موز یک میوه ی پرخاصیت و مقوی است که استفاده از آن برای همه افراد توصیه می شود، جالب است بدانید که این میوه خوشمزه اول به صورت وحشی وجود داشته است و کم کم اهلی شده و به شکل و طعم امروزی درآمده است، موز وحشی اولین بار در پاپایو نزدیک استرالیا و بعد به هند رسید، زمانی که موز به هند رسید، اسکندر مقدونی آن را به یونان و اروپا آورد.

حقایق شگفت انگیز موز

حقایق شگفت انگیز موز

? موز به زبان انگلیسی بانانا banana می باشد که کلیشه ی عربی دارد. تاریخ دقیق ورود این میوه به ایران دقیق مشخص نمی باشد ولی در سال ۱۳۱۹ از هند وارد ایران شد و در سیستان و بلوچستان کاشته شد.

موز بنفش

موز بنفش

? موز فقط زرد نیست و به رنگ ها و طرح های دیگری هم دیده می شود ، رنگ های دیگری که موز دارند بنفش و قرمز است، موز قرمز دارای طعمی شبیه طعم تمشک است و از موز بنفش برای پخت و پز استفاده می شود.

موز قرمز

موز قرمز

بزرگ ترین کشور تولید کننده موز ، هند می باشد که سالانه ۱۶ میلیون تن موز را تولید می کند.

? موز به دلیل داشتن پتاسیم بالا، خاصیت رادیواکتیوی دارد اما اصلا جای نگران شدن ندارد چون کاملا بی خطر است.
? موز خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد، و کاربردهای خیلی زیادی دارد.

اگر حشره ای بدن شما را نیش زد و جای زخم نیش حشره متورم شد و خارش داشت از موز استفاده کنید‌، موز باعث تسکین خارش و تورم ناشی از نیش حشرات می شود. هم چنین ممکن است به دلیل مصرف ماده غذایی خاص که به آن آلرژی داشته باشید دچار کهیر پوستی شوید، که موز به تسکین کهیر هم کمک می کند.

فواید موز

فواید موز

? برای همه اتفاق می افتد که با مصرف یک غذا و یا یک خوردنی دیگر دچار دل درد و دل پیچه بشوید، این میوه ی معجزه گر باعث بهبود دل درد و دل پیچه می شود. به جای خوردن نوشابه های انرژی زا که قند بالایی دارند می توانید موز مصرف کنید، موز به اندازه ی کافی انرژی دارد و بسیاری از ورزشکاران که فعالیت بدنی بالایی دارند قبل از رفتن به باشگاه از موز استفاده می کنند.