نقره یک فلز ضد باکتری است، میکروب هایی که در هوا وجود دارند روی نقره می‌شینند و باعث ایجاد نقره اکسید می شوند. که این امروباعث ایجاد لکه روی نقره می شود. سطح نقره براق است و لکه روی سطح نقره کاملا مشخص می شود. این لکه ها با لمس کردن سطح نقره پاک می شود .

روشهای سفید کردن نقره

روشهای سفید کردن نقره

زیور آلات نقره ای که خانم ها دارند بعد از گذشت چند سال سیاه و کدر می شود دچار تغییر رنگ می شود، این تغییر رنگ در نقره دائمی نمی باشد، و با استفاده از روش هایی که در ادامه می گوییم این تیرگی برطرف می شود.

روش های برطرف کردن سیاهی و تغییر رنگ نقره:

آموزش برطرف کردن سیاهی و تغییر رنگ نقره

آموزش برطرف کردن سیاهی و تغییر رنگ نقره

۱- پودر ماشین لباسشویی:

درون کاسه ای یک ورق آلومینیومی قرار دهید، یک قاشق پودر ماشین لباسشویی در آن بریزید و نقره خود را درون کاسه قرار دهید چند ساعت بماند، سپس نقره سفید شده خود را بردارید و خشک کنید.

۲- سس گوجه فرنگی:

از یک مسواک نرم برای آغشته کردن نقره به سس استفاده کنید، به مدت ۱۵ دقیقه سس را روی نقره قرار دهید تا سفید شود.

۳- نشاسته ذرت:

نشاسته ذرت را با آب به صورت خمیری درآورید و سپس روی نقره بمالید، سپس آنرا بشویید و خشک کنید.

۴- خمیر دندان:

روی قسمت های سیاه نقره خمیر دندان بمالید تا درخشش آنرا ببینید.

۵- نرم کننده مو:

روی نقاط سیاه و تیره نقره، مقداری نرم کننده موی سر بریزید تا شاهد سفیدی نقره شوید.

۶- ترکیب آبلیمو و شیرخشک:

یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک دوم فنجان آب و یک دوم فنجان شیرخشک را با یکدیگر مخلوط کنید و یک شب نقره را در این محلول قرار دهید تا نقره های شما درخشان شود.

۷- ژل ضد عفونی کننده دست:

ژل آنتی باکتریال باعث درخشش نقره جات می شود.

۸- گچ:

گچ باعث جذب رطوبت به خودش می شود و از سیاه شدن نقره جلوگیری می کند.

۹- سرکه:

یک دوم فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و نقره های خود را به مدت 2 تا 3 ساعت، در محلول قرار دهید آن ها را با آب سرد شست و شو دهید و به طور کامل خشک کنید تا نقره جات شما بدرخشند.

۱۰- ورق آلومینیوم:

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک لیتر آب بریزید و سپس یک تکه ورق آلومینیم درون آن بیاندازید و اجازه دهید بجوشد . نقره خود را به مدت 10 ثانیه یا بیشتر در این محلول بیاندازید و سپس خارج کنید.

۱۱- آمونیاک:

در محلولی از یک فنجان آب گرم و نصف فنجان آمونیاک بدلیجات و زیورآلات نقره ای خود را به مدت ده دقیقه قرار دهید. سپس به آرامی آن را بشویید و خشک کنید.