? خودروی سیتروئن 2CV که در نوع خودش بی نظیر می باشد در یکی از حراجی های فرانسه ۲۱۰ هزار یورو یعنی حدود ۲۲۵ هزار دلار قیمت خورد و به فروش رفت. خودرو سیتروئن از جنس چوب و دارای انحنای خودرو های کلاسیک می باشد، این خودرو تماما چوبی با دست و کاملا ماهرانه و هنرمندانه ساخته شده است. ژان پل فاوند، خریدار این خودرو می باشد ، وی مجموعه دار یک موزه پر از آثار هنری می باشد.او درباره خریدش می گوید: ” این یک خودرو معمولی نیست، این یک اثر هنری بی نظیر است.”

خودرو چوبی سیتروئن

خودرو چوبی سیتروئن

قبل از این خودرو بالاترین قیمت مربوط به یک خودروی دیگر سیتروئن بود که ۱۷۲ هزار یورو به فروش رفت. این خودرو را نجار ماهری به نام میشل روبیلارد از چوب درخت گردو ساخته است. شاسی های این ماشین از چوب درخت گلابی و سیب می باشد، هم چنین کاپوت این ماشین از چوب درخت گیلاس ساخته است.

و وی با قلم درز و کاغذ سمباده انحناهای زیبا خودرو را شکل داده است. روبیلارد برای ساختن این خودرو ۵سال و نزدیک به ۵ هزار ساعت وقت گذاشته، و در نهایت این کار در سال ۲۰۱۶ تمام شده است.

سیتروئن (به فرانسوی: Citroën) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که امروزه شرکت تابعه‌ای از گروه استلانتیس محسوب می‌شود. شرکت سیتروئن در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن تأسیس شد.