در این پست از سایت استار بورس رونمایی از موشک هایپرسونیک ایران,عکس های موشک هایپرسونیک ساخت ایران را قرار دادیم . موشک هایپرسونیک یکی از قدرتمندترین موشک های ساخته شده در جهان می باشد که هم اکنون این موشک مافوق صوت هایپرسونیک توسط نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده است . تصاویر و فیلم و و عکس های رونمایی و پرتاب موشک هایپرسونیک ایران به همراه مشخصات و سرعت و طول و عرض و دقت موشک هایپرسونیک ایران را در ادامه خواهید خواند …

رونمایی از موشک هایپرسونیک ایران,عکس های موشک هایپرسونیک ساخت ایران

سپاه پاسداران به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست پیدا کرده است که قادر است در فضایی که مهم‌ ترین و پیشرفته‌ ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد، از آن‌ها عبور کرده و همان سامانه های سپر موشکی که می‌تواند جزو مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن باشد را هدف قرار دهد. /صابرین نیوز

رونمایی از ابر موشک هایپرسونیک فتاح

ابر موشک هایپرسونیک “فتاح” جدیدترین دستاورد را هبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح سه شنبه( ۱۶ خرداد ۱۴۰۲) با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رونمایی شد.

تصویری از موشک هایپرسونیک «فتاح» که در فضای مجازی منتشر شده است.

تصاویری دیگر از موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه

مشخصات موشک هایپرسونیک «فتاح»

موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است.
این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.
برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است./ایرنا

تصاویری دیگر از موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه

 

رونمایی از پیشرفته‌ترین موشک جدید سپاه که آمریکا هم نمونه‌اش را ندارد

«مهم نیست آمریکایی‌ها باور نکنند ، مهم این است که قدرتش را در شب حادثه می‌بینند.» این بخشی از گفته‌های سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه درباره موشک هایپرسونیک ایران بود. موشک فتاح نخستین موشک هایپرسونیک ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از شب گذشته در فضای مجازی توئیتی منتسب به سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست به دست می‌شد که در آن نوشته شده بود: «طلوع سه شنبه طلوع خورشید در یک روز عادی نیست خورشید امروز با فتاح طلوع می کند. »

با رونمایی از فتاح مشخص شد که این موشک همان موشک هایپرسونیک است و حالا همه چشمشان به جمال موشک هایپرسونیک سپاه روشن شد. موشکی که آمریکایی‌ها از وجودش هراس داشتند و به گفته سردار حاجی‌زاده: «موشک هایپرسونیک ایرانی دکان فروش سلاح آمریکا را خواهد بست.»

 

بر اساس گزارش ایرنا، موشک فتاح که سرعت ۱۳ تا ۱۵ ماخ دارد با برد ۱۴۰۰ کیلومتربا قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

اما موشک هایپرسونیک چیست که این روزها تمام ارتش های بزرگ دنیا به دنبال فناوری ساختش هستند و چرا این قدر استراتژیک شده؟

هایپرسونیک چیست؟

موج صوتی با سرعتی برابر با ۱۲۳۵ کیلومتر بر ساعت در ماده سیال حرکت می‌کند. واحد سنجش سرعت صوت ماخ است و به سرعت‌های بالاتر از یک ماخ مافوق صوت می‌گویند.

در آیرودینامیک سرعت‌های بالاتر از ۵ ماخ را سرعت هایپرسونیک می‌نامند. بنا بر این تعریف یک موشک برای هایپرسونیک بودن حداقل باید به سرعتی فراتر از ۵ برابر سرعت صوت دست پیدا کند.

سلاح هایپرسونیک چیست؟

البته که رسیدن به سرعت هایپرسونیک تنها ویژگی موشک‌های این دسته نیست چرا که بسیاری از پرتابه‌های بالستیک هم در فاز پایانی حمله از این سرعت عبور می‌کنند. مانورپذیری و غیرقابل پیش‌بینی بودن مسیر حرکت یکی دیگر از ویژگی‌های موشک‌های هایپرسونیک مدرن است.

سلاح‌های اصلی در این دسته‌بندی، موشک‌های کروز هایپرسونیک، بالستیک‌های هواپرتاب و گلایدرهای هایپرسونیک هستند. همانطور که پیش از این اشاره شد، این موشک‌ها با سرعتی فراتر از ۵ ماخ حرکت می‌کنند با این تفاوت که موشک‌های کروز هایپرسونیک با موتور اسکرم‌جت ارتفاع پروازی کمتری نسبت به گلایدرهای بالستیک هایپرسونیک دارند.

موشک های هایپرسونیک بسیار ارزشمند هستند، به این دلیل که در حال حاضر تقریبا هیچ روش عملیاتی و قابل اتکایی برای رهگیری و نابودی آن ها وجود ندارد.

روسیه، چین و ایران؛ آمریکا را پشت سر گذاشتند

موشک‌های هایپرسونیک از فناوری‌های نظامی جدید جهان به شمار می‌روند و معدود کشورهایی به فناوری آن دست یافته‌اند.

روسیه از نخستین کشورهایی بود که موشک هایپرسونیک را عملیاتی کرد و در حمله به اوکراین عملا تبدیل به نخستین کشوری شد که موشک‌های هایپرسونیک را در میدان نبرد مورد استفاده قرار داد.

موشک هایپرسونیک هوا پرتاب کینژال مشهورترین سلاح هایپرسونیک روسیه است که بارها به اهدافی در اوکراین شلیک شده است.

چین هم فناوری بومی هایپرسونیک خود را توسعه داده و در موشک‌هایی چون دی اف ۲۷ به کار گرفته است. ارتش چین به تازگی در نبردی شبیه‌سازی شده این موشک‌ها را علیه شناورهای رزمی آمریکا به کار گرفت.

موشک‌های مافوق صوت، می توانند تسلیحات هسته ای را در مسیری پیچیده با بیش از پنج برابر سرعت صوت حمل کنند که رهگیری آنها را سخت می‌کند.

 

موشک بالستیک قاره پیمای سوپرسونیک (مشهور به ICBM) یک موشک بالستیک با برد بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر (۳۴۰۰ مایل) است، که عمدتاً برای حمل سلاح های خاص (ارائه یک یا چند کلاهک هسته ای گرما) طراحی شده است. سلاح‌های متعارف، شیمیایی و بیولوژیکی نیز می‌توانند با کارایی متفاوت تحویل داده شوند، اما تاکنون هرگز روی موشک‌های بالستیک قاره پیما مستقر نشده‌اند.

طراحی‌های مدرن به یک موشک اجازه می‌دهد چندین کلاهک حمل کند که هرکدام می‌توانند هدف متفاوتی را مورد اصابت قرار دهند. روسیه، ایالات متحده آمریکا، چین، هند، کره شمالی و ایران تنها کشورهایی هستند که موشک بالستیک قاره پیمای سوپرسونیک عملیاتی دارند.

 

موشک بالستیک قاره پیمای اولیه دقت محدودی داشتند و برای استفاده در برابر اهداف بزرگتر مانند شهرها مناسب بودند. طراحی‌های نسل دوم و سوم (مانند LGM-۱۱۸ Peacekeeper) دقت را به‌طور چشمگیری بهبود بخشید تا جایی که حتی کوچک‌ترین اهداف نقطه‌ای نیز می‌توانستند با موفقیت درگیر شوند.

روز دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشک هایپرسونیک ایرانی دکان فروش سلاح آمریکا را خواهد بست

رونمایی از موشک هایپرسونیک ایران,عکس های موشک هایپرسونیک ساخت ایران,موشک هایپرسونیک,موشک هایپرسونیک ایران,موشک هایپرسونیک سپاه,موشک هایپرسونیک ویکی پدیا,موشک هایپرسونیک روسیه,موشک هایپرسونیک کینژال,موشک هایپرسونیک امریکا,موشک هایپرسونیک بالستیک,موشک هایپرسونیک ایرانی,موشک هایپرسونیک ایران ویکی پدیا,موشک هایپرسونیک ایران چیست,موشک هایپرسونیک ایران فیلم,موشک هایپرسونیک ایران مشخصات,موشک هایپرسونیک ایران چقدر برد دارد,موشک هایپرسونیک ایران کی رونمایی میشود,موشک هایپرسونیک ایران ویژگی,موشک هایپرسونیک ایران امید دانا,موشک هایپرسونیک سپاه پاسداران,موشک بالستیک هایپرسونیک سپاه,سرعت موشک هایپرسونیک سپاه,موشک جدید هایپرسونیک سپاه,تصویر موشک هایپرسونیک سپاه,برد موشک هایپرسونیک سپاه,آزمایش موشک هایپرسونیک سپاه,عکس موشک هایپرسونیک سپاه,موشک جدید سپاه هایپرسونیک ایران,موشک هایپرسونیک ویکی پدیا ایران,موشک بالستیک هایپرسونیک ویکی پدیا,موشک هایپرسونیک چیست ویکی پدیا,موشک هایپرسونیک روسیه در اوکراین,موشک هایپرسونیک روسی کینژال,سرعت موشک هایپرسونیک روسیه,موشک های هایپرسونیک روسیه,آزمایش موشک هایپرسونیک روسیه,تست موشک هایپرسونیک روسیه,موشک هایپرسونیک روسی,شلیک موشک هایپرسونیک روسیه,موشک بالستیک هایپرسونیک روسیه,موشک هایپرسونیک کینژال چیست,موشک هایپرسونیک آمریکا,موشک های هایپرسونیک امریکا,موشکهای هایپرسونیک آمریکا,موشک بالستیک هایپرسونیک چیست,موشک بالستیک هایپرسونیک ایران,ایران موشک بالستیک هایپرسونیک ساخت,موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته,موشک بالستیک هایپرسونیک آمریکا,موشکهای بالستیک هایپرسونیک,موشک هایپرسونیک ایران جنگاوران,موشکهای هایپرسونیک ایران