در این بخش از سایت آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش کار با اندیکاتور مکدی MACD در تحلیل تکنیکال و روش استفاده از اندیکاتور MACD را قرار دادیم . اندیکاتور مکدی MACD یکی از بهترین و مهمترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در بورس و ارزهای دیجیتال می باشد که تحلیلگران با استفاده از این اندیکاتور روند صعودی و نزولی (واگرایی منفی و مثبت) را تشخیص داده و خرید و فروش خود را انجام می دهند . اندیکاتور مکدی MACD دارای یک هیستوگرام نیز می باشد که با استفاده از این هیستوگرام واگرایی منفی و مثبت در مکدی و روند صعودی و نزولی سهم تشخیص داده می شود . برای آشنایی کامل با طریقه استفاده از اندیکاتور مکدی MACD و آموزش تنظیمات و تمام بخش ها و قسمت های مکدی آن به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس …

آموزش کامل کار با اندیکاتور MACD؛ آشنایی با 3 استراتژی مکدی

معامله‌گران بسیاری وجود دارند که تمایل به یادگیری کار با اندیکاتور MACD را دارند، خبر خوب این است که در مقاله پیشرو کار با اندیکاتور MACD را به طور کامل و شفاف آموزش داده‌ایم.

این اندیکاتور از جمله محبوب‌ترین شاخص‌هایی است که می‌توان به وسیله آن معاملات مربوط به بازار بورس را با پیگیری کردن چگونگی روند بازار براحتی انجام داد. علاوه بر آن، شاخص ذکر شده به عنوان یک کمک کننده در عملیات تحلیل تکنیکال قیمت نیز در کنار شما خواهد بود.

در مقاله پیشرو که تحت عنوان آموزش کار با اندیکاتور MACD می‌باشد، در رابطه با اینکه شاخص MACD به چه معناست و چگونه می‌توان از آن در بازار بورس و در امر تجارت بهره‌ برد، صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

لزوم آموزش کار با اندیکاتور MACD

اندیکاتور MACD یا شاخص مکدی مخفف عبارت Moving average convergence divergence می‌باشد که معنای آن شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک می‌باشد.

این شاخص توانایی شناسایی کلیه فرصت‌های موجود در بین بازارهای مالی بورس را دارد و نقشی کمک کننده به شما در انجام عملیات تحلیل تکنیکال و در جهت بررسی وضعیت بازار بورس را ایفا می‌کند.

اگر یک معامله‌گر بتواند چگونگی پیاده سازی آن را فرابگیرد، تأثیر چشمگیر آن را در میزان موفقیت خود خواهد دید. در مقاله چگونگی کار با اندیکاتور MACD در رابطه با 3 مورد از رایج‌ترین استراتژی‌های اندیکاتور MACD صحبت خواهیم کرد و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اندیکاتور MACD چیست؟

اندیکاتور یا شاخص MACD قابلیت بررسی چگونگی وضعیت یک دارایی Asset’s momentum را داشته و می‌تواند چگونگی روند آن را، که می‌تواند به صورت صعودی یا نزولی باشد را مشخص کند. بنابراین هنگام کار با اندیکاتور MACD می‌توانید از سیگنال‌های تجاری که در جهت مشخص نمودن فرصت‌های احتمالی موجود در بازار می‌دهد، بهره مند شوید. بنابراین این شاخص از اندیکاتورهای دنبال کننده و مرسوم‌ترین شاخص‌هایی است که جهت عملیات تحلیل تکنیکال می‌توانید از آن استفاده کنید.

اجزای MACD

پیش از کار با اندیکاتور MACD باید بدانید که این اندیکاتور دارای سه جزء می‌باشد:

خط MACD: این خط در واقع قلب اندیکاتور MACD می‌باشد که می‌توان گفت یک سیستم متقاطع میانگین حرکتی کامل بوده که به صورت خودکار عمل می‌کند. به عبارتی این خط تفاضل بازه‌های دوازده تایی EMA میانگین متحرک نمایی از بازه‌های بیست و شش تایی EMA و به صورت کاملا پیش فرض می‌باشد.

خط سیگنال: این خط در اصل تفاضل بین بازه نه تایی EMA و خط MACD می‌باشد.

هیستوگرام مکدی: در اصل تفاضل بین خط MACD و خط سیگنال است