با افزایش سن تغییرات جسمی و روانی در بدن افراد ایجاد می شود که می تواند سلامتی و تندرستی در این افراد به چالش بکشد. ورزش کردن به صورت مداوم احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک مانند آرتریت، سرطان، دیابت، بیماری قلبی و… را کاهش می‌دهد و می‌تواند توان عمومی، تحرک و انعطاف پذیری تعادل و استقامت سالمندان را به همراه خلق و خوی آن ها بهبود دهد. رژیم غذایی مناسب در تامین سلامت روانی و جسمی افراد تاثیر مهمی دارد به طوری که رژیم های که دارای قند و غذاهای فرآوری شده اند تاثیر نامطلوبی را بر سلامت روان افراد می گذارند.

با رعایت این اصول سالمندی را به بهترین شکل سپری کنید!

با رعایت این اصول سالمندی را به بهترین شکل سپری کنید!

بر اساس اخبار های شنیده شده، سلامت روانی و جسمی تاثیر بسیار مهمی بر کیفیت زندگی افراد دارد که ما در ادامه چند توصیه مهم برای این ارکان مهم سالمندان خواهیم داشت. گزینه دیگر که در تامین سلامت روانی و جسمی اهمیت زیادی دارد خواب کافی می باشد. خواب کافی شبانه از ابتلا به بیماری‌های مزمن جلوگیری می کند و همچنین کمک به حفظ و تنظیم وزن بدن می کند. رابطه با دوستان و خانواده باعث کاهش استرس می شود و خود زمینه ساز سلامت روانی و جسمی افراد می شود.

خود را در خانه حبس نکنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت کوتاه باعث می شود ویتامین دی مورد نیاز بدن تامین گردد و باعث سلامت استخوان و بهبود عملکرد عضلانی و سیستم ایمنی می شود. بیرون رفتن و در کنار دوستان بودن به کاهش استرس و افزایش سلامت روانی کمک فوق العاده می کند.

برای فعالیت هایی که علاقه بسیار دارید وقت بگذارید و از انجام آن ها لذت ببرید که همین باعث می‌شود که خلق و خوی شما را بهتر کند.