سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا شرایط معافیت از سربازی افرادی که دارای فرزند هستند  را این گونه بیان کرد: با عنایت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا خدمت سربازی برای مشمولان غایب و غیرغایبی که بالای ۴۰ سال سن داشته و دارای سه فرزند باشند بخشیده شده و این افراد از انجام خدمت سربازی معاف خواهند بود.

معافیت از سربازی

معافیت سربازی

 

وی در مورد مشمولان زیر چهل سال، این گونه توضیح داد: آن دسته از افراد زیر ۴۰ سال در صورتی که دارای ۴ فرزند باشند، مشمول این مقررات شده و خدمت سربازی آنان بخشیده خواهد شد. و همچنین در رابطه با زمان پایداری این تسهیلات اعلام کرد: تصمیمات اتخاذ شده این روند تا پایان سال ۱۴۰۴ ادامه پیدا خواهد کرد. وی در پاسخ به این سوال که  آیا این معافیت شامل سربازان مشغول خدمت نیز می‌شود؟ گفت: افراد دارای شرایط مذکور اگر در حال خدمت باشند نیز شامل این مقررات شده و می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
علاوه بر توضیحات اعلام شده، وی این چنین ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست‌ها در این خصوص آغاز شده و واجد شرایط باید با به همراه داشتن مدارک شامل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران  و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.