تکنولوژی جدیدی که راه رفتن را به معلولین باز میگرداند. گرت یان اسکام در یک حادثه در هلند با دوچرخه فلج شد و توان راه رفتن خود را از دست داد این مرد 40 ساله 12 سال است که نمی تواند راه برود.

فهرست دسترسی سریع

این فرد معلول اولین بار در سال قبل توسط تیم پزشکی عمل شد و دو حفره در مغز او بوجود آمد تا ایمپلنت بتواند فرمان را از مغز به نخاع برساند و عمل راه رفتن و ایستادن در این فرد معلول انجام شود. او از این عمل راضی است و می گوید حس بچه تازه راه رفته را دارم و بسیار خوشحالم.

فرد معلولی که با تکنولوژی جدید راه می رود!

فرد معلولی که با تکنولوژی جدید راه می رود!

این عمل با دقت زیادی توسط کادر پزشکی انجام شد و فرمان های مختلفی توسط کامپیوتر پردازش شده و به نخاع می رسد و فرد می تواند راه برود.این بیمار از پله ها راه می رود و می ایستد و می تواند راه رفتن را تجربه کنند

دکتر اسکام می گوید از اینکه می بینم بیمارم به راحتی راه می رود خوشحالم.

پروفسور کورتین از استفاده در سطح گسترده این فناوری خبر داد و امیدوار است این فناوری در بیماران تازه معلول شده جواب دهی بهتری خواهد داشت.

راه رفتن دوباره فرد معلول

 مرد معلول به لطف کاشت وسایل الکترونیکی در مغز توانسته است فقط با فکر کردن شروع به راه رفتن کند.وسایل کاشته شده الکترونیکی در مغز (موسوم به ایمپِلَنت)، افکار او را با کمک یک «ایمپلنت» دیگر که در نخاع نصب شده، به پاهایش منتقل می‌کند؛ انتقالی که به صورت بی‌سیم انجام می‌شود.

به گفته پروفسور گریگوار کورتین، سرپرست مطالعه از دانشگاه اکول پلی تکنیک لوزان، حرکات او آهسته اما روان است.او گفت: «اینکه می‌بینیم او خیلی طبیعی راه می‌رود حیرت‌انگیز است. این تغییری شگرف نسبت آنچیزی است که در گذشته موجود بود.»پروفسور کورتین می‌گوید: «به بازار خواهد آمد. گرت-یان ده سال بعد از تصادف این ایمپلنت را دریافت کرده. حالا تصور کنید که سیستم اتصال دهنده مغز و نخاع فقط چند هفته بعد از جراحت نصب شود. پتانسیل بهبودی فوق‌العاده است.»

منبع: بیتوته