بر اساس تحقیقات بین‌المللی که در گذشته انجام شده است بیانگر این می‌باشد که روال‌های ورزشی خاص با کاهش مرگ و میر ارتباط مستقیم دارد. این تحقیقات در چهار کشور انجام شد که در آن عادت سلامتی نیم میلیون آمریکایی تحت بررسی قرار گرفت. به طوری که آنها از یک رژیم تمرینی دقیق پیروی می‌کردند که باعث شد خطر مرگ زودرس را در آنها به نصف کاهش دهد.

سوابق پزشکی و پاسخ‌های نظرسنجی آمریکایی‌های سالم ۱۸ سال و بالاتر از آن توسط محققان اسپانیا، استرالیا، کانادا و دانمارک به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

عمر طولانی داشته باشید

عمر طولانی داشته باشید

این کارشناسان به دقت سوابق مرگ این افراد را جهت تعیین زمان و نوع بهینه ورزش که باعث می‌شود خطر مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف را کاهش دهد به دقت مورد تجزیه و بررسی قرار دادند.

محققان به این نتیجه رسیدند روال تمرینی عالی می‌تواند ترکیبی از فعالیت‌های قلبی عروقی متوسط تا شدید همراه با تمرینات وزنه برداری باشد.

روال هفتگی می‌تواند دربرگیرنده یک ساعت و ربع فعالیت‌های متوسط مثل پیاده‌روی سریع باشد یا مثلاً حداقل دو ساعت و نیم تمرینات شدیدتر مثل دویدن یا شنا و یا حداقل دو جلسه فعالیت‌هایی که باعث تقویت عضلات می‌شود مانند وزنه‌برداری باشد.

نکته‌ای که بسیار قابل توجه بود این است که این رژیم باعث شد که ۵۰ درصد خطر مرگ به هر دلیلی کمتر شود. با این وجود محققان تاکید دارند که هرگونه فعالیت بدنی حتی در میزان بسیار کم هم بسیار بهتر از زندگی بی تحرک است.

آنان به این نتیجه رسیده‌اند که پیاده‌روی سریع روزانه به مدت زمان ۱۱ دقیقه می‌تواند خطر مرگ زود هنگام را به یک چهارم کاهش دهد.