زردچوبه ادویه ای با خواص جادویی و پرطرفدار که در کل دنیا به علت طعم دهندگی فوق العاده اش مورد استفاده قرار می گیرد و در کشورهایی مثل هند نیز به عنوان گیاه دارویی شناخته می شود.

زردچوبه حاوی خواص شفگت انگیزی است که با همراهی ما دراین مقاله،با خاصیت هایش آشنا می شوید.

ادویه ای با خواص جادویی

ادویه ای با خواص جادویی

درمان جوش و آکنه

ادویه زردچوبه قادر به درمان جوش و آکنه های صورت می باشد؛زیرا خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و ماسک آن می تواند تأثیرات بسیار خوبی برروی پوست صورت شما بگذارد برای تهیه ماسک زردچوبه کافی است ۱قاشق غذاخوری زردچوبه و نصف قاشق چایخوری عسل و ۲قاشق غذاخوری آردگندم و ۳قاشق غذاخوری شیر را باهم ترکیب کرده و با خمیر بدست آمده لایه ای نازک روی پوست صورتتان ایجاد کنید و مهلت دهید ۲۰دقیقه بماند تا تأثیرش به خوبی روی پوستتان بگذارد و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

سلامت کبد

هندی ها زردچوبه را یک سم زدای طبیعی معرفی می کنند.اگر کسی از این ادویه به طور صحیح مصرف بکند هیچوقت روال تصفیه شدن خون بدنش نامنظم نمی شود همچنین مصرف این ادویه منجر به خروج سم ها از بدن شده و به سالم ماندن کبد کمک شایانی می کند.

درمان سیاهی دور چشم

اگر اطراف چشم های زیبایتان سیاه و کدرشده است می توانید از ماسک زردچوبه بهره ببرید و نصف قاشق چایخوری از این ادویه را با یک قشق چایخوری آب گوجه فرنگی و نصف قشق چایخوری آب لیموترش و نصف قاشق چایخوری آرد گندم مخلوط کنید  و به مدت ۱۰دقیقه روی کبودی ها و سیاهی های دور چشم خود بمالید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.لازم به ذکر است که برای تهیه این ترکیب جادویی می توانید از آب آناناس نیز استفاده کنید.

مفید برای دستگاه گوارش

زردچوبه جزو ادویه هاییست که می تواند به دستگاه گوارشتان نیز کمک کند و از مهمترین فواید این ادویه برای دستگاه گوارش شما می توان به بهترشدن هضم غذا، درمان زخم معده، درمان معده درد، درمان سندرم روده تحریک پذیر و جلوگیری و درمان یبوست اشاره کرد.

درمان افسردگی

افرادی که دچار افسردگی هستند می توانند زردچوبه را در رژیم غذایی خود قرار دهند؛زیرا طبق نتایج مطالعاتی که اخیراً صورت گرفته این ادویه دارای مقدار مناسبی کورکومین می باشد و به همین علت می تواند برای درمان افسردگی مؤثر واقع شود و نتیجه تحقیقاتی نو نشانگر این است کورکومین درون زردچوبه می تواند موجب تحریک دوپامین مغز و ترشح سروتونین شود که برای درمان افسردگی بسیار مؤثر می باشد.

خواص ضد درد زردچوبه

زردچوبه در لیست گیاهانی که به عنوان یک مسکن طبیعی و آرام کننده التهاب محسوب می‌شوند قرار دارد.این ادویه شفابخش به خصوص در موارد دردهای ناشی از آرتروز قادر به اعمال تأثیراتی جادویی می باشد و علاوه برآن به علت بهبود گردش خون می تواند سبب رفع درد و تسکین التهاب شود.برای اینکه بتوانید زردچوبه را به یک مسکن طبیعی تبدیل کنید لازم است دو قاشق غذاخوری زردچوبه را با آب ترکیب کرده و ناحیه درد را به آن آغشته کنید یا به وسیله آن ماساژ دهید،سرانجام خواص زردچوبه تأثیرات خود را برروی منطقه دردناک گذاشته و آرامش فراوانی را به شما هدیه می کند.

زردچوبه و کم شدن درد دوران قاعدگی
کورکومین موجود در زردچوبه طبق نتیجه تحقیقاتی جزو ماده های ضدالتهاب قوی قرار گرقته است که می تواند در کاهش دردهای شدید دوران قاعدگی تأثیرگذار باشد و این نتیجه گیری ها که توسط دانشگاه اورگرین اثبات شده و از دیرباز ریشه در طب سنتی چین و هند دارد بیانگر این است که زردچوبه حاوی فواید قوی می باشد و در کاستن علائم قاعدگی شدید تأثیر گذاشته و به طور کل به بهبود سلامت زنان کمک شایانی بکند.

لاغری به وسیله زردچوبه 

مصرف زردچوبه باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده و در نتیجه منجربه کاهش وزن و سرعت چربی سوزی و دفع سم های کبد می شود علاوه برآن کورکومین موجود در زردچوبه نیز به کاهش وزن کمک می کند؛بنابراین برای لاغری از مصرف این ادویه خوشرنگ غافل نشوید.