مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، محمد مرندی در صحبتی گفت: توافق امضا نخواهد شد تا زمانی که همه پرونده های آژانس اتمی حل و فصل گردد. بر اساس گزارشات، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تاکید نمود: که تهران تا زمانی که تمامی ادعایی های آژانس اتمی حل و فصل نگردد توافقی را امضا نخواهد نمود.

اعلام رسمی شرط ایران برای توافق هسته ای/لغو تحریم ها

اعلام رسمی شرط ایران برای توافق هسته ای/لغو تحریم ها

محمد مرندی به عنوان مشاوره ایران در گفتگوهای مربوط به لغو تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای با بیان آنکه متن توافق هسته ای آماده است و در انتظار امضای اروپایی می باشد تاکید نمود که تهران قبل از حل و فصل تمامی پرونده های مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق را امضا نخواهد نمود.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران در شبکه المیادین امروز دوشنبه به صراحت اعلام کرد: دولت های غربی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران دروغ می گویند و این موضوع امروز به وضوح ثابت شده است. به طوری که پس از حل و فصل دو پرونده اخیر تعداد پرونده های موجود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انرژی هسته ای کاهش یافت.

ایشان با بیان اینکه متن توافق هسته‌ای آماده و منتظر امضای اروپاییان می باشد گفت: تا زمانی که تمامی پرونده ها در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل نگردد تهران توافق نامه ای را امضا نخواهد نمود.

مرندی در ادامه  صحبت‌های خود با بیان اینکه باید توافق هسته‌ای به گونه ای انجام شود که امکان تقلب در آن وجود نداشته باشد اظهار کرد: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقل نمی باشد.

ایشان در این جلسه خاطر نشان کرد: ایران دیگر منتظر آمریکا نخواهد ماند و با کشورهای آسیایی روابط خود را برقرار خواهد نمود. همچنین آمریکا به دنبال سرگرمی در منطقه می‌باشد و ایران بهانه خوبی برای آن است. با این حال جهان در حال تغییر و پیشرفت می باشد و قدرت آمریکا رو به کاهش است که این موضوع هم باعث کاهش تحریم های ایران می گردد.

در جلسه شورای حکام آژانس در وین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه اعلام کرد: روند اجرای بیانیه مشترک توافق شده بین آژانس و ایران آغاز شده و پیشرفت های خوبی حاصل گردیده است. ایشان در مورد نصب دستگاه نظارت بر غنی سازی تاسیسات فردو و نطنز نیز اشاره کرد: این تجهیزات به ما کمک می کند تا تفاوت در دستور غنی سازی در این تاسیسات را هرچه سریعتر تشخیص بدهیم. منبع خبرآنلاین