در این پست از سایت استار بورس دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی,خبر جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی را قرار دادیم . اخبار جدید و خبر خوب و خوش و جدید برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال 1402 . اخبار جدید سازمان تامین اجتماعی چند لحظه پیش برای بازنشستگان تامین اجتماعی و جدیدترین و آخرین اخبار تامین اجتماعی و خبر فوری و خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی در سایت استار بورس …

دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی,خبر جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوب و جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی

میرهاشم موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی که با همراهی معاون درمانی و معاون امور استان های این سازمان از صبح امروز به منظور بررسی و رایزنی برای حل مشکل درمان بیماران تحت پوشش این سازمان در کیش، به این جزیره سفر کرده است، در جمع خبرنگاران دو خبر خوش اعلام کرد.

وی گفت: در راستای عمق بخشی به خدمت و بهینه سازی خدمات تأمین اجتماعی، تصمیم مهمی در هیأت مدیره سازمان گرفته ایم که اصلاح نظام پرداخت پر کیس به پزشکان است که بر اساس بخشی از تعرفه عمومی غیردولتی و بر اساس عملکرد و کیفیت عملکرد خواهد بود، هم نظام پرداخت به پزشکان را جبران و هم باعث ارتقای خدمات تخصصی درمان در سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد.

موسوی در اعلام خبر خوب دوم نیز گفت: ما مرحله دوم پرداخت قرض الحسنه 20 میلیونی را طی چند روز آینده آغاز ثبت نام خواهیم کرد. در مرحله اول 40 هزار نفر از بازنشستگان عزیز از آن بهره مند شدند و در این مرحله 80 هزار نفر وام 20 میلیونی قرض الحسنه خواهند گرفت.

دو خبر خوب برای بازنشستگان؛ وام تامین اجتماعی افزایش یافت

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: سفر کرامت رضوی از نیمه ابتدایی مرداد ماه آغاز خواهد شد که در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میرهاشم موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان تجربه تاریخی هستند که باید این تجربیات در اختیار ما قرار بگیرد، زیرا این افراد همان‌هایی هستند که در تولید این کشور و در خلق ارزش‌های بزرگ، اقتدار کشور نقش داشتند و باید این تجربه‌ها را در صحنه‌هایی که در شرایط سخت قرار میگیریم استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از پیشنهادات سازمان تأمین اجتماعی برای برنامه هفتم استفاده مجدد از توانمندی بازنشستگان در فعالیت‌ها بوده و برای این خدمت دوباره نیز می‌توان بازنشستگی دیگر در نظر گرفت.

موسوی در خصوص اقداماتی که قرار است برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شود گفت: ابتدا وام قرض الحسنه است که مرحله اول آن برای درخواست کنندگان واریز شده و مرحله دوم ثبت نام به فوریت آغاز خواهد شد که سعی خواهیم کرد این مرحله ثبت نام به شکل غیر حضوری باشد و از بستر الکترونیکی استفاده شود.

وی در خصوص مبلغ وام تامین اجتماعی گفت: مبلغ این وام در سنوات گذشته ۱۲ میلیون تومان بود که این وام به ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

موسوی گفت: دوم اینکه سفر کرامت رضوی از نیمه ابتدایی مرداد ماه آغاز خواهد شد که در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در خصوص سفر کرامت رضوی گفت: افراد از طریق کانون‌ها می‌توانند ثبت نام را انجام دهند و سعی خواهد شد امکان ثبت نام غیر حضوری هم برای بازنشستگان فراهم شود.

ادامه واریز حقوق مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی

همکاران بازنشسته آخرین روز ماه حقوق می‌گیرند

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی بر اساس حروف الفبا ادامه دارد؛ امروز (بیست و هشتم مرداد) حقوق بازنشستگانی که نام خانوادگی آن‌ها با «ض»، «ز»، «ف» و «ح» آغاز می‌شود، به حساب‌شان واریز خواهد شد.

حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که توسط بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه، صادرات و کشاورزی انجام می‌شود روز ۲۹ مرداد ماه ماه به حساب‌شان واریز خواهد شد.

همکاران بازنشسته سازمان در آخرین روز ماه حقوق خواهند گرفت.

گفتنی‌ست پرداخت حقوق مردادماه تا این لحظه براساس جدول بدون تاخیر پیش رفته است

وام فوری 200 میلیونی برای بازنشستگان با شرایط ویژه

آخرین فرصت برای ثبت نام وام فوری بدون ضامن مخصوص بازنشستگان

مهلت ثبت‌نام بازنشستگان تامین‌اجتماعی جهت دریافت وام که از ۲۱ مردادماه آغاز شده بود، ساعت ۲۴ امشب به اتمام می‌رسد.

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

مهلت ثبت‌نام بازنشستگان تامین‌اجتماعی جهت دریافت «وام ۲۰ میلیونی» که از ۲۱ مردادماه آغاز شده بود، ساعت ۲۴ امشب به اتمام می‌رسد.

ثبت نام این وام که به صورت «غیرحضوری» از اول هفته (۲۱ مردادماه) آغاز شد، «غیرحضوری» است و بنابر اعلام سازمان تامین‌اجتماعی متقاضیان بازنشسته و مستمری‌بگیران صرفا تا ساعت ۲۴ امروز (جمعه ۲۷ مرداد ماه) برای ثبت‌نام فرصت دارند.

این در حالیست که لازم است متقاضیان از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام خود را نهایی کنند لذا بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

شروط دریافت وام چیست؟

تامین اجتماعی برای پرداخت این وام شروطی از جمله داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، اعلام کرد که انتقادات مستمری‌بگیران را به همراه داشت.

محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محدودیت منابع سازمان را دلیل اتخاذ این شروط دانست و گفت که باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد که معیشت و دریافتی مستمری، از جمله اولویت‌هاست لذا دریافت ۱۵ میلیون تومان مستمری را ملاک قرار دادیم که در جمع‌بندی‌های کارشناسی احصاء شد. این در حالیست که درصد بالایی از بازنشستگان مشمول دریافت وام و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بازنشستگان خارج از محدوده هستند.

وی راه‌ دریافت وام برای سایر بازنشستگان را بسته ندانست و از سایر مستمری‌بگیران که مستحق دریافت وام هستند خواست با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و بدون شرایط ، تقاضای خود را برای دریافت وام ثبت کنند.

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه ثبت تقاضای وام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اگر نام مستمری‌بگیری در قرعه‌کشی برای دریافت وام برگزیده شود، نیاز به مراجعه به بانک ندارد و وام بدون ارائه ضامن به‌حسابش واریز می‌شود.

ثبت نام این وام که به صورت «غیرحضوری» از اول هفته (۲۱ مردادماه) آغاز شد، «غیرحضوری» است و بنابر اعلام سازمان تامین‌اجتماعی متقاضیان بازنشسته و مستمری‌بگیران صرفا تا ساعت ۲۴ امروز (جمعه ۲۷ مرداد ماه) برای ثبت‌نام فرصت دارند.

این در حالیست که لازم است متقاضیان از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام خود را نهایی کنند لذا بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

اما تامین اجتماعی برای پرداخت این وام شروطی از جمله داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، اعلام کرد که انتقادات مستمری‌بگیران را به همراه داشت.

اما محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محدودیت منابع سازمان را دلیل اتخاذ این شروط دانست و گفت که باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد که معیشت و دریافتی مستمری، از جمله اولویت‌هاست لذا دریافت ۱۵ میلیون تومان مستمری را ملاک قرار دادیم که در جمع‌بندی‌های کارشناسی احصاء شد. این در حالیست که درصد بالایی از بازنشستگان مشمول دریافت وام و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بازنشستگان خارج از محدوده هستند.

وی راه‌ دریافت وام برای سایر بازنشستگان را بسته ندانست و از سایر مستمری‌بگیران که مستحق دریافت وام هستند خواست با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و بدون شرایط ، تقاضای خود را برای دریافت وام ثبت کنند.

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه ثبت تقاضای وام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اگر نام مستمری‌بگیری در قرعه‌کشی برای دریافت وام برگزیده شود، نیاز به مراجعه به بانک ندارد و وام بدون ارائه ضامن به‌حسابش واریز می‌شود.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند./ ایسنا

شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد. وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی با شرایط زیر قابل ثبت‌نام است.

جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شد. سازمان تأمین اجتماعی بنا دارد به بازنشستگان خود توسط صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ 20 میلیون تومان وام با سود 4 درصد اعطا کند. البته ناگفته نماند که مبلغ این وام نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته است و از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان رسیده است. در ادامه می‌تواند جزئیات و نحوه ثبت‌نام این وام را بخوانید.

جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شد

پرداخت وام قرض‌الحسنه از جمله تسهیلاتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان واجد شرایط خود پرداخت می‌کند و آنطور که احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده است میزان این وام در سال جاری افزایش یافته است.

اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد:

سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیون تومان به بازنشستگان واجد شرایط به‌عنوان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته امسال این رقم به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان گفت: «بازنشستگان در هر استان و شهرستان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی اقدام به ثبت‌نام کرده و وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت کنند.»

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با زمان ثبت‌نام بازنشستگان جهت دریافت وام اشاره شده گفت:

از اواخر خردادماه فرآیند ثبت‌نام بازنشستگان برای پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از تسهیلات و وام اشاره‌شده بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: «بر اساس برنامه‌ریزی امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.»

ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ از طریق مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و تکمیل فرم وام ضروری مستمری‌بگیران امکان‌پذیر است. از جمله شرایط دریافت این وام می‌توان به داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد.

مستمری‌بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنند. در روش اول به‌صورت غیرحضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۲یا همان وام ضروری، الزامی است. با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری‌بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه ثبت تقاضای وام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اگر نام مستمری‌بگیری در قرعه‌کشی برای دریافت وام برگزیده شود، نیاز به مراجعه به بانک ندارد و وام بدون ارائه ضامن به‌حسابش واریز می‌شود.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.