حمله گسترده و کوبنده ی فلسطین به اسرائیل در ساعات گذشته و واکنش رسانه های داخلی و خارجی به این رویداد مهم. فلسطینی ها براحتی افسران و نظامیان اسرائیلی را اسیر کردند تا جایی که در ایکس ( توییتر سابق ) یک فلسطینی نوشته: می خوام خودمو به نوارغزه برسونم و یه اسرائیلی اسیر کنم چون خانه ی خاله ام یکی را اسیر کردند و ما نداریم!. ناتوانی اسرائیل در مقابل نیروهای فلسطینی به اوج خود رسیده و به پایان اسرائیل نزدیکتر شدیم.

غزه زنده + پرچم غزه

پرچم غزه

پرچم غزه

هم زمان با حمله حماس به اسرائیل جمعیت اسرائیل ۸٬۹۶۹٬۷۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. ویکیپدیا

جنگ اسرائیل و غزه در 2 ساعت گذشته

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن سامانه هشدار شلیک موشک در شهرک‌های اطراف غزه و حتی «دیمونا» در داخل اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.

گزارش ها حاکی است که تعدادی از فلسطینیان از نوار غزه وارد داخل اراضی اشغالی شده‌اند. تصاویر منتشر شده از اطراف نوار غزه نشان می‌دهد خودرویی از نیروهای مقاومت فلسطین از دیوار حائل عبور کرده و وارد اراضی اشغالی شده است.

بعد از این عملیات ، محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس طی سخنانی از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. او گفت که زمان، زمان اتحاد مقاومت است و هر کسی که سلاحی به دست دارد، بیرون بیاید و علیه اشغالگران دست به مقاومت بزند.

نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات امروز خود از اسارت نظامیان ارتش رژیم اسرائیل در اطراف غزه خبر دادند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شمار کشته‌ها و زخمی‌های حملات مقاومت بسیار گسترده است.

16:08 تانک اسرائیلی به غنیمت مقاومت درآمد

رزمندگان مقاومت فلسطین ویدئویی منتشر و اعلام کردند که موفق شده‌اند چهار دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را به غنیمت بگیرند.

16:7- تماس قریب الوقوع نتانیاهو با بایدن

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به زودی با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفتگو خواهد کرد.

آمریکا بر حمایت همه جانبه خود از تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین تاکید کرده است.

16:06 – حمایت تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی/ آستین: هر آنچه را اسرائیل نیاز داشته باشد تامین خواهیم کرد

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با حمایت همه جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: هر آنچه را اسرائیل برای دفاع از خود! نیاز داشته باشد، تامین خواهیم کرد.

16:00 – شهادت 160 فلسطینی در بمباران‌های امروز اسرائیل به نوار غزه

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داد که از صبح امروز تا این لحظه در اثر حملات اسرائیل به نوار غزه، 160 نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و بیش از هزار نفر زخمی شده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی در شمال نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

15:36- نتانیاهو: تلاش می‌کنیم مانع از ورود طرف‌های ثالث به جنگ شویم!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه ضمن اینکه از ساکنان این رژیم درخواست کرد اتحاد خود را حفظ کنند در اظهاراتی هراس خود از ورود دیگر گروه ها به جنگ را آشکار کرد:

هدف اول ما قبل از هر چیز پاکسازی منطقه از نیروهای دشمن نفوذ کرده و بازگرداندن امنیت و آرامش به شهرک‌هایی است که مورد حمله قرار گرفته‌اند. هدف دوم، گرفتن بهایی هنگفت از دشمن، آن هم در نوار غزه است و سوم می‌کوشیم از ورود دیگر گروه‌ها و طرف‌ها به جنگ جلوگیری کنیم.

15:28- اینترنت در تل‌آویو قطع شد/ تعطیلی مدارس در سراسر فلسطین اشغالی

رژیم اسرائیل برای مقابله با هراسی که در جان صهیونیست‌ها بعد از عملیات طوفان الاقصی افتاده، اینترنت در تل‌آویو و برخی شهرها را قطع کرد.

رژیم صهیونیستی همچنین مدارس سراسر فلسطین اشغالی را برای فردا (یکشنبه) تعطیل کرده است.

15:03- افزاش شمار کشته‌های صهیونیست‌ها به 40 نفر و بیش از 700 زخمی

شبکه 14 اسرائیل گزارش داد که تعداد کشته‌های عملیات طوفان الاقصی مقاومت غزه به 40 تن افزایش یافته و 700 تن دیگر زخمی شده‌اند.

صهیونیست‌ها تا این لحظه از آمار دقیق اسرا خبری منتشر نکرده‌اند.

14:51 – وب‌سایت اسرائیلی: حماس این بار پیروز شد!

وب سایت خبری و تحلیلی واللا رژیم اسرائیل با اذعان به شکست ارتش رژیم اسرائیل گفت که جنبش حماس این بار پیروز نبرد شد و تماس فرماندهی با بسیاری از نیروها قطع شده است.

14:44 – هویت نظامی صهیونیستی که به اسارت حماس در آمد، مشخص شد

منبع:tasnimnews.com