مراقبت کافی از روده ها در بهبود خلق خو و خواب خوب تاثیر جدی و مهمی دارد.یکی از عوامل مهم که باعث افزایش سلامت روده می شود این است که مواد مغذی را از خوراکی های مصرفی جذب کند.

این راهکار ها را فراموش نکنید

استرس مزمن

استرس بیش از حد معمولی باعث کاهش تولید عادی آنریم های روده می شوند.که این عامل باعث می شود فرد در معرض خطر ابتلا به عفونت و بیماری ها شود.حذف عوامل استرس‌زا تا حد امکان اهمیت دارد و سپس اصلاح رژیم غذایی، مصرف مکمل‌ها، انجام ورزش و خواب با کیفیت می تواند برای رسیدگی به منابع استرس کمک کننده باشد. همچنین استرس می تواند بر میزان غذا خوردن و خواب فرد تاثیرگذار باشد.

نخوردن آب کافی

حفظ آب بدن و نوشیدن مقدار کافی آب در شبانه روز یکی از ساده ترین راه هایی است که می توان به بهبود و سلامت روده کمک کرد

نداشتن خواب کافی

نداشتن خواب کافی می تواند تاثیرات جدی بر سلامت روده بگذارد . اهمیت خواب و کیفیت خواب مناسب تاثیر چشم گیری بر سلامت روده ها دارد.

آرام غذا نخوردن

یک راهکار بسیار ساده و بدون دردسر آرام و با آرامش و بدون استرس غذا خوردن است. این امر در کاهش مشکلات گوارشی و حفظ سلامت روده های ما تاثیر گذار است. خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما بسیاری از ما این نکته را فراموش می‌کنیم که هر چه غذا را بهتر بجویم، گوارش آن آسان‌تر خواهد بود و نفخ کمتری در دستگاه گوارش شکل می‌گیرد.

تغییر در سبک زندگی و توجه به عواملی که برای سلامتی ما مفید می باشند می تواند در سلامت دستگاه گوارش و درنتیجه خلق و خوی ما موثر باشد.