در این پست از سایت  عید قربان در ترکیه چند روز تعطیل است,تعطیلات عید قربان در ترکیه ۲۰۲۳ را قرار دادیم . به مناسبت عید قربان در کشور ترکیه چند روز تعطیل رسمی است ؟ تعطیلات و تعطیلی عید سعید قربان در کشور ترکیه سال 1402 – 2023 چند روز است ؟عید قربان یکی از اعیاد مهم شیعیان و مسلمانان جهان می باشد . به مناسبت عید قربان در تمام کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیه و عربستان و یمن و سوریه و عراق چند روز تعطیلات در نظر گرفته شده است . به مناسبت عید قربان سال 1402 در ایران چند روز تعطیلات و تعطیلی رسمی است در تقویم ؟ آیا روز عید قربان در ایران تعطیل رسمی است ؟ آیا روز پنجشنبه که روز عید قربان است تعطیل رسمی است ؟ تعطیلات به مناسبت عید قربان در ایران چند روز است ؟ عید قربان در تقویم ایران چند روز تعطیل است ؟ سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با تعطیلات و تعطیلی روز عید قربان در کشور ترکیه سال 2023 – 1402 …

 

تعطیلات عید قربان 1402 در کشور ترکیه و ایران و کشورهای اسلامی چند روز است ؟

27 جون تا 1 جولای: عید قربان

تعطیلات عید قربان در ترکیه

تعطیلات عید قربان در ترکیه از روز عرفه آغاز می‌شود و به مدت ۹ روز ادامه می‌یابد.

عید قربان در ایران روز پنجشنبه ۸ تیرماه است و این روز در ایران یک روز و در بعضی از کشورهای عربی دو روز تعطیل است. عید قربان یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمان جهان است.

روز پنجشنبه 8 تیر ماه سال 1402 به مناسبت عید قربان تعطیل رسمی در تقویم ایران است

عید قربان که به عید قربانی نیز معروف است، یکی از مهم ترین اعیاد در تقویم اسلامی است. این جشن توسط مسلمانان در سراسر جهان برای بزرگداشت تمایل حضرت ابراهیم (ابراهیم) برای قربانی کردن فرزندش اسماعیل (اسماعیل) به عنوان عملی برای اطاعت از فرمان خداوند برگزار می شود.

این جشن در روز دهم ذی الحجه، آخرین ماه از تقویم قمری اسلامی است. این جشن چهار روز طول می کشد و با دعا، ضیافت، و تبادل هدایا با خانواده و دوستان مشخص می شود.

چهارشنبه نهم ذی الحجه و 7 تیرماه در عربستان عید قربان اعلام شده است امسال در عربستان یک روز زودتر مراسمات عید قربان برگزار خواهد شد . اما در ایران در همان تاریخ دهم ذی الحجه و 8 تیر 1402 عید قربان اعلام گردیده و در تقویم ما تعطیل رسمی اعلام شده است .