درباره تربیت فرزندتان با شوهرتان خصوصی و بدون حضور فرزند حرف بزنید، و جلوی او درباره ی تربیت و اشتباهات همدیگر و یا خودش صحبت نکنید. رفتارهای اشتباه والدین تاثیرات بدی روی فرزند دارد. آموزش و تربیت کودک اگر چه سخت به نظر می رسد ولی اگر نکات اصلی آن رعایت شود خیلی شیرین و لذت بخش می باشد. هرگز کودک خود را کتک نزنید چون کتک زدن باعث ترس بچه از پدر و مادر خودش می شود.

تربیت اصولی فرزند

تربیت اصولی فرزند

تعریف کردن از کارهای خوب بچه و تشویق کردن آن چیز بدی نیست، و بچه یاد می گیرد که کارهای خوب را انجام دهد در مقابل کارهای بد و کارهایی که ممکن است به او صدمه بزند را قاطعانه به او نه بگوید و اگر لازم بود دلیلش را به او بگویید. ممکن است این کار را ۱۰۰ بار برای او توضیح دهید.

۶ دلیل برای اینکه اشتباه کودکتو به همسرت نگی:

 اشتباه بچه را به شوهرت نگو

اشتباه بچه را به شوهرت نگو

۱- کودک احساس می کند والدین او را دوست ندارند، و در محیط خانه اش احساس ناامنی می کند.

۲- بازگویی اشتباه کودک، اشتباه بزرگی است که شما مرتکب می شوید، و این بازگو کردن شما باعث می شود که جسارت کودک برای تکرار رفتار و تثبیت رفتار اشتباه در کودک می شود.

۳-تنبیه فرزند باید دونفری انجام شود، کودک+ فقط یک والد(پدر یا مادر) ؛ بدون گزارش به والد دیگر

۴- وقتی پدر کودک می آید، کودک علاقه دارد با پدرش ارتباط داشته باشد و بازی کند، اما شما این وسط با بازگو کردن اشتباه کودک، باعث تخریب ارتباط بین کودک و پدر می شوید، که گاها پدر بخاطر خستگی کودک را تنبیه می کند.

۵- هم چنین همسرتان پس از کار به امید آرامش و استراحت به خانه می آید، پس فضای خانه تان را متشنج نکنید.

۶- گفتن اشتباه کودک به پدرش، خبرچینی را به کودک یاد می دهد، و این کار خوبی نیست.