در این پست از سایت نماز عید قربان ساعت چند است,نماز عید قربان در حرم امام رضا ساعت چند است را قرار دادیم . نماز عید سعید قربان چه ساعتی خوانده می شود ؟ نماز عید سعید قربان در تهران و استان های دیگر چه ساعتی اقامه و خوانده می شود ؟ ساعت خواندن نماز عید قربان در حرم امام رضا چه ساعتی است ؟

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با محل و برگزاری نماز عید سعید قربان تهران سال 1402 …

نماز عید قربان ساعت چند است,نماز عید قربان در حرم امام رضا ساعت چند است

وقت نماز عید فطر و قربان

نماز عید فطر و قربان چه زمانی باید خوانده شود؟

وقت نماز عيد فطر و قربان از اوّل آفتاب است تا ظهر، ولى مستحب است نماز عيد قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخواند و در عيد فطر مستحب است بعد از بلند شدن آفتاب افطار كند و زكات فطره را بدهد و بعد نماز عيد را بجا آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از برگزاری نماز عید قربان مصادف با پنجشنبه این هفته (۸ تیر) در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: نماز عید قربان در دانشگاه تهران به امامت آیت الله سید احمد خاتمی اقامه می‌شود.

وی اظهار کرد: ساعت ۶ صبح درب‌های دانشگاه تهران به روی نمازگزاران گشوده و ساعت ۷ برنامه‌ها آغاز می‌شود.

به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نماز عید قربان در تهران ساعت ۸ صبح به امامت آیت الله خاتمی اقامه خواهد شد.

نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام (ع) واجب است و باید به جماعت خوانده شود و در زمان ما که امام معصوم (ع) غایب است، مستحب مى‏باشد و احتیاط واجب آن است که آن را به جماعت نخوانند ولى به قصد رجاء مانع ندارد، و چنانچه ولى فقیه یا مأذون از طرف او اقامه جماعت نماید اشکال ندارد.

البته هر چند نماز عید فطر در زمان غایب بودن امام زمان (عج) واجب نیست، اما خواندن این نماز برای شما که جوان هم هستید اثرات خوبی دارد و از خطبه‌ها و فضای معنوی که بعد از یک ماه روزه برای انسان ایجاد می‌شود، می‌توانید استفاده برده و به فیض برسید. و حتی اگر نتوانستید در جماعت شرکت کنید می‌توانید آن را به صورت فرادا بجا آورید.

یکی از اعمال عید قربان، نماز آن است که در آموزه‌های اسلامی، آدابی برای آن بیان شده است از جمله برگزاری نماز عید در فضای باز، خواندن دو رکعت نماز مستحبی پیش از رفتن به مصلی (در صورت حضور در مدینه)، رفتن به سوی نماز به هیئت رسول خدا (ص) و أمیرالمؤمنین (ع)؛ یعنی انجام غسل، بر سر بستن عمامه سفید در حالی که یک طرف آن به جلوی سینه و طرف دیگر به پشت سر انداخته شود، به دست گرفتن عصا و با پای برهنه رفتن، گفتن چهار بار تکبیر (اللَّه اکبر، اللَّه اکبر، اللَّه اکبر علی ما هدانا، اللَّه اکبر علی ما رزقنا من بهیمة الانعام، و الحمد للَّه علی ما ابلانا)، برگشتن از غیر راهی که از آن به نماز رفتند.

نماز عید قربان در عصر حضور امام (ع) یا نایب خاصّ او، واجب است، امّا در این عصر (عصر غیبت)، مستحبّ است.

نماز قربان دو رکعت است که در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره، باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم، تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود و دو سجده به جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم، چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

در قنوت نماز قربان، هر دعا و ذکری بخوانند کافی است، ولی بهتر است این دعا را به قصد امید ثواب بخوانند:

نماز عید دو رکعت است؛

در رکعت اوّل سوره حمد و سوره اعلی (یا هر سوره دیگری که مایل باشد) بخواند و بعد از آن پنج تکبیر بگوید

و بعد از هر تکبیر این قنوت را بخواند:

اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیآءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَاَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ، وَ اَهْلَ الْعَفْوِ

خدایاای اهل بزرگی و عظمت وای شایسته بخشش و قدرت و سلطنت وای شایسته عفو

وَ الرَّحْمَةِ، وَاَهْلَ التَّقْوی وَالْمَغْفِرَةِ، اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ، اَلَّذی جَعَلْتَهُ

و رحمت وای شایسته تقوا و آمرزش از تو خواهم به حق این روزی که قرارش دادی

لِلْمُسْلِمینَ عیداً، وَلِمُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً وَشَرَفا وَمَزِیداً.

برای مسلمانان عید و برای محمّد صلی الله علیه و آله ذخیره و شرف و فزونی مقام

اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد، وَاَنْ تُدْخِلَنی فی کُلِّ خَیْر اَدْخَلْتَ

که درود فرستی بر محمّد و آل محمّد و درآوری مرا در هر خیری که درآوردی

فیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد، وَاَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کُلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً

در آن خیر محمّد و آل محمّد را و برونم آری از هر بدی و شری که برون آوردی از آن محمّد

وَ آلَ مُحَمَّد، صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ، اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ

و آل محمّد را که درودهای تو بر او و بر ایشان باد خدایا از تو خواهم بهترین چیزی را که درخواست کردند

مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ، وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ.

از تو بندگان شایسته‌ات و پناه برم به تو از آنچه پناه بردند از آن بندگان شایسته‌ات.

(درصورت عدم توانایی بر این قنوت، هرگونه قنوت دیگری نیز می‌تواند بخواند) سپس تکبیر ششم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع و سجده، برخیزد و رکعت دوم را شروع کند؛ در رکعت دوم، بعد از سوره حمد، سوره والشّمس یا سوره دیگری را بخواند؛ آنگاه چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر همان قنوت را بخواند، سپس تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع و سجود برود و نماز را تمام کند. بعد از نماز، تسبیحات حضرت زهرا (علی‌ها السلام) را بگوید و آنگاه دعاهایی که نقل شده است را بخواند که یکی از آن‌ها دعای چهل و ششم «صحیفه سجّادیه» است.

نماز عید قربان ساعت چند است,نماز عید قربان در حرم امام رضا ساعت چند است,نماز عید قربان ساعت چنده,نماز عید قربان اهل سنت ساعت چنده,نماز عید قربان چه ساعتی برگزار می شود,نماز عید قربان چه ساعتی است,وقت نماز عید قربان تا چه ساعتی است,نماز عید قربان تا چه ساعتی است,نماز عید قربان چه ساعتی خوانده میشود,ساعت نماز عید قربان اهل سنت,ساعت نماز عید قربان,ساعت نماز عید قربان در حرم امام رضا,ساعت نماز عید قربان زاهدان,زمان نماز عید قربان,وقت نماز عيد قربان,زمان خواندن نماز عید قربان,وقت خواندن نماز عید قربان,زمان خواندن نماز عيد قربان,ساعت برگزاری نماز عید قربان در مشهد

********************************