بر اساس گزارش های رسیده از کمیته فنی مبنی براین که استقلال پولی برای نگهداری و ادامه همکاری با دومهاجم تاثیر گذار خود مهدی قائدی و محمد محبی ندارد و با توجه به هزینه ها و بدهی های باشگاه استقلال شاید در فصل جدید لیگ برتر این دو بازیکن رو در لباس استقلال نخواهیم دید.

از طرفی استقلال با رفتن ساپینتو سرمربی پرتغالی خود در پی جذب سرمربی جدید برای فصل جدید و از طرفی دیگر با ازدست دادن ستاره های خود موج نگرانی هایی را در دل هواداران خود بوجود آورده .

خروج ستاره ها به احتمال زیاد این باشگاه را وارد یک سری مشکلات و حواشی جدید می کند .در شروع فصل گذشته محمد محبی از باشگاه سانتراکلارا و مهدی قایدی از باشگاه الشباب الاهلی امارات به صورت قرضی تا پایان فصل به استقلال پیوستند در این مدت استقلال نتواست در مدت معیین حق قراداد قرضی این دو بازیکن را به باشگاههای طرف قراداد پرداخت کند و با شکایت این دو باشگاه از استقلال مواجهه شدند در نهایت استقلال در دوره مدیریت فتح الله زاده توانست بدهی خود را با این دو باشگاه تسویه کند.

این دوبازیکن عملکرد بسیار عالی در گل زنی این تیم داشتند و با رفتن این دو بازیکن حتما استقلال خلا این دوبازیکن را به مراتب احساس خواهد کرد.

جدایی 2 ستاره از باشگاه استقلال

قبل از اینکه موضوع انتقال محبی به باشگاه العین امارات مطرح شود، بازگشت مهدی قایدی به باشگاه شباب الاهلی قطعی شده بود. قایدی طی توافقی که ابتدای فصل با باشگاه اماراتی داشت، قول داده بود بعد از پایان قراردادش با استقلال به این باشگاه بازگردد که درخشش در ترکیب استقلال سبب تسریع در این فرایند شد تا او بلافاصله بعد از پایان فصل نامه خداحافظی خود را منتشر کند.

با این حال هواداران استقلال امیدوار بودند وعده‌های حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال محقق شود و این بازیکن در استقلال بماند اما برخلاف وعده‌هایی که این شخص به هواداران باشگاه استقلال داده، جدایی قایدی از استقلال قطعی شده و با توجه به اظهاراتی که اخیراً از زبان اعضای کمیته فنی شنیده شده خیلی بعید است که محمد محبی نیز در استقلال باقی بماند.

جدایی دو ستاره از باشگاه استقلال

جدایی دو ستاره از باشگاه استقلال

زمزمه‌هایی درباره بازگرداندن امیرحسین حسین‌زاده به گوش رسیده اما با توجه به قوانینی که سازمان لیگ اعمال کرده جذب بازیکن ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی به طور قرضی امکان‌پذیر نیست و بسیار بعید است که باشگاه بلژیکی طرف قرارداد با حسین‌زاده راضی شود، این بازیکن را به طور دائمی به استقلال بدهد.

از سویی حتی اگر بازگشت حسین‌زاده به استقلال را محتمل بدانیم با توجه به اینکه از سوی اعضای کمیته فنی اعلام شده بودجه کافی برای پرداختن به بازیکنان خارج‌نشین وجود ندارد، این انتقال نیز با اما و اگرهای بسیاری مواجه خواهد شد و روشن نیست که استقلال اساساً بودجه کافی برای بازگرداندن حسین‌زاده را در اختیار داشته باشد یا خیر؟!

باید به این موضوع مهم نیز توجه داشت که حتی اگر حسین‌زاده به استقلال بازگردانده شود، جای خالی قایدی و محبی پر نخواهد شد به این دلیل که حسین‌زاده در پست پشت مهاجم بازی می‌کند و بازیکنی نیست که قابلیت برآورده کردن تمام انتظاراتی که از یک مهاجم می‌رود را داشته باشد.

استقلال برای پرکردن جای خالی قایدی و محبی نیاز به مهاجمان طراز اول دارد و اگر از همین حالا به فکر جذب بهترین‌های لیگ در فصلی که گذشت نباشد دچار بحران خواهد شد. با توجه به اینکه جذب خارجی‌ها با پرداخت ارزی منع شده، مأموریت باشگاه استقلال برای پرکردن جای خالی این دو بازیکن دشوارتر هم خواهد شد.

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در گفت و گویی که با خبرورزشی انجام داد، در ارتباط با نگرانی هواداران برای تمدید قرارداد برخی از بازیکنان ستاره این تیم از جمله مهدی قایدی و محمد محبی گفت: «هواداران در این شرایط بیش از هر چیز به فکر حمایت از تیم باشند. من به آنها قول می‌دهم که صددرصد هر دو نفر این عزیزان را در استقلال نگه می‌داریم».

وی افزود: «با اینکه قرارداد آنها قرضی است و در پایان مدت قراردادشان باید به تیم باشگاهی شان برگردند اما شرایطی اتخاذ می‌کنیم که هرگز این اتفاق نیفتد و هر مشکلی هم در این مسیر وجود داشته باشد آن را حل و فصل می کنیم».

شنیده ها از باشگاه استقلال نیز حاکی از آن است یکی از درخواست های ساپینتو برای تمدید قراردادش حفظ نفراتی از جمله قایدی محبی در خط حمله این تیم است.