در ادامه عکس های تولد نیوشا ضیغمی را خواهید دید. جشن تولد نیوشا ضیغمی با حضور هنرمندانی چون متین ستوده و بهرنگ علوی روز گذشته برگزار شد.

نیوشا ضیغمی که متولد ۱۸ تیر ۱۳۵۹ می‌باشد بازیگر ایرانی است. او فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و در کارنامه هنری خود نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم شوریده و حس پنهان گردید.

نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی زاده تهران می‌باشد. او دیپلم معماری دارد اما به دلیل قبولی در رشته روانشناسی کودک در دانشگاه سراسری ترجیح داد در این رشته ادامه تحصیل دهد و لیسانس این رشته را از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفت.

مرحوم پدرش «محسن ضیغمی» دبیر بازنشسته و مادرش «فهیمه رستم پور» کارمند بازنشسته بود، یک خواهر بنام روشا دارد و اصالتا از سمت مادر کرد مهاباد است. خواهر نیوشا ده سال از خودش کوچکتر است.

او با وجود مخالفت والدین وارد حرفه بازیگری شد این چهره هنری دراین باره گفت: وقتی می‌خواستم بازیگر شوم مادرم مخالفت نمی‌کرد ولی آن دیده مادارانه نسبت به آینده من را در نظر می‌گرفت اما پدرم با بازیگر شدن من مخالف بود.

پدرم کارهای علمی را دوست داشت و ترجیح می‌داد من پزشک یا مهندس شوم تا بازیگر. وقتی وارد این حرفه شدم، با کار آقای مسعود جعفری جوزانی آغاز کردم و پس از آن بلافاصله وارد سینما شدم در همان سال اول نتیجه خوبی برایم حاصل شد پدرم تغییر موضع داد و با کار من موافقت نمود.

ضیغمی با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری کانون سینماگران جوان واقع در کوچه نهم خیابان بخارست محله آرژانتین تهران به اقای جوزانی معرفی گردید و وارد قاب تلویزیون شد.

پس از فارغ التحصیلی از این کلاس در مجموعه تاریخی در چشم باد نقش یک دختر روستای شمالی را بازی کرد. او سپس در اولین تجربه سینمایی خود در فیلم تردست به کارگردانی محمدعلی سجادی ایفای نقش کرد و همین فیلم سبب همکاری دوباره ضیغمی و محمد علی سجادی در فیلم شوریده شد که برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد و با بازیگرانی چون هدیه تهرانی رقابت کرد.

نیوشا ضیغمی در سال ۱۳۸۹ با آرش پولادخان، یک تاجر ایرانی ازدواج کرد و در اردیبهشت ۱۳۹۷ اولین فرزندشان به نام لنا را به دنیا آوردند. او در یک لایو در برنامه اینستاگرام اعلام کرد که مهریه او یک سکه طلا بوده‌است و همین مسئله منجر به جنجال در رسانه‌های ایرانی شد. در طول چند سال اخیر بارها شایعه جدایی نیوشا ضیغمی از همسرش منتشر شده که صحت ندارد.

ضیغمی یکی از حامیان جدی صنایع دستی ایران به‌شمار می‌رود. او در گفت وگویی که با مدیر کل صادرات ایران داشت بر لزوم معرفی صنایع دستی کشور در بازارهای جهانی تأکید کرد.

در مراسمی که در انجمن حامیان کودکان کار و خیابان برگزار شد، ضیغمی به عنوان سفیر کودکان کار ایران معرفی شد. او در این مراسم با بیان اینکه موضوع کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی‌اش بوده اظهار داشت: «وقتی سر چهارراه‌ها کودکان کار را می‌بینم با خودم می‌گویم سهم این بچه‌ها از دنیای کودکی چیست و چرا باید از همین سن و سال وارد چرخه کار شوند و بزرگ شدن را از همان روزهای اول کودکی مشق کنند.»