در مواردی ممکن است مصرف سیر در افراد منع شود اما این افراد چه کسانی هستند؟ و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشند؟ افرادی که داروهای ضد انعقاد و داروهای کبدی مصرف می‌کنند. در مواردی که دارای حساسیت‌های معده می‌باشند. همچنین در بارداری، فشار خون و مصرف مداوم دارو خوردن سیر منع شده است.

خواص سیر خام

خوب است بدانید که هر فرد در سال به طور متوسط 0.9 کیلوگرم سیر مصرف می‌کند. هزاران سال قبل از اینکه این ادویه برای طعم دادن به غذا مورد استفاده قرار گیرد در فرهنگ‌های باستانی به عنوان یک درمان دارویی استفاده می‌گردید. در تمدن‌های چینی، مصری و رومی از خواص بی‌نظیر سیر برای سلامتی استفاده می‌کردند.
اسناد قابل توجهی در مورد خواص سیر به عنوان دارو وجود دارد که بر اساس آن نشان می‌دهد که سیر دارای فواید بسیاری برای سلامتی بدن انسان می‌باشد.
حالا در اینجا می‌خواهیم مهمترین خواص و فایده سیر را برای سلامتی بیان کنیم.

1-تقویت سیستم ایمنی

ایمنی بدن در واقع سپری است که در مرحله اول از بیمار شدن بدن جلوگیری می‌کند و یا اگر بیماری اتفاق افتاد با آن به مبارزه می‌پردازد.
مصرف سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود تا از سرماخوردگی و ورود ویروس آنفولانزا جلوگیری نماید.
کودکان در سال 6 تا 8 بار سرما می‌خورند این در حالیست که در بزرگسالان 2 تا 4 بار اتفاق می‌افتد. سیر خام دارای خاصیتی است که می‌تواند از سرفه، تب و بیماری‌های سرماخوردگی محافظت کند.
خوردن دو حبه سیر له شده در روز بهترین خاصیت را ایجاد می‌کند در برخی از خانواده‌ها در سراسر جهان به گردن فرزندانشان حبه سیر آویزان می‌کند که به رفع یبوست آنها کمک کند.

2-کمک به کاهش فشار خون

سکته مغزی و حمله قلبی از مهمترین نگرانی‌های بهداشتی در سراسر جهان می‌باشند فشار خون بالا یک عامل مهم برای بیماری‌های قلبی است
تصور بر این است که ۷۰ درصد از سکته‌های مغزی حملات قلبی و نارسایی‌های قلبی را ایجاد می‌کنند
در سراسر جهان فشار خون بالا عامل 13.5 درصد مرگ و میر می‌باشد
سیر جز یکی ازادویه‌های فوق العاده  برای افرادی که فشار خون بالا دارند می باشد. با این حال شما حتی اگر سیر را دوست ندارید می‌توانید از مکمل‌های سیر استفاده کنید.مکمل‌های سیر همانند سیر عادی باعث کاهش فشار خون، درمان تب و بسیار دیگر از بیماری‌ها می‌شوند.
در مصرف مکمل‌ها باید مطمئن شوید که این مکمل به اندازه ۴ حبه سیر در روز باشد. قبل از مصرف مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

3-کمک به کاهش سطح کلسترول

کلسترول یک جز چربی در خون می‌باشد که دو نوع کلسترول در خون وجود دارد. کلسترول بد LDL و کلسترول خوب HDL
بر اساس تحقیقات سیر می‌تواند سطح کلسترول تام و LDL را 10 تا 15 درصد کاهش دهد. از طرف دیگر خوردن سیر بر کلسترول خوب بدن شما تاثیری ندارد.
اگر شما دارای سابقه خانوادگی بیماری قلبی هستید و یا از آن بیماری رنج می‌برید می‌بایست سیر را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

4-کمک به پیشگیری سرطان

بر اساس تحقیقات مصرف سیر تازه می‌تواند باعث کاهش بیماری‌های مانند سرطان روده گردد
با توجه به مطالعه سلامت زنان آیووا، زنانی که مرتب در رژیم غذایی خود سیر به همراه سبزیجات و میوه مصرف می‌کنند ۳۵ درصد کمتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.