طبق گفته ی متخصصین اگر خواب روز طولانی مدت باشد ، ممکن است باعث مرگ فرد شود. خواب با کیفیت خوابی است که در طول شب اتفاق بیفتد و خواب در روز درصورتی که طولانی مدت باشد ممکن است باعث بروز مرگتان شود. خواب مناسب یکی از مهم ترین عوامل مهم در سلامتی می باشد چون خواب کافی و مناسب باعث بهبود خلق و خو و هم چنین سلامتی انسان می شود. خواب شبانه برای سلامتی بسیار اهمیت دارد درست به اندازه ی ورزش کردن و تغدیه مناسب برای بدن مفید است.

فهرست دسترسی سریع

دراین ساعات خوابیدن باعث مرگ می شود

دراین ساعات خوابیدن باعث مرگ می شود

مردم دنیای امروز نسبت به مردمان گذشته خواب شبانه ی کمتری دارند و آنهایی که خواب کافی دارند هم معمولا شب ها تا دیروقت بیدار هستند و در روز کمبود خواب خود را جبران می کنند. شما اگر در ساعات روز هم کمبود خواب خود را جبران کنید باز هم این ساعت ها شامل خواب شبانه شما نمی شود.

خوابیدن در ساعات تاریکی شب تاثیر کاملا متفاوتی روی بدن دارد و شما باید تلاش کنید خواب و استراحت شبانه را در اولویت قرار دهید.

در کنار تغذیه مناسب و ورزش خواب شبانه کافی هم از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و باید به آن توجه ویژه ای داشت. به طور کلی خواب شبانه سلامتی شما را دگرگون می سازد.

منیرسادات روح اللهی دستیار تخصصی طب سنتی می گوید: خداوند در قرآن فرموده است ما شب را برای آرامش آفریدیم و نباید ریتم شب بهم بخورد، افراد باید بین ۹ تا ۲ صبح خواب باشند. چرا که این ساعات طلایی برای خواب است و سیستم هورمونی بدن به خواب در این ساعات احتیاج دارد.

وی افزود: بسیاری از افراد عادت دارند در روز بخواند و درشب بیدار باشند که ابن مسئله روی سیستم بدنی افراد تاثیر گذار است و در طب سنتی خواب دم غروب به خواب مرگ معروف است.

او گفت: بسیاری از افراد عادت دارند در روز بخواند و درشب بیدار باشند که ابن مسئله روی سیستم بدنی افراد تاثیر گذار است و در طب سنتی خواب دم غروب به خواب مرگ معروف است.
روح اللهی بیان داشت غده هیپوتالاموس بین ۹شب تا ۲صبح بیشترین فعالیت خود را دارد تماشای تلویزیون و کار با رایانه ناخواسته به بدن آسیب های جدی وارد می‌کند.
خواب دیر هنگام باعث بروز پیری زودرس می شود.
دستیار تخصصی طب سنتی افزود: یکی از اختلالات دیگری که ممکن است بروز کند در خانم اختلالات تخمدان است.غدد فوق کلیه ۳هورمون اصلی بدن را می سازد که بخش اصلی این هورمون ها هورمون های جنسی است.

هورمون آلدوسترون تنظیم کننده فشار خون است و بخشی از نمک و الکترودهای بدن را نیز تنظیم می‌کند، خاطرنشان کرد: یک هورمون دیگر به نام کورتیزول وجود دارد که کورتون طبیعی بدن است که بر سوخت و ساز قند، پروتئین‌ها و بسیاری از قسمت‌های سیستم بدن تاثیر می‌گذارد و طبیعت بدن به این هورمون وابسته است.

بی‌نظمی و عدم تعیین زمان مشخص برای خواب، بر عملکرد این هورمون‌ها تاثیر منفی و مستقیم می‌گذارد.

2

مضرات خواب روز:

باعث تیرگی پوست صورت می‌شود.خواب روز موجب ورم دست و پا، بی حالی، سردرد، افسردگی و تحریک پذیری می‌شود.چخواب دم غروب آفتاب موجب افسردگی, سکته و حملات تشنجی می‌شود.

بیشترین سکته های مغزی در خواب اتفاق می‌افتد و بیشتر این سکته ها نزدیک غروب آفتاب اتفاق می‌افتد.خواب روز بیماری هایی ناشی از غلبه رطوبت در بدن مانند درد مفاصل را افزایش می‌دهد همچنین افراد دچار ترشحات پشت حلق خواب روز برایشان بیماری زاست.خواب روز موجب سستی بدن, کسالت, کند ذهنی, کاهش اشتها, بوی بد دهان, بروز برخی از تب ها و تباهی رنگ چهره می‌شود.