در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir استراتژی معاملاتی با حمایت و مقاومت,چگونه با استفاده از سطوح حمایت و مقاومت معامله کنیم را قرار دادیم . خرید و فروش و معامله بر اساس نقاط حمیات و مقاومت می تواند سودهای زیادی را نصیب معامله گران کند . با پیدا کردن نقطه حمایت و مقاومت می توان خرید و فروش دقیقی انجام داد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با است

استراتژی شکست (کشیدن عقب)

اغلب این اتفاق می افتد که پس از یک دوره عدم اطمینان جهت، آن قیمت شکسته شده و روند شروع می شود.

معامله گران اغلب به دنبال چنین شکست هایی در زیر سطح حمایت یا بالاتر از مقاومت هستند تا از افزایش بیشتر حرکت در یک جهت سرمایه گذاری کنند.

اگر این حرکت به اندازه کافی قوی باشد، پتانسیل شروع یک روند جدید را خواهد داشت.

با این حال، برای جلوگیری از افتادن در دام معامله شکست کاذب، معامله گران برتر تمایل دارند قبل از انجام معامله منتظر عقب نشینی (به سمت حمایت یا مقاومت) باشند.

به عنوان مثال، نمودار زیر سطح حمایت قوی را قبل از اینکه فروشندگان قیمت را به زیر سطح حمایت کاهش دهند، نشان می دهد.

بسیاری از معامله گران ممکن است گم شوند و عجله کنند تا یک معامله کوتاه را پیش از موعد انجام دهند.

در عوض، معامله‌گران باید منتظر باشند تا پاسخ در بازار (خریدارانی که تلاش می‌کنند کنترل خود را به دست آورند) قبل از انجام یک معامله کوتاه، شکسته شود.

در سناریوی زیر، معامله گران باید منتظر بمانند تا بازار پس از عقب نشینی، قبل از جستجوی نقاط ورود، به حرکت خود به سمت پایین ادامه دهد.

 

عقب نشینی AUDUSD به سمت پشتیبانی

3) استراتژی خط روند

استراتژی خط روند از خط روند به عنوان حمایت یا مقاومت استفاده می کند. به سادگی خطی بکشید که دو یا چند اوج را در یک روند نزولی یا دو یا چند نزولی را در یک روند صعودی به هم متصل می کند.

در یک روند قوی، قیمت از خط روند جهش می کند و به حرکت در جهت روند ادامه می دهد.

بنابراین، معامله گران باید فقط به دنبال ورودی هایی در جهت روند برای معاملات با احتمال بالاتر باشند.

 

استفاده از خط روند به عنوان حمایت در روند صعودی سبد دلار آمریکا.

4) استفاده از میانگین متحرک به عنوان حمایت و مقاومت

میانگین متحرک می تواند به عنوان حمایت و مقاومت پویا دو برابر شود. میانگین‌های متحرک پرطرفدار، میانگین‌های متحرک دوره 20 و 50 هستند که می‌توان آنها را کمی به میانگین‌های متحرک دوره‌های 21 و 55 تغییر داد تا از اعداد فیبوناچی استفاده شود.

غیر معمول نیست که معامله گران 100 و 200 MA را ترکیب کنند و در نهایت، این به معامله گر بستگی دارد که تنظیماتی را پیدا کند که با آن راحت باشد.

از نمودار زیر، مشخص است که 55 MA در ابتدا به عنوان یک خط مقاومت در بالای بازار حرکت می کند.

سپس بازار پایین می آید و معکوس می شود و 55 MA تبدیل به سطح پویا حمایت می شود.

معامله گران می توانند از این خطوط روند برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد بازارهایی که احتمالاً به روند ادامه می دهند و بازارهایی که مستعد شکست هستند، استفاده کنند.

میانگین متحرک NZDUSD به عنوان حمایت و مقاومت عمل می کند

نکات کلیدی معامله بر اساس حمایت و مقاومت

حمایت و مقاومت یک ستون قدرتمند در معاملات است و اکثر استراتژی‌ها دارای نوعی تحلیل حمایت/مقاومت هستند.

استراتژی‌های حمایت و مقاومت می‌توانند براساس قیمت با رعایت این سطوح (استراتژی محدود به محدوده) یا پیش‌بینی شکست حمایت و مقاومت (استراتژی‌های Breakout و pullback) باشند.

قیمت برای همیشه به حمایت و مقاومت احترام نمی گذارد. با در نظر گرفتن این موضوع، معامله گران باید مدیریت ریسک درستی را اتخاذ کنند تا در صورت بروز شکست، ضرر را محدود کنند