از گذشته دور ممکن است والدین این باور را داشته باشند که خوردن تخم هندوانه باعث به وجود آمدن بوته این میوه در شکم فرزندشان می‌شود و این را برای فرزندان خود تعریف کرده باشند. افراد زیادی وجود دارند که این داستان را باور نکرده‌اند اما ما می‌خواهیم بدانیم آیا خوردن تخم هندوانه می‌تواند مضر باشد یا خیر؟

فهرست دسترسی سریع

خود هندوانه دارای فواید زیادی برای سلامتی می‌باشد که در درمان درد عضلات، شفاف شدن پوست و کاهش ابتلا به سرطان مفید است. بر اساس نظر کارشناسانی از جمله لارن منیکر  (متخصص تغذیه) خوردن تخم هندوانه نه تنها بی‌خطر بوده بلکه دارای مواد مغذی و مفید بسیاری است. طبق نظر این کارشناس دانه‌های هندوانه منبع طبیعی از منگنز، فسفر، پتاسیم، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری آهن و روی می‌باشد.

ماده مغذی منگنز باعث بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی می‌شود. همچنین استفاده از فسفر باعث ایجاد استخوان‌های سالم و بهبود در هضم غذا می‌شود.
طبق صحبت‌های کریستینیا میر جکس استاد تغذیه در دانشگاه علوم بهداشت نورث ورسترن، هندوانه دارای مواد مغذی آنتی اکسیدان کلیدی است که باعث پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود و به سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

تخم هندوانه

دانه‌های سیاه هندوانه دانه‌های کامل و بالغی می‌باشند که می‌توان آنها را در زمین کاشت و هندوانه پرورش داد. خوردن دانه‌های هندوانه سالم است و مشکلی ایجاد نمی‌کند اما بخاطر سخت بودن آن جویدن این دانه های سیاه از دانه‌های سفید نارس آن سخت‌تر است.

دانه های سفید و سیاه هندوانه دارای فیبر می‌باشند و تخم هندوانه جوانه زده همچنین دارای فواید تغذیه زیادی است. تخم هندوانه برشته شده مانند تخم کدو می‌باشد که می‌توان به عنوان یک میان وعده سالم از آن استفاده کرد.منیزیم موجود در این دانه‌ها باعث ایجاد انرژیف بهبود عملکرد اعصاب و همچنین کنترل فشار خون می‌شود.اسیدهای چربی که در تخم هندوانه وجود دارد باعث کاهش کلسترول و همچنین حمله قلبی در افراد می‌شود.