در این پست از سایت قیمت کارخانه محصولات فردا موتورز 1402,قیمت محصولات فردا موتور در سامانه یکپارچه را قرار دادیم . قیمت روز ماشین ها و محصولات و خودروهای شرکت فردا موتورز کارخانه ای  بازار آزاد در سال 1402 . ثبت نام جدید شرکت خودروسازی فردا موتورز از تاریخ 3 خرداد تا 10 خرداد 1402 در سامانه یکپارچه شروع شده است . شرکت فردا موتورز نیز مثل شرکت های دیگر در ثبت نام خرداد ماه 1402 سامانه یکپارچه حصور دارد . مرحله دوم طرح سامانه یکپارچه خودرو از روز سوم خرداد شروع شده و تا دهم خرداد ماه 1402 ثبت نام خواهد شد . برای ثبت نام در مرحله دوم سامانه فروش خودرو یکپارچه تخصیص خودرو خرداد ماه 1402 می توانید به آدرس این سایت مراجعه کنید . برای دیدن قیمت خودروهای سامانه یکپارچه سایپا و مدیران خودرو و کرمان موتور و فردا موتورز و فهرست و اسامی خودروهای سامانه یکپارچه مرحله دوم خرداد 1402 به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با تاریخ و زمان دقیق شروع ثبت نام جدید فردا موتورز در سامانه یکپارچه مرحله دوم خرداد 1402 به همراه اسامی و فهرست و نام خودروهای ثبت نامی فردا موتورز در سامانه یکپارچه …

مشخصات فنی خودرو FMC SX5

فردا SX5 از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر بهره می‌گیرد. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک سی وی تی نسل سه است.

مشخصات فنی خودرو FMC T5

فردا T5 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر بهره‌مند است و یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته نیز نیروی تولیدی توسط موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

مشخصات فنی خودرو سوبا M4

پیشرانه ۱.۵ لیتری M4 از نوع GDI است و حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۹۵ اسب و گشتاور تولیدی‌اش نیز ۲۸۵ نیوتن‌متر اعلام شده است. در M4 شاهد استفاده از یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه‌تر هستیم.

قیمت محصولات شرکت فردا موتورز

در حال حاضر، محصول SX5 عادی در آخرین فهرست منتشرشده از شرکت، دارای قیمت کارخانه‌ای ۱,۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان، کراس اوور T5 دارای قیمت ۱,۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان و سوبا M4 دارای قیمت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

قیمت محصولات فردا موتورز در سامانه یکپارچه

فردا موتورز یکی از سه مونتاژکاری است که در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو با عرضه سه محصول T5، SX5 و سوبا M4 حضور دارد. حال این سه محصول با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

فردا موتورز مونتاژکاری است که در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو حضوری فعال دارد. نام سه محصول این مونتاژکار خودروهای چینی در این طرح مشاهده می‌شود.

قیمت فردا T5 در شورای رقابت 896 میلیون و 532 هزار تومان تعیین شد تا اختلاف قیمت 864 میلیون تومانی را با نرخ روز بازار ثبت کند. البته خود کارخانه نرخ یک میلیارد و 306 میلیون تومان را برای این محصول خود منصفانه می‌داند.

گرچه فردا موتورز برای SX5 هیچ‌گاه قیمت نهایی اعلام نکرد، اما شورای رقابت نرخ 645 میلیون و 730 هزار تومان را برای این محصول منطقی دانست. این محصول ابتدای خرداد 1402 در بازار آزاد یک میلیارد و 520 میلیون تا اختلاف قیمت حدود 875 میلیون تومانی را نسبت به قیمت اعلامی شورای رقابت ثبت کند و از لحاظ سرمایه‌گذاری از جذاب‌ترین خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو لقب بگیرد.

 

اما در این طرح پرچم‌دار فردا موتورز سوبا M4 است که هنوز در خیابان‌ها به نمایش درنیامده است و شورای رقابت هم هنوز نظر نهایی درباره قیمت این محصول ندارد. با این حال شرکت مذکور قیمت محصول محبوب خود را دو میلیارد و 300 میلیون تومان تعیین کرده است.

قیمت محصولات فردا موتورز در سامانه یکپارچه

گفتنی است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام اولیه خودروهای مونتاژی از ۳ خرداد تا ۱۰ خرداد در دسترس است.

همچنین فرآیند پایش اطلاعات افراد متقاضی برای واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، مسدود کردن آن و ارسال اطلاعات این افراد از بانک‌ها به سامانه از ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

علاوه بر این، نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی وکالتی) و فروش حواله خودرو ممنوع است و امکان صلح خودرو خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

افرادی که در فهرست نوبت‌دهی اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارجه و خودروهای وارداتی هستند، نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. مگر اینکه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سامانه‌های مربوطه انصراف داده باشند.

 

قیمت‌های اعلامی قطعی نیستند و خودروهای عرضه‌شده در این مرحله، شامل مالیات بر عایدی خودرو می‌شوند.با توجه به اینکه موعد تحویل برخی خودروهای پر تقاضا، سال ۱۴۰۳ خواهد بود، احتمال دارد که قیمت تحویل روز برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبلی، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب وکالتی فراهم است و خودروسازان به مرور زمان و بر اساس فهرست اولویت‌بندی برای هر محصول، فراخوان فروش می‌دهند تا مشتریان برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام کنند.

آغاز مرحله دوم فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه (ثبت پنج اولویت خودرویی متقاضیان) از سوم خرداد ماه به شروع شده است و تا دهم خرداد ادامه خواهد داشت.

در این رابطه، خودروهای مونتاژی با مصوبه شورای رقابت مطابقت کرده و خودروسازان نیز ملزم به اجرای این مصوبه بودند.

پس از گذشت چند روز، خودروسازان نیز این مصوبه را پذیرفتند. با این حال، اعلام قیمت‌هایی که توسط شرکت‌های خودروساز ارائه شده، متقاضیان را سردرگم کرده و آنها نمی‌دانند کدام یک از این قیمت‌ها باید به عنوان ملاک استفاده شود. در این گزارش، به این موضوع پرداخته می‌شود.

در جلسه روز ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۲، شورای رقابت تصمیم‌گیری درباره قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی را به عهده گرفت.

با این حال، پردازش تصویب این موضوع به مدت یک ماه طول کشید و در نهایت در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه، قیمت‌های خودروهای مونتاژی تصویب شد و یک روز بعد اعلام گردید.

از آن پس دو هفته‌ای محتوای مصوبه شورای رقابت منتشر نشد و ابلاغ آن به نهادهای مربوطه نیز مشخص نشد.

همچنین، وزارت صمت و یا سازمان حمایت هیچ اعلامیه‌ای به شرکت‌های خودروساز ارسال نکردند. به همین دلیل، خودروسازان مونتاژی برای قیمت‌گذاری خودروهای خود که با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های تولید در سال جدید بود، به مشکل برخوردند.

در صورت پذیرش مصوبه شورای رقابت توسط خودروسازان خصوصی و الزام آن‌ها به عرضه با این قیمت‌ها در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، خودروهایی که در این مرحله عرضه می‌شود شامل محصولات عرضه شده توسط سایپا و همچنین خودروهای مونتاژی با قیمت‌های زیر است

به‌منظور شرکت در این طرح حداقل موجودی لازم جهت قرارگیری در لیست نوبت‌دهی تمامی خودروهای داخلی مبلغ «صد میلیون تومان» بوده و موعد مسدودیت این وجه اعتبار در حساب شخصی وکالتی مشتریان تنها تا هنگام اعلام نتایج نوبت‌دهی خواهد بود،

شایان توجه است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی برای همه متقاضیان طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی خواهد بود.