حافظه یکی از ویژگی های باارزش انسان ها میباشد که با ضریب هوشی رابطه ی مستقیم دارد و میتواند در کار و شغلتان زمینه ی موفقیت یا شکست شما را فراهم کند؛ شما با کمک حافظه می توانید خیلی از کارهای روزمره تان را به خوبی انجام دهید و برای همیشه یک فن یا روش را به خاطر بسپارید. اما احتمالا این مشکل برای شما هم پیش آمده است که برای خرید روزانه به سوپرمارکت مراجعه کرده باشید و کلاً فراموش کنید که چه چیزی می خواستید بخرید و یا در به خاطر سپردن یک شماره تلفن و یا متن دچار مشکل می شوید؛ یکی از علت هایی که می تواند تاثیر مستقیمی روی حافظه شما بگذارد تغذیه است استفاده از مواد غذایی ارگانیک و سالم به شما کمک می کند تا حافظه ی خوبی داشته باشید و حافظه تان تقویت شود.

مواد غذایی مفید برای مغز:

برای داشتن حافظه ی قوی بهتر است از رژیم سالم غذایی استفاده کنید و هم چنین مواد سالمی را در آن به کار ببرید، داشتن یک سری تمرین ها هم برای تقویت حافظه مفید می باشد و شما می توانید از آنها استفاده کنید. موارد زیر از مواد غذایی مفید برای حافظه هستند:

میوه ها:

  • توت از پیری مغز و زوال آن جلوگیری می کند و باعث بهتر شدن کارایی مغز می شود.
  • انگور هم یکی از میوه هایی است که باعث تقویت مغز می شود، انگور سرشار از پلی فنول که مغز را تقویت می کند.
  • هندوانه یکی دیگر از میوه های مفید برای مغز است که حاوی لیکوپن است.
  • آووکادو میوه ای سرشار از چربی تک غیر اشباع است که حافظه را تقویت می کند.

سبزیجات:

سبزی های تیره و برگدار به خاطر داشتن آنتی اکسیدان بالا باعث از دست ندادن حافظه در پیری می شوند. این سبزی ها از فولات زیادی تشکیل شده اند که حافظه و گردش خون در مغز را تقویت می کنند.

غلات و حبوبات:

گندم، جو پرک، نخود؛ جو دوسر، سیب زمینی شیرین و لوبیا از جمله کربوهیدارت هایی هستند که باعث تقویت حافظه می شوند.

غذاهای دریایی:

ماهی چرب از امگا 3 بالایی تشکیل شده است و خوردن ماهی یک تا دوبار در هفته باعث تقویت حافظه و هم چنین سلامت قلب می شود.

دانه ها:

دانه های کاکائو منبع بالایی از فلاونوئید ها هستند که از بالا رفتن کلسترول، لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری و هم چنین به حفظ پوشش رگ ها کمک می کند.

خوردن رزماری هم باعث بهبود تمرکز و هم چنین حافظه می شود. دانه کنجد هم منبع غنی از اسید آمینه تیروزین می باشد که تولید دوپامین را سبب می شود. دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث هوشیاری و دقت می شود.