افزایش وزن هم مانند کاهش وزن به مرور زمان اتفاق می افتد و بدن شما باید کالری بالاتری نسبت به کالری دریافتی که برای بدن لازم است، دریافت کند.
وجود بعضی ویتامین ها باعث چاقی صورت و افزایش وزن بدن می شود.

با مصرف بعضی ویتامین ها و مواد معدنی می توانید تناسب اندام و صورتی چاق و پر داشته باشید.

بامصرف این ویتامین ها صورت چاق داشته باش

بامصرف این ویتامین ها صورت چاق داشته باش

حتما این سوال برایتان الان پیش آمده است که کدام ویتامین ها هستند که باعث افزایش وزن و چاقی صورت می شوند؟ ادامه مطلب را باما همراه باشید تا این ویتامین ها را به شما معرفی کنیم:

ویتامین های گروه ب:

مهم ترین و تاثیر گذارترین ویتامین برای چاقی صورت و بدن ویتامین های گروه ب هستند.این ویتامین ها شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین(B2)، نیاسین(B3)، اسید پانتوتنیک(B5)، پیریدوکسین(B6)، بیوتین(B7)، اسید فولیک(B9) و کوبالامین(B12) می باشند.

اگر سطح این ویتامین ها در بدن کم شود، متابولیسم بدن به خوبی کار نمی‌کند و وزن شما کاهش می‌یابد. لوبیا، عدس، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، غلات کامل و … منابع مهم ویتامین های گروه ب هستند.

2

کلسیم:

در برنامه غذایی خودتان از موادی استفاده کنید که دارای کلسیم باشند ،کلسیم باعث چاقی صورت می شود، کلسیم دارای ویتامین و آنتی اکسیدان است که به عضلات ماهیچه های صورت کمک می کند و باعث چاق شدن صورت می شود‌.

ویتامین A:

نور خورشید روی پوست صورت تاثیر دارد و باعث تجزیه کلاژن های پوست صورت می شود ویتامین A این فرایند تجزیه را قطع کرده و از خارش ،خشکی و برآمدگی سطح پوست جلوگیری می کند.

ویتامین E:

ویتامین Eیک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قوی می باشد که انرژی خورشید را به خودش جذب می کند و تاثیرات منفی روی پوست را کاهش می دهد.
این ویتامین برای چاقی صورت و شادابی پوست و مو بسیار مفید است.

ویتامین C:

ویتامین Cبه پوست کمک می کند که پروتئین های خودش را حفظ و باعث تقویت استحکام آنها می شود. هم چنین ویتامین Cیک آنتی اکسیدان قوی در مقابل رادیکال های آزاد می باشد.

روی:

بیشترین مواد معدنی پوست در لایه بیرونی قرار دارند. روی باعث می‌شود دیواره‌های سلولی پوست پایدار بمانند. علاوه بر آن تأثیر زیادی در تقسیم و تخصصی شدن سلول‌ها هنگام رشد دارد.

منیزیم:

منیزیم باعث چاقی صورت می شود هم چنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. آجیل، میوه ها، دانه ها و حبوبات منابع منیزیم می باشند.

آهن:

آهن برای حمل اکسیژن در سلول‌های قرمز و گلبول‌های قرمز خون به عضلات و بافت‌های بدن نقش ضروری دارد.

در نهایت با تغذیه سالم می‌توانید تمام ویتامین‌های مفید را دریافت کنید. اگر در رژیم غذایی خود ممنوعیت مصرف داشته باشید می‌توانید با مصرف قرص‌های ویتامین، ویتامین‌های موردنیاز را دریافت کنید.