کاربردهای جالب پودر بچه که احتمالا تا بحال نمیدانستید و اصلا ربطی به بچه ندارد را در این مطلب میخوانید. قبلا از پودر بچه برای جلوگیری از عرق سوز شدن کودکان استفاده میکردند اما الان همان پودر بچه کاربرد های عجیبی در زمینه زیبایی و سلامتی و همچنین خانه داری دارد که در این بخش از سایت استار بورس به این موضوع پرداخته ایم. پودر بچه آنقدر به درد بخور و قابل استفاده برای موارد مختلف شده است که به آن پودر همه کاره هم باید گفت. برای اینکه ترفند های استفاده از پودر بچه را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

استفاده های جالب از پودر بچه؛ بهتره دیگه بهش بگیم پودر همه کاره

استفاده های جالب از پودر بچه؛ بهتره دیگه بهش بگیم پودر همه کاره

کاربرد های پودر بچه

باز کردن گره گردن‌بند و دستبند

برای همه شما بسیار پیش آمده است که وقتی گردنبند و دستبندتان را همراه با سایر زیورآلات داخل جعبه جواهرات می‌گذارید، زنجیر آنها ممکن است به هم بپیچد یا گره بخورد. برای اینکه گره ایجاد شده روی دستبند و گردن‌بندتان خیلی راحت باز شود، کافی است کمی پودر بچه روی آن بریزید تا گره‌ها خیلی راحت باز شوند.

از بین بردن مورچه‌ها

یکی از مشکلاتی که در خانه‌های آپارتمانی وجود دارد، حضور مورچه‌ها در نقاط مختلف خانه است که معمولا مشکل‌ساز هستند. برای افرادی که در منزل کودک نوپا دارند، استفاده از سم خطرناک است. بهترین راه برای دفع مورچه‌ها ریختن کمی پودر بچه در نقاطی است که مورچه‌ها تجمع دارند. مورچه‌ها از بوی پودر بچه متنفر هستند و این کار موجب فراری دادن آنها می‌شود.

از بین بردن بوی بد کفش

اگر کفش‌های شما بوی بدی گرفته و امککان شست‌وشوی آن را ندارید، از پودر‌ بچه کمک بگیرید. مقداری از پودر را داخل کفش بریزید و آن را تکان دهید تا در تمام سطح کف کفش، پخش شود. یک شب صبر کنید و صبح، پودر اضافه را از داخل کفش بیرون بریزید. با این کار بویی که ناشی از عرق کردن پاهای شما است، جذب پودر می‌شود و آن را بیرون می‌ریزید.

دور کردن مورچه‌ها

یکی از کاربردهای پودر‌‌‌‌ بچه، دور کردن مورچه‌ها است. اگر در جایی که مورچه مشاهده می‌کنید مقدار پودر بچه یا پودر تالک بریزید، مورچه‌ها از آن قسمت دور می‌شوند. مورچه‌ها دوست ندارند این پودر به بدنشان بچسبد. ثابت شده که مورچه‌ها پودر‌‌‌‌ بچه را دوست ندارند اما هنوز مشخص نیست که چرا از این پودر خوششان نمی‌آید.

تمیز کردن لکه‌های چربی

اگر موقع آشپزی کردن، لکه‌ای چربی و روغن روی لباس شما ایجاد شد، لازم نیست برای یک لکه‌ی کوچک، لباس خود را دائم بشویید. شستن زیاد لباس، باعث خراب شدن آن می‌شود. برای از بین بردن این لکه‌ها، مقداری پودر بچه روی لکه بریزید. با پنبه یا قلم‌مو پودر بچه را روی لکه بمالید. اجازه دهید که پودر برای مدت ۱۰ دقیقه روی لکه باقی بماند. بعد به آرامی پودر را از روی پارچه بردارید. اگر لکه هنوز باقی مانده، چند بار دیگر این کار را تکرار کنید تا لکه‌ی روی لباس محو شود.

کاهش درد وکس

یکی از روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن، استفاده از وکس یا موم است. اما این روش معمولا درد زیادی دارد و بعد از انجام کار، پوست به شدت قرمز و ملتهب می‌شود. اگر قبل از استفاده از وکس، مقداری پودر بچه روی پوست بزنید، درد این کار بسیار کمتر می‌شود. وقتی پودر بچه به پوست می‌زنید، رطوبت و چربی آن جذب می‌شود و وکس یا موم، بهتر به تمام موها می‌چسبد. علاوه‌بر‌این، موقع کندن وکس، درد کمتری حس می‌کنید. پوست شما با این کار نرم‌تر می‌شود و شدت قرمزی آن کاهش پیدا می‌کند. پس، پودر بچه دو حسن بزرگ برای وکس دارد؛ یکی کاهش درد و یکی تاثیرگذاری بیشتر و کنده شدن تمام موها.

برای مو های چرب

اکثر شامپو های خشک بر پایه نشاسته هستند؛ بنابراین پودر بچه، یک اثر مشابه در مواقع تنگنا (نداشتن شامپو) دارد. در این مواقع، مقداری از پودر را در دست تان بریزید و آن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید تا روغن های اضافی خیس خورده و با آب شسته شوند.

محافظت از پیاز گیاهان

اگر برای کاشت یک گل یا گیاه خاص، پیاز آن را خریداری کرده‌اید، قبل از کاشتن پیاز آن را به پودر بچه آغشته کنید. برای این منظور می‌توانید پیازها را داخل یک کیسه پلاستیکی که در آن بسته می‌شود بگذارید و یکی دو قاشق پودر بچه داخل آن بریزید. در پلاستیک را ببندید و آن را تکان دهید تا پیازها کاملا به پودر بچه آغشته شوند. بعدا پیاز را بکارید.

پودر‌‌‌‌ بچه ریشه و خود پیاز را می‌پوشاند و آن را از ایجاد مشکلاتی مثل پوسیدگی، ایجاد قارچ و مشکلاتی که ناشی از رطوبت زیاد است، حفاظت می‌کند. این مشکلات قبل از اینکه پیاز فرصتی برای رشد کردن پیدا کند، می‌توانند آن را از بین ببرند.

جلوگیری از عرق پا

برای جلوگیري از ایجاد بوی عرق پا، پودر را در کفش خود بپاشید. جوراب را فراموش کنید، پودر، پای شـما را خشک نگه داشته و می توانید بدون نگرانی، پابرهنه در آپارتمان راه بروید.

چوب جنگلی کفِ جیر جیر کننده

پودر بچه را بر روی سطح کفِ چوبی خانه تان بریزید و آنرا آرام بـه ترک ها واردکنید تا جلوی ایجاد صدای جیر جیر انها را بگیرد. مقدار اضافه آنرا پاک کنید و از صدای سکوت لذت ببرید.

اگزمای پوستی را با پودر بچه رفع کنید

اگر دچار اگزمای پوستی شده‌اید برای جلوگیري از خواش آن نواحی کافی اسـت کمی از این پودر را رویش بمالید تا اثر التهاب کاهش یابد.

ماندگاری ماتیک را با پودر بچه بیشتر کنید

برای آنکه ماندگاری ماتیکتان بیشتر شود کافی اسـت پس از آنکه ماتیک رابه لب مالیدید یک تکه دستمال کاغذی روی لب‌ها بگذارید آهسته کمی از این پودر را روی لب‌ها بپاشید. سپس یکبار دیگر لب‌هایتان را ماتیک بزنید.

پودر بچه را به عنوان شامپوی حیوانات استفاده کنید

احتمالاً می دانید کـه این پودر را میتوان بجای شامپوی خشک بکار برد، بهمین منوال نیز میتوانید آنرا جای گزین شامپوی حیوانات کنید. برای این‌کـه از شر بوی بد سگتان پس از جست‌وخیز فراوان آسان شوید می توانید کمی از این پودر رابه پشم‌هایش بمالید و پس از مدتی کوتاه بدنش را بتکانید. اینکار باعث میشود پشمشمان بسیار تمیز و لطیف شود.

از پودر بچه به عنوان اسپری بدن استفاده کنید

اگر اسپری بدن تان بـه پایان رسید الزاماًً وادار نیستید در شرایطی پا بـه خیابان بگذارید کـه نگران بوی بدن‌تان هستید. پس از حمام یک مشت از این پودر را زیر بغلتان بمالید تا مانع بوی بد تعرق شوید.