استار بورس

چطور کمتر عرق کنیم؟! ۶ راه رایگان برای جلوگیری از عرق کردن بدن?

یکی از راه های خنک شدن بدن، عرق کردن می باشد‌. اما خیلی از افراد از عرق کردن زیادی بدنشان رنج می برند و عرق کردن برایشان دردسر ساز شده است. عرق کردن را پی توان به روش های مختلفی کنترل کرد و عرق کردن بدن را کم کرد.

راه های کاهش عرق کردن بدن

راه های کاهش عرق کردن بدن

استفاده از لوازم بهداشتی ضد تعریق و مصرف بعضی داروها باعث کم کردن میزان عرق می شود. استفاده از لباس های نخی و رنگ روشن هم باعث کاهش عرق کردن بدن می شود، رنگ های روشن باعث می شود نور خورشید به آن جذب نشود، در ادامه 6 راه حل برای کاهش عرق کردن بدن را بخوانید.

راه های کاهش عرق‌کردن بدن

کاهش عرق‌کردن بدن

کاهش عرق‌کردن بدن

۱- قبل از رفتن به رخت خواب از ضد تعریق استفاده کنید، ضد تعریق ها مجاری عرق کردن بدن را مسدود می کنند و باعث می شود عرق به سطح پوست انسان نرسد، در شب چون پوست بدن تمیز تر است و عرق در شب کم است، ضد تعریق بهتر عمل می کند.

۲- از پارچه های نخی و سبک استفاده کنید؛ طوری که پوست بدن شما امکان تنفس و تهویه داشته باشد.پوشیدن لباس های خنک و رنگ روشن به کمتر شدن عرق بدن شما کمک می کند.

۳- بعضی غذا ها را در گرما مصرف نکنید چون باعث عرق کردن زیاد بدن شما می شود، غذا های تند و هم چنین کافئین باعث عرق کردن زیاد شما می شود، کافئین غدد فوق کلیه را فعال می کند و باعث عرق کردن کف دست و پا می شود.

۴- نوشیدن چای، باعث کاهش عرق کردن بدن شما می شود ، چای سبز حاوی منیزیم و ویتامین B است که غدد عرق را منقبض می کند.

۵- آب کافی بنوشید؛ نوشیدن آب باعث کاهش عرق کردن و خنک نگه داشتن بدن می شود.
در فصل گرما آب کافی بنوشید و بدنتان را هیدراته نگه دارید.

۶- ترزیق بوتاکس؛ ترزیق بوتاکس اعصابی که مسئول عرق کردن می باشد را مسدود می کند.
اثر ترزیق ۶تا ۱۲ ماه باقی می ماند. ترزیق درد ناچیزی دارد، و ناحیه تزریق باعث ضعف عضلانی می شود.

خروج از نسخه موبایل