داشتن زمین رایگان، آن هم برای عموم مردم و در یک جزیره ی ایرانی جهت ساخت مسکن و ویلا یکی از بهترین خبرهای بوده که امسال کار کردیم. جزیره بوموسی یکی از جزایر زیبای خلیج فارس ایران می باشدکه در فاصله ی 200 کیلومتری بندرعباس واقع هست و جمعیت فعلی این جزیره حدودا 5000 نفر می باشد. به گفته ی آشنایان در این جزیره درحال حاضر مشکلات برق و آب وجود دارد که در ادامه کنار جزئیات این خبر به مشکلات این جزیره هم اشاره خواهیم کرد.

زمین رایگان در جزیره بوموسی

زمین رایگان در جزیره بوموسی

قیمت زمین آزاد در جزیره بوموسی چنده؟

اگر میخواهید در مورد قیمت زمین های جزیره اطلاعات کسب کنید، یه سربه سایت های آگهی بزنید، به طور مثال این آگهی 3 روز پیش هست که زمین 200متری که یک واحد ویلایی 67 متری هم داخلش ساخته شده است را 850میلیون تومان برای فروش قرار داده است.

قیمت زمین آزاد در جزیره بوموسی

قیمت زمین آزاد در جزیره بوموسی

یک آگهی دیگر فروش زمین متری 1 میلیون تومان را مشاهده می کنید:

قیمت زمین آزاد در جزیره بوموسی

قیمت زمین آزاد در جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

تصاویری از جزیره بوموسی

جزیره بوموسی در دل هرمزگان و در آب‌های خلیج‌فارس یکی از جزایر بکر و زیبای کشورمان است. طبیعت منحصربه‌فرد ابوموسی هم از لحاظ اکوتوریسم و هم گردشگری نمونه است. وجود دلفین‌ها، ساحل زلال، ماهیگیری، چشم‌اندازهای بسیار جذاب و سواحل آرام با آب‌های پاک جزیره زیبای ابوموسی، زندگی را به کام ساکنان این جزیره شرین‌تر کرده و  خوش‌خبری ما برایتان این است که شما هم اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید هم ساکن این جزیره بکر شوید و هم زمین رایگان دریافت کنید. به گفته استانداری هرمزگان در نهضت ملی مسکن هرمزگان، به ایرانیانی که تمایل به سکونت در جزیره بوموسی دارند، زمین اعطا می‌شود.

شرایط دریافت زمین رایگان

ارسلان مالکی، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن امروز در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده و قرار است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد، زمین تحویل می‌شود.

از سوی دیگر بر اساس اطلاعیه‌های قبلی نام‌نویسی متقاضیان مسکن ملی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار و یا واجد شرایط در ابوموسی آزاد است و متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به سامانه نهضت ملی مسکن مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین برای واگذاری به شهروندان در قطعه‌های ۳۰۰ متری آماده است.

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایران و یکی از جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس است که از توابع شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان محسوب می‌شود. مساحت ابوموسی حدود ۱۲ کیلومتر مربع است و فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ است.

واگذاری زمین رایگان در جزیره ابوموسی به متقاضیان بر اساس اطلاعیه‌های قبلی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار یا واجد شرایط آزاد است. متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین در جزیره ابوموسی برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده و قرار است به هر متقاضی زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع اختصاص پیدا کند.

ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون روی سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، در استان‌های البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال‌و‌بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، مازندران و هرمزگان انجام می‌شود.

جزیره بوموسی فرودگاه دارد!

این جزیره کوچک همچنین از فرودگاه و اسکله نیز بهره‎مند است و پروازهای مسافری منظمی از بندرعباس به فرودگاه ابوموسی انجام می‌گیرد.

ابوموسی یا بوموسی ؛ کدام نام درست است؟

در زمان انتشار این مقاله، متوجه شدیم که یک حساسیتی روی نام این جزیره هم بین اهالی و دوست داران ایران وجود دارد که متن مرتبط با این موضوع را در فارس من می توانید مشاهده کنید:

رایگان 10