در این پست از سایت استار بورس افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی,بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی را قرار دادیم برای افزایش کیفیت عکس و بالا بردن کیفیت عکس و تصاویر با هوش مصنوعی چکار باید کرد ؟ روش و نحوه و آموزش طریقه افزایش و بالا بردن کیفیت تصاویر و عکس با کمک هوش مصنوعی در سایت استار بورس …

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی,بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

آموزش بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی

ویرایش و بهبود عکس‌ها موضوع جدیدی نیست و سال‌هاست که از نرم‌افزارها و ابزارهای متعدد برای باکیفیت‌تر کردن عکس‌ها و برطرف کردن مشکلات تصاویر، استفاده می‌شود

طی سال‌های اخیر و با گسترش لوازم دیجیتال و شبکه‌های اشتراک‌گذاری عکس‌ها، این موضوع اهمیت بیشتری یافته و در تکنولوژی‌های AI یا همان هوش مصنوعی نیز الگوریتم‌های متعددی برای این منظور، ساخته شده است.

اما بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی چه‌طور ممکن است؟

حتما تصاویر قدیمی که تغییر یافته‌اند و به عکس‌های رنگی با وضوح بالا تبدیل شده‌اند را دیده‌اید؛ این مورد و بسیاری از قابلیت‌های دیگر، توسط هوش مصنوعی امکان‌پذیر است و ابزارهای متعددی برای بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی، توسعه داده شده‌اند.

در حال حاضر هوش مصنوعی در جهان پیشرفت چشمگیری داشته است؛ گسترش سیستم‌هایی است که به طور خودکار بتوانند اطلاعات را از داده‌ها استخراج کرده و پاسخ‌هایی سازگار با معیارهای مشخص تولید کنند. در ادامه این مقاله پلازا به نحوه بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی و معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ادیت عکس می‌پردازیم.

سایت های بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی

برای ادیت و بهبود کیفیت عکس‌ها، الزاما نیازی به نصب و یادگیری کامل نرم‌افزارهای فوتوشاپ را ندارید و بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی و در پلتفرم‌های متعدد، امکان‌پذیر است. برای این منظور نیاز نیست که همه‌ی تغییرات مربوط به هر کدام از جزئیات را خودتان انجام دهید؛ که نیازمند شناخت و مهارت کافی در رنگ شناسی و ادیت دارد؛ همانند آن‌چه که شاید شما هم در برخی اپلیکیشنی، مانندش را دیده باشید. مثلا تغییر حالت چشم‌ها در یک عکس، که با زدن یک ابزار، خود نرم‌افزار چشم‌ها را شناسایی کرده و حالت‌های مختلفی برای آن ایجاد می‌کند.

هنگام استفاده از هوش مصنوعی در زمان ادیت عکس لازم است با ابزارهای مختلف آن آشنایی داشته و بهترین و مناسب‌ترینشان را انتخاب کرد.

در این بخش به معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ادیت عکس، می‌پردازیم:

1. Let’s Enhance؛ سایت های بهینه سازی تصاویر با هوش مصنوعی

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای ادیت عکس است که می‌تواند کیفیت تصاویر را تا 4K ارتقا دهد. این برنامه دارای یک نسخه رایگان است که باید قبل از شروع کار، عکس را در صفحه آن رها کرده و به کمک فناوری‌های هوش مصنوعی، نویز تصویر را کم کرده و کیفیت آن‌ها را بالا برد. Let’s Enhance در واقع یک سایت آنلاین است که افزایش کیفیت تصاویر با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در آن امکان‌پذیر است. مراحل بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی با استفاده از سایت Let’s Enhance به شرح ذیل است:

به سایت وارد شوید.
با کلیک بر روی «انتخاب فایل» تصویر را بارگذاری کنید.
گزینه AI در قسمت حالت هوش مصنوعی انتخاب نمایید.
در بخش تنظیمات سطح شارپنس و رنگبری را انتخاب نمایید.
گزینه شروع کنید را برای پردازش تصویررا انتخاب نمایید.
بر روی دانلود نتیجه کلیک کرده تا تصویر پردازش شده ذخیره گردد.

2. بهینه ساز عکس آنلاین با هوش مصنوعی restorePhotos.io

ابزارهای مختلفی مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار گرفته‌ است که با استفاده از این ابزارها می‌توان نسبت به ارتقای کیفیت تصاویر، افزایش جزئیات و رنگی کردن آنها اقدام نمود. وب سایت restorePhotos.io یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که مخصوص افزایش وضوح چهره در تصاویر است. برای استفاده از امکانات وب سایت فوق، می‌بایست مراحل زیر را طی کنید.

آدرس را در نوار آدرس اپلیکیشن مرورگر موبایل یا کامپیوتر واردکرده، کلید Enter را بزنید.
روی کلید Restore your photos در صفحه اصلی کلیک کنید.
گزینه Upload an image راانتخاب کنید.
فایل موردنظر را انتخاب و روی کلید Open کلیک کنید.
تا اتمام فرآیند بارگذاری فایل روی سرور و پردازش آن صبر کنید.
تصویر بهبود یافته در کنار نسخه اصلی قرار می‌گیرد.
روی کلید Download Restored Photo در پایین صفحه کلیک کنید تا تصویر در حافظه داخلی دستگاه ذخیره شود.

3. آموزش افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی Deep image AI

یکی از ابزارهای کارامد با رابط کاربری قابل قبول جهت افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی، سایت Deep image AI است. در سایت deep-image.ai می‌توانید عکس‌های خود را از لحاظ نور و روشنایی و کیفیت با امکانات متنوع و مختلف سایت ویرایش و بهبود کیفیت دهید و پس‌زمینه یا اشیا داخل تصاویر را حذف یا محوکنید.‌

4. بهینه ساز عکس Fotor’s Photo Enhancer

یک بهینه‌ساز عکس آنلاین با هوش مصنوعی مبتنی بر وب است که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای ارتقای کیفیت عکس‌های شما ارائه می دهد ابزار Fotor’s Photo Enhancer است. این برنامه از مجموعه دستورالعمل‌های تقویت هوش مصنوعی قوی برای تشخیص و تصحیح رنگ و نور ، وضوح تصاویر، عکس‌های با کیفت بالا و بهبود عکس‌های تار استفاده می‌کند.

5. بهینه‌ساز آنلاین عکس icon8

این سایت یک ادیتور آنلاین است که با بهره‌مندی از هوش مصنوعی توانایی ارتقای کیفیت عکس‌ها را تا حد بالایی دارد. لازم است عکس موردنظر را در سایت icon8 آپلود کنید و عکس با کیفیت مطلوب خود را دریافت کنید.

6. Waifu2x

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

ابزار دیگری که امکان افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند، سایت Waifu2x است. این ابزار برای ارتقای کیفیت تصاویر از شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هدف اصلی از ساخت Waifu2x، ارائه ابزاری برای استفاده‌کنندگان انیمه بوده؛ اما با این برنامه امکان ادیت تصاویر و عکس‌ها هم وجود دارد.

7. Upscale

بهینه‌ساز عکس آنلاین با هوش مصنوعی Upscale

ابزار Upscale می‌تواند بدون کاهش کیفیت، وضوح تصاویر را زیادتر کند و عکس‌ها را با هر سایزی تا 4 برابر ارتقا دهد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه قابلیت افزودن جزئیات بیشتر به عکس با حفظ جزئیات طبیعی آن است.

بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی با استفاده از نرم افزارهای هوش مصنوعی

نرم افزار Lightroom که توسط مجموعه‌ی معروف Adobe System توسعه داده شده، یک نرم‌افزار کاربردی برای ویرایش و بهبود کیفیت تصاویر است. با استفاده از نرم‌افزار Lightroom، می توانید عکس‌های خود را از نظر کیفیت، نور، رنگ و … ارتقا داده و آن‌ها را مرتب کرده و دسته‌بندی نمایید. نرم‌افزار Lightroom همچنین امتیازاتی مانند اعمال فیلترها، تنظیمات دستی، تنظیمات خودکار، و سایر ابزارهای ادیت عکس را نیز فراهم می‌کند.

این نرم افزار قوی دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیاری برای ویرایش عکس‌ها و ایجاد اثرات و فیلترهای گرافیکی است. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید عکس‌ها را به آسانی ویرایش کرده و از آنها برای طراحی گرافیکی و چاپ و طراحی وب استفاده کنید. این نرم افزار در طراحی بنر، لوگو، پوستر، کاتالوگ و کارهای گرافیکی دیگر نیز کاربرد دارد.

آموزش نحوه بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

تا حدود یک دهه قبل، دوربین موبایل‌ها از کیفیت چندانی برخوردار نبودند و افراد کمی هم به دوربین حرفه‌ای دسترسی داشتند. همین موضوع موجب شده است تا کیفیت تصاویر غیرحرفه‌ای گذشته نسبت به زمان حال، بسیار پایین‌تر باشد. همچنین نبود فناوری‌هایی مثل تشخیص خودکار چهره، بر کاهش وضوح قسمت‌های مهم در عکس‌ها تاثیر داشته است.

معرفی اپلیکیشن EnhanceFox؛ افزایش کیفیت عکس با کمک هوش مصنوعی

خوشبختانه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مختلفی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان اقدام به بهبود کیفیت تصاویر، رنگی کردن آن‌ها و افزایش جزئیات نمود. وب سایت restorePhotos.io یکی از همین ابزارها است که به صورت اختصاصی روی افزایش وضوح چهره در عکس‌ها تمرکز دارد. برای بهره‌مندی از امکانات وب سایت گفته شده، تنها کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

اپلیکیشن مرورگر کامپیوتر یا موبایل خود را باز کرده و پس از تایپ کردن آدرس Restorephotos.io در نوار آدرس آن، کلید Enter را بزنید.
در صفحه اصلی وب سایت، روی کلید Restore your photos در وسط پنجره، کلیک کنید.

داخل صفحه جدید، روی کلید Upload an image کلیک کنید.
به محل ذخیره‌سازی فایل مورد نظر بروید و پس از انتخاب آن، روی کلید Open کلیک کنید.

صبر کنید تا فرایند بارگذاری فایل روی سرور و پردازش ابری آن به اتمام برسد.
چند لحظه بعد، می‌توانید تصویر بهبود یافته را در کنار نسخه اصلی در اختیار داشته باشید و آن‌ها را باهم مقایسه کنید.

برای ذخیره کردن عکس بهبود یافته در حافظه داخلی دستگاه، روی کلید Download Restored Photo در پایین صفحه کلیک کنید. همچنین با زدن گزینه Upload New Photo می‌توانید یک تصویر جدید را بارگذاری نمایید.

منابع :

.plaza.ir/
digiato.com