استار بورس

?آش امام قزوین را فقط با این روش بپزید?

?آش امام یا آش زین العابدین یکی از معروف ترین آش های قزوین می باشد که معمولا آن را به عنوان نذری و برای شفای بیماران در  روز تاسوا، عاشورا و یا ماه رمضان درست می کنند. این آش شباهت زیادی به آش شله قلمکار دارد و بسیار خوشمزه می باشد. آش امام قزوین با آب قلم، گوشت گردن (سر دست گوسفند)، لوبیا قرمز، عدس، ماش، برنج، لوبیا چشم بلبلی و … درست می شود.

آش امام قزوین را فقط با این روش بپزید

آش امام قزوین را فقط با این روش بپزید

روش تهیه ی آش امام قزوین?

پخت این آش نذری در قزوین همراه با مراسمات مذهبی می باشد و مردم قزوین به نیت حاجت روا شدن و بر آورده شدن خواسته شان، هنگام درست کردن این آش نذری، روضه ای بر دیگ می خوانند. اگر شما هم دوست دارید روش تهیه ی آش امام قزوین را یاد بگیرید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش امام قزوین:

  1. گوشت گردن و یا سردست گوسفندی 1 کیلوگرم
  2. آب قلم 2 پیمانه یا اگر نداشتید روغن نصف پیمانه
  3. لوبیا قرمز 1 پیمانه
  4. لوبیا چشم بلبلی 1 پیمانه
  5. عدس 1 پیمانه
  6. ماش 1 پیمانه
  7. برنج 2 پیمانه
  8. پیاز سرخ شده 2 پیمانه
  9. زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
  10. دارچین 1 قاشق مرباخوری
  11. نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور پخت آش امام قزوین:

برای درست کردن آش امام قزوین، ابتدا باید گوشت را با مقداری آب روی حرارت بگذارید تا حسابی بپزد و نرم شود. سپس گوشت را له کنید و یا ریش ریش نمایید و آن را کنار بگذارید. در مرحله ی بعد درون قابلمه ای جداگانه 3 لیتر آب بریزید و به ترتیب لوبیا قرمز، لوبیای چشم بلبلی و ماش را اضافه کنید. عدس و برنج را هم به آن ها بیافزایید. سپس زردچوبه را با مقداری روغن تفت دهید و به مخلوط اضافه نمایید. وقتی زردچوبه را با روغن تفت دهید و بعد آن را داخل آش بریزید خیلی بهتر است چون آش خوش رنگ تر می شود. یک پیمانه از پیاز سرخ شده را هم اضافه کنید و بگذارید مواد حدود یک ساعت بجوشند تا حبوبات خوب پخته شوند. سپس گوشت ریش ریش شده + آب گوشت + آب قلم را اضافه کنید. پس از آن نمک + فلفل + یک سوم دارچین را در قابلمه بریزید و بقیه مواد را برای تزئین روی آش نگه دارید. دارچین را فقط برای بوی گوشت بریزید و نیازی نیست مقدار زیادی از آن را بریزید، چون اگر زیاد بریزید رنگ آش تیره می شود. اجازه دهید آش خوب بپزد و به اصطلاح جا بیفتد. این آش را موقع پخت باید هر از چند گاهی هم بزنید تا ته نگیرد و کشدار نشود. یک ربع آخر یک پیمانه از بقیه پیازی که داشتید را به آش اضافه نمایید. هنگامی که آش آماده شد، آن را در ظرف دلخواه خود بریزید و با پیاز داغ و دارچین تزئین کنید.

نکات مهم در مورد تهیه آش امام قزوین:

پیمانه همان پیمانه پلوپز هست.

این آش باید تند باشد. ولی بسته به ذائقه تان می توانید فلفل را اضافه کنید.

حبوبات را باید از شب قبل و در جای خنک خیس کنید و چند بار آب آن ها را عوض نمایید تا هم مواد مضر آن ها از بین رود و هم مواد مغذی آن بیشتر شود.

خروج از نسخه موبایل