین سیگنال فروش قوی ایجاد می کند.

هنگامی که قیمت از خط روند عبور می کند (خط پایین)، ممکن است نشان دهنده تغییر قابل توجهی در روند باشد.

در مقابل، شکستن خط کانال (خط بالایی)، نشان دهنده شتاب روند موجود است.

به خاطر داشته باشید که مانند همه الگوهای دیگر، کانال‌ها نیز ممکن است مستعد شکست‌های نادرست یا زودرس باشند ، به این معنی که قیمت ممکن است به کانال بازگردد.