در این پست از سایت آموزش بورس و تحلیل تکنیکال و ارز دیجیتال پیش بینی وضعیت بورس تا عید 1402,آیا بورس تا عید 1402 مثبت است یا منفی را قرار دادیم . به نظر شما بر اساس مسائل سیاسی داخلی و خارجی بازار بورس ایران تا عید 1402 صعودی است یا نزولی ؟ بر اساس تحلیل کارشناس بورس انتظار می رود که شاخص بورس تا پایان سال 1401 و تاعید 1402 روند مثبت داشته باشد هر چند کم و ضعیف !!!

پیش بینی وضعیت بورس تا عید 1402

کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:

آثار تورم همان طور که در سایر بازار‌های دارایی همچون دلار، طلا و سکه، مسکن و… مشهود است،

در بازار سرمایه نیز خودی نشان خواهد داد و ناچارا شاخص بورس را به سمت پیک خود که در گذشته بالای دو میلیون و ۷۰ هزار واحد بود، حرکت می‌دهد.

پیش بینی بورس تا پایان سال

پیش بینی وضعیت بورس تا عید 1402

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص روند شاخص کل بورس تا پایان سال ب می‌گوید:

هرچند بعید می‌دانم تا روز‌های پایانی سال شاهد دستیابی شاخص کل بورس به این رکورد باشیم

ولی روند رو به تعادل و نسبتا مثبت را تا آخر سال پیش بینی می‌کنم.

هرچند از یاد نبریم که بورس محمل اتفاقات زیادی تا پایان سال خواهد بود، زیرا اغلب شرکت‌ها و نهاد‌ها برای تامین نقدینگی و پرداخت هزینه‌هایی ازجمله حقوق و امثال آن، متمایل به سمت عرضه سهام در بازار سرمایه هستند تا تقاضا.

شاخص کل و هم وزن همسو نیستند

پیش بینی وضعیت بورس تا عید 1402

آقابزرگی در مورد همسو نبودن شاخص کل و شاخص هم وزن نیز توضیح می‌دهد:

شاخص کل بورس به صورت تک بعدی و به تنهایی نشان دهنده عمق حرکت و جریان در بازار بورس نیست.

از آنجا که شاخص هم وزن به طور مساوی و بدون اثر گرفتن از میزان سرمایه شرکت‌ها و تاثیرشان در شاخص کل است، تاثیر تورم را بهتر نشان می‌دهد

بنابراین شاخص هم وزن تا حدودی با تورم حادث شده در سال ۱۴۰۱ برابری می‌کند.

بنابراین روند و سمت و سوی حرکت شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل منطقی‌تر است.

بازدهی شاخص هم وزن تا این لحظه حدود ۴۲ درصد بوده و بازدهی شاخص کل متاسفانه به دلیل وزن بزرگ شرکت‌هایی که از لحاظ قیمتی مدیریت می‌شوند، کمتر از ۱۳ درصد را به ثبت رسانده است.

پیش بینی وضعیت بورس تا عید 1402,آیا بورس تا عید 1402 مثبت است یا منفی,پیش بینی بورس فردا,پیش بینی بورس شنبه,پیش بینی بورس ۱۳ اسفند ۱۴۰۱,پیش بینی بورس شنبه ۱۳ اسفند,پیش بینی بورس فردا شنبه,پیش بینی بورس شنبه 13 اسفند 1401,پیش بینی بورس هفته آینده,پیش بینی بورس تا عید,بورس تا عید ۱۴۰۲,بورس تا عید چی میشه,بورس تا عید ۱۴۰۱,بورس تا چندم عید تعطیل است,وضعیت بورس تا عید,پیش بینی بورس تا عید۱۴۰۲,پیش بینی بورس تا عید 1402,پیش بینی بورس تا عید 1401

********************************

قویترین سایت در زمینه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس