براساس تصمیم رئیس شورا و مرکز ملی رقابت شرط بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل خودروی شورا که باعث ممنوعیت خرید و ثبت نام خودرو برای افرادی که دارای پلاک فعال هستند اصلاح گردید. بر همین اساس اگر شما خودروی دیگری داشته باشید و پلاک خودرو به نام شما باشد و از تاریخ بنام شدن پلاک شما بیش تر از پنح سال گذشته باشد، می توانید در ثبت نام خودرو شرکت کنید و جزو متقاضیان خودروهای ثبت نامی باشید.

خبر مهم برای متقاضیان خودرو؛افراد دارای پلاک فعال هم می توانند ثبت نام خودرو نمایند.

خبر مهم برای متقاضیان خودرو؛افراد دارای پلاک فعال هم می توانند ثبت نام خودرو نمایند.

بر اساس گزارشات گروه اقتصادی، به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت یک تبصره الحاقی توسط رئیس شورا و مرکز ملی رقابت به وزارت صمت، خودروسازان و سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان ابلاغ و اعلام گردید.

بر اساس این تبصره ابلاغ شده که در آن رای شماره ۱۲۷/۰۲/ه ت هیئت تجدید نظر شورای رقابت اعلام گردیده است، افرادی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و از زمان پلاک آن ها ۵ سال می گذرد از ممنوعیتی که در بالا گفته شد مستثنی می باشند و می توانند خودرو ثبت نام نمایند.

بر اساس این بند افرادی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت نام و خرید خودرو برای آن ها وجود ندارد اما اگر عمر پلاک انتظامی آن ها بیشتر از ۵ سال باشد می‌توانند  برای خرید خودرو و ثبت نام اقدام نمایند و از طرح های فروش یکپارچه استفاده کنند.