فردی در بانک با به دست گرفتن اسلحه ، آیت الله سلیمانی را با شلیک گلوله به شهادت رساند.این فرد از سوی نیروهای امنتیی دستگیر شد.

ترور آیت الله سلیمانی

ترور آیت الله سلیمانی

استاندار مازندران با بیان اینکه‌ ضارب ‌اهل همان منطقه است، تصریح کرد: ‌این سوءقصد به‌هیچ‌وجه ماهیت تروریستی ندارد و ضارب بی‌هدف شلیک کر‌ده ‌و شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته است.

وی با بیان اینکه‌ آیت‌الله سلیمانی‌ برای انجام امور ‌بانکی به بانک مراجعه ‌کرده بود و تا  این لحظه این اقدام، امنیتی و تروریستی ‌نبوده است، خاطرنشان کرد: ضارب از عوامل و نگهبانان شرکت انتظام بود که کارهای خدمات‌ انتظامی ‌را انجام می‌داد و اصلا کارمند نبوده است و با هویت کاملاً معلوم و مشخص مشغول خدمت بود.

استاندار مازندران با رد هرگونه مشاجره و درگیری در بانک تأکید کرد: ‌اسلحه مربوط به خود نگهبان بوده‌ و از شخص دیگری نگرفته ا‌ست.

آیت الله سلیمانی صبح امروز در حمله مسلحانه توسط افرادی به قتل رسید و ضارب نیز دستگیر شده است.عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) نماینده مجلس خبرگان رهبری است. وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ پس از عبدالنبی نمازی بود. وی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز بوده‌است.

جزئیات حادثه ترور امام جمعه سابق زاهدان

به نقل از یکی از شاهدان عینی نوشت: آیت الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده اند.ضارب از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است.خبر دیگر حاکی از آن است که ضارب نگهبان بانک بوده است. ایرنا/.