از مهم ترین علائم این بیماری می توان به وجود خون در مدفوع،احساس خارش یا تحریک، درد یا ناراحتی، تورم وخونریزی در ناحیه مقعد و… اشاره کرد. در این مطلب ما به بررسی انواع بواسیر و روش های درمانی موثر در درمان بواسیر و روش های پیشگیری از بواسیر و علت ها و علائم بیماری بواسیر پرداخته ایم.سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید باعلائم و نشانه های هشدار دهنده بیماری بواسیر + بهترین و آسانترین راه های درمان و پیشگیری از بیماری بواسیر. . .

 

بواسیر یا هموروئید (hemorrhoid)

آیا شما هنگام اجابت مزاج احساس درد یا خونریزی دارید؟
آیا به پزشک مراجعه کرده‌اید و یا خودتان احتمال ابتلا به بیماری بواسیر یا هموروءید را نمی‌دهید؟
در این مطلب قصد داریم شما را با هر آنچه که باید درباره بیماری بواسیر بدانید آشنا کنیم. پس برای رفع ابهامات ذهنی خود در مورد این بیماری شایع، حتما این مطلب را مطالعه و سپس برای معاینه و تشخیص نهایی به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید.

بواسیر چیست؟

بواسیر یا هموروئید در واقع همان رگ‌های متورم در مقعد و پایین رکتوم (راست روده) هستند که وضعیتی بالینی شبیه به رگ‌های واریسی پا دارند. بواسیر می‌تواند در داخل راست روده (بواسیر داخلی) و یا در زیر پوست اطراف مقعد (بواسیر خارجی) ایجاد شود. در ادامه می‌توانید عکس بواسیر خفیف را مشاهده کنید.

تقریباً از هر چهار فرد بزرگسال، سه نفر ممکن است دچار بواسیر شوند. بواسیر دلایل مختلفی دارد، اما اغلب علت اصلی آن ناشناخته است. خوشبختانه در حال حاضر روش‌های موثری برای درمان بواسیر وجود دارد. معمولا بسیاری از افراد با شیوه‌های درمان خانگیه بواسیر و تغییر سبک زندگی خود تسکین می‌یابند. همچنین می توانید با متخصص معده و گوارش مشورت کنید .

علائم بواسیر

علائم و نشانه‌های بواسیر معمولاً به نوع بواسیر بستگی دارند. هموروئید خارجی که معمولا زیر پوست اطراف مقعد بروز می‌کند، دارای علائم احساس خارش یا تحریک، درد یا ناراحتی، تورم وخونریزی در ناحیه مقعد است. هموروئید داخلی که در داخل راست روده بروز می‌کند، قابل مشاهده نیست و بندرت باعث ناراحتی می‌شود. اما فشار یا تحریک هنگام دفع مدفوع می‌تواند باعث مشاهده علائمی مانند خونریزی و به رنگ قرمز روشن و گاهی درد و تحریک شود. اگر خون در بواسیر خارجی جمع شده و لخته (ترومبوز) ایجاد کند، می‌تواند منجر به هموروئید خونی یا ترومبوزه شود که دارای علائم درد شدید، تورم، التهاب و احساس یک توده سفت در نزدیکی مقعد است.

علت بواسیر

وقتی رگ‌های اطراف مقعد شما تحت فشار خروج مدفوع یا اسهال شدید کشیده می‌شوند، ممکن است برجسته یا متورم شوند. به طور کلی، بواسیر می‌تواند در اثر افزایش فشار در راست روده تحتانی به دلایل زیر ایجاد شود:

  • فشار آوردن به خود هنگام اجابت مزاج
  • نشستن روی توالت به مدت طولانی
  • ابتلا به اسهال مزمن یا یبوست
  • چاق بودن
  • باردار بودن
  • داشتن رابطه جنسی مقعدی یا آنال
  • داشتن رژیم غذایی کم فیبر
  • بلند کردن مداوم وزنه‌های سنگین