کندل دوجی نشانه چیست,آموزش کندل دوجی,روش معامله با کندل دوجی

در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir کندل دوجی نشانه چیست,آموزش کندل دوجی,روش معامله با کندل دوجی را قرار دادیم . معرفی و آشنایی کامل و جامع با کندل های دوجی در تحلیل تکنیکال به همراه چند مثال و نمونه از معامله با کندل های دوجی در بورس . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جامع کندل دوجی در تحلیل تکنیکال و کندل دوجی در بورس و فارکس و ارز دیجیتال و نحوه و طریقه معامله با کندل های دوجی و کندل های دوجی پایه بلند …

کندل دوجی چیست و چه نشانه ای دارد

اگر می خواهید از آموزش کامل و جامع الگوی کندل دوجی و انواع کندل های دوجی در ارزهای دیجیتال بهره مند شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

آیدی تلگرام : AZARBAIJAN10

کندل دوجی نشانه چیست,آموزش کندل دوجی,روش معامله با کندل دوجی

کندل دوجی چیست و چگونه با آن معامله کنیم؟

کندل دوجی که به آن ستاره دوجی می‌گویند، نشان‌دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس‌های بازار مالی یا ارزهای دیجیتال است. این الگوی نمودار کندلی به طور خاص زمانی شکل می گیرد که قیمت های بسته و باز بازار تقریباً یکسان باشد. الگوهای دوجی زیادی وجود دارد، از جمله دوجی سنجاقک، دوجی سنگ قبر و دوجی پا دراز.

شمعدان Doji عمدتاً برای نشان دادن عدم تصمیم گیری استفاده می شود زیرا قیمت های بالا، پایین، باز و بسته که در این چهار قیمت یکسان هستند.

با این حال، همه این تغییرات Doji به یک شکل استفاده نمی شوند. در واقع، Doji همچنین می تواند برای نشان دادن حرکت کند روند موجود استفاده شود. به همین دلیل است که باید تفاوت‌ها را درک کنید و تفاوت‌های این تشکل‌ها را تفسیر کنید تا ریسک‌ها را به حداقل برسانید و سود ثابتی کسب کنید.

الگوی شمعدان دوجی چیست؟

کندل Doji یک شکل شمعدانی است که زمانی که قیمت باز و بسته نسبتاً در یک سطح ظاهر می شود، ظاهر می شود، در حالی که سایه ها نسبتا طولانی هستند. فتیله از یک خط عمودی از الگوی دوجی تشکیل شده است، در حالی که بدنه به عنوان خط افقی شناخته می شود.

کندل دوجی معمولاً با باز شدن بازار شکل می گیرد و معامله گران صعودی قیمت ها را بالا می برند. در حالی که زمانی که معامله‌گران نزولی تلاش می‌کنند قیمت بالاتر را رد کنند، قیمت پایین می‌آید. تفاوت در قیمت باز و بسته شدن یک دارایی از طریق بدنه کندل دوجی منعکس می شود. در حالی که فتیله بالا نشان دهنده بالاترین قیمت و پایین نشان دهنده پایین ترین قیمت است.

سپس، زمانی که قیمت باز و بسته شدن قیمت یک دارایی کم و بیش در یک سطح باشد، یک شکل متقاطع تشکیل می شود. شکل ضربدری به شکلی ظاهر می شود که بدنه کندل یا بسیار کوچک است یا تقریباً وجود ندارد، در حالی که فتیله های بالایی و پایینی در طول یکسان هستند.

Doji Candlestick از کجا نام خود را گرفته است؟

دوجی در زبان ژاپنی به “دوجی” اطلاق می شود، نامی است که در آن شمعدان دارای یک باز و بسته است که با هم برابر هستند و اغلب اجزای آن در الگوها هستند. هنگامی که به ژاپنی ترجمه می شود، Doji به معنای اشتباه یا اشتباه است، جایی که به نادر بودن یک تطابق دقیق از قیمت بسته شدن و افتتاحیه اشاره دارد.

در نهایت، این یک شمعدان انتقالی است که در درجه اول برابری و عدم تصمیم گاو و خرس ها را در بازار مالی تعریف می کند.

Doji Candlestick چگونه کار می کند؟

از آنجایی که بیشتر معامله‌گران برای سیگنال‌های خرید یا فروش به داده‌های تاریخی و قیمت لحظه‌ای تکیه می‌کنند، کندل Doji برای ارزیابی شرایط بازار بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال، اگر Doji در طول یک روند صعودی ظاهر شود، نشان دهنده این است که بازار وارد وضعیت عدم تصمیم گیری و بی طرفی شده است. این می تواند با ادامه روند یا با معکوس شدن آن به پایان برسد.

با این حال، این سیگنال ها برای نتیجه گیری تصمیم شما برای خروج از یک موقعیت کافی نیستند. بنابراین با استفاده از یک شاخص فنی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI)، باندهای بولینگر می‌توانند آنچه را که Doji پیشنهاد می‌کند تایید کنند.

با فرض باز شدن قیمت بیت کوین در 55,903 دلار، تقاضای خریدار بالاتر است و باعث می شود که قیمت در یک روند صعودی حرکت کند و به 57,135 دلار برسد. سپس فروشندگان سعی کردند قیمت را به کمتر از 54715 دلار برسانند. با این حال، روز با قیمت بسته شدن و افتتاحیه 55903 دلار به پایان می رسد، و همانطور که در عکس نشان داده شده است، یک Doji پا بلند را تشکیل می دهد. این بدان معناست که خریداران و فروشندگان به بلاتکلیفی رسیده‌اند و هیچ گونه سوگیری جهت‌گیری برای آن روز رخ نمی‌دهد.

کندل دوجی نشانه چیست,آموزش کندل دوجی,روش معامله با کندل دوجی

چگونه یک کندل دوجی شکل می گیرد

هنگامی که بازار باز می شود، یک کندل دوجی خنثی شکل می گیرد و معامله گران صعودی قیمت ها را بالا می برند و بالعکس برای معامله گران نزولی. با این حال، در نقطه‌ای مقاومت یا حمایت قوی پیدا می‌کند و در جهت مخالف حرکت می‌کند، همان سطح مقابله پیدا می‌شود. در پایان، نسبتاً در همان سطحی که باز شد بسته می شود، که نشان دهنده لحظه عدم تصمیم گیری است.

به عنوان مثال، بازار می تواند بالاتر باز شود، پس از آن خرس ها صعود را رد کرده و قیمت را به سطح معینی برگردانند. در نتیجه، بازار سعی می کند با بازگشت نزدیک به باز بودن، وضعیت را متعادل کند. این نوع Doji به عنوان یک سیگنال ادامه روند در نظر گرفته می شود، اما گاهی اوقات می تواند منجر به معکوس شود.

شایان ذکر است که الگوی Doji لزوماً به معنای برگشت یا ادامه نیست، بلکه صرفاً به معنای عدم تصمیم گیری است. چنین کندل هایی را اغلب می توان در طول دوره های استراحت به دنبال روندهای صعودی یا نزولی قوی مشاهده کرد. بازار ممکن است پس از استراحت به راه خود ادامه دهد.

با این حال، همچنین می تواند نشان دهد که روند موجود در حال از دست دادن قدرت است. تأیید سیگنال‌های Doji بدون تأیید نشانگرهای فنی چالش برانگیز است، اما همچنان نشانه‌ای قابل توجه از بازار گاوها و خرس‌ها را نشان می‌دهد.