کاهش وزن و اهمیت آن در زیبایی و تناسب اندام و پیشرفت عرصه مد و مدلینگ باعث شده تا پزشکان هم برای لاغری و تناسب اندام راهکار های زیادی را کشف کنند.
یکی از این راهکار ها جراحی اسلیو معده است به این صورت که با برداشتن قسمتی از معده و کوچکتر شدن آن از حجم معده کاسته می شود و کاهش وزن صورت می گیرد. عمل اسلیو گاسترمتومی معده بسیار سخت می باشد ولی مراقبت بعد عمل مرحله ای بسیار مهم و اساسی است.

 

کاهش وزن

کاهش وزن

کسانی که این عمل را انجام داده اند از تسریع لاغری و کاهش وزن در 12 ماه اول عمل خبر می دهند ولی بعد از آن معمولا روند کندی دارد و به صورت آهسته وزن کاهش پیدا می کند.

چه کسانی دنبال این مدل عمل لاغری هستند؟

این عمل مناسب کسانی است که وزن زیادی دارند و با رژیم و ورزش نتوانستند به صورت دلخواه لاغر شوند. در هفته ها و ماه های اول باید به صورت مداوم به پزشک خود مراجعه کرده و وضعیت بخیه بهبود روند آن را پیگیری کنند.

در صورت وجود تب و عفونت و قرمزی در ناحیه عمل فورا باید با اورژانس و مراکز اضطراری تماس گرفته و پزشک خود را در جریان بگذارند.  وعده های غذایی بیشتری نسبت به قبل خواهند داشت زیرا حجم معده کوچک شده و باعث سیری زود هنگام می شود. از روز عمل تا حدودا چهار رفته باید استراحت کنند و از خود مراقبت کنند اگر دچار یبوست شدند حتما با پزشک تماس بگیرند. به پیاده روی مرتب و روزانه ادامه دهند و سعی کنند هرروز بیشتر از روز قبل پیاده روی انجام دهند.