در این پست از سایت استار بورس خبر فوری تصویب همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون مجلس را قرار دادیم . لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس به تصویر رسید و حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری به میزان 25 دصرد افزایش خواهد یافت . اما افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از کی و چه تاریخی و زمانی اجرایی خواهد شد ؟ سایت استار بورس …

? تصویبِ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌های مجلس/ آیا شامل حال بازنشستگان کارگری می‌شود؟

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در چند کمیسیون مجلس به تصویب رسیده است.

مروتی (بازنشسته کارگری) در این رابطه می‌گوید: در دور قبل همسان‌سازی در سال ۹۹، دولت اعتبار جداگانه به صندوق‌های کشوری و لشگری اختصاص داد و با این اعتبار، حقوق بازنشستگان این صندوق‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت اما برای بازنشستگان کارگری از خزانه‌ی دولت بودجه تخصیص ندادند و آنچه با منابع تامین اجتماعی اجرا شد، نه همسان‌سازی که یک متناسب‌سازیِ بدون یال و دم و شکم بود که بازنشستگان انتقادات بسیار به آن داشتند.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس شورا باید جامعه‌ی هدف را در جریان این همسان‌سازی و جزئیات دقیق آن قرار دهند و بگویند سهم ۶۵ درصد از بازنشستگان کشور که مستمری‌بگیر صندوق تامین اجتماعی هستند، از آن چقدر است؟

به گفته‌ی مروتی، اگر قرار باشد بازهم بازنشستگان کارگری از شمول طرح خط بخورند، بی‌عدالتی گسترده‌تر خواهد شد.

خبر خوب برای بازنشستگان / افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه پیشنهادی مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی تصویب کرد.

علیرضا شهبازی اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در زمان بررسی پیشنهادات لایحه برنامه هفتم تصویب کرد که همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز در لایحه درج شود. وی توضیح داد: این موضوع در قالب پیشنهاد و مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم داده شده است و در نهایت این موضوع باید در کمیسیون تلفیق تصمیم‌گیری و نهایی شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در زمینه پیشبرد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان پیشنهادهای را در برنامه هفتم توسعه مطرح خواهیم کرد.