اگر عطر و طعم هویج را دوست دارید، حتما این کیک را امتحان کنید. کیک هویج یکی از خوشمزه ترین و در عین حال مقوی ترین کیک هاست. این کیک خوشمزه جزو محبوب ترین دسرها در سراسر جهان به خصوص در سوئیس می باشد. در مراحل پخت کیک هویج، هویج ها کاملا نرم می شوند و کیک بافت نرم و ابری فوق العاده ای پیدا می کند. هویج سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد، پس بهتر است این سبزی بی نظیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید و در غذاها، سالادها، کیک ها و دسرها نیز از آن استفاده کنید.

کیک هویج، طعمی که فراموش نخواهید کرد

کیک هویج، طعمی که فراموش نخواهید کرد

روش تهیه ی کیک هویج

مواد لازم برای پنج نفر:

هویج رنده شده 2 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
شکر 1 پیمانه
روغن مایع 1 پیمانه
آرد 2 پیمانه
ماست 3 قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر 2 قاشق مربا خوری
پوست رنده شده لیمو یا پرتقال 1 قاشق مربا خوری
دارچین 1 قاشق مربا خوری
گردو خرد شده 1 پیمانه

مواد لازم برای تهیه ی کرم گاناش:

شکلات 200 گرم
خامه صبحانه 200 گرم
کره 20 گرم

دستور پخت:

تخم مرغ و شکر را با همزن خوب هم بزنید. پس از آن اول روغن مایع را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس ماست را به آن ها بیافزایید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. مواد خشک را به آرد افزوده و مخلوط کرده و سه بار الک کنید. در انتها آن ها را به تخم مرغ ها اضافه کنید. گردوی خرد شده و هویج را به مواد کیک اضافه کنید. سپس قالب کیک را چرب نمایید و مایع را درون قالب بریزید. سپس قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 45 دقیقه بگذارید.

برای کرم گاناش هم شکلات به دمای محیط رسیده را در ظرف ریخته و روی بخار آب جوش (به طریق بن ماری) قرار داده و ذوب که شد خامه و کره را اضافه کنید و بهم بزنید و بعد که کمی خنک شد روی کیک بریزید.