سالمندانی که علاقه مند به مصرف این میوه در طول شبانه روز نیستند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار خواهند گرفت. بر اساس گزارشاتف افراد سالمندی که این میوه مهم را مصرف نمی‌کنند در معرض ابتلا به بیماری افسردگی قرار می گیرند. با توجه به مطالعات گسترده در ??آمریکا در سال ۲۰۱۳ سالمندانی که در طول هفته بین۲تا ۶ عدد ?گوجه فرنگی مصرف می کنند نسبت به افرادی که علاقه به مصرف گوجه فرنگی ندارند ۴۶ درصد کمتر در معرض ابتلا به افسردگی خفیف و شدید قرار می گیرند.

مصرف روزانه این میوه باعث کاهش آفتاب سوختگی در تابستان می شود!

مصرف روزانه این میوه باعث کاهش آفتاب سوختگی در تابستان می شود!

دانشمندان معتقدند که به احتمال زیاد لیکوپین موجود در گوجه فرنگی باعث بهبود خلق و خوی می شود. این میوه همچنین به عنوان ماده ای ارزشمند برای بیماران مبتلا به کم خونی نیز می باشد.

? ویتامین c موجود در گوجه فرنگی باعث می شود جذب آهن در بدن افزایش پیدا کند، هنگامی که جذب آهن در بدن افزایش یابد هموگلوبین میوگلوبین بیشتری در بدن ساخته می شود و در نتیجه باعث می‌شود به سلول ها و بافت های بدن اکسیژن رسانی با سرعت و کیفیت بیشتری انجام گیرد.
لازم است بدانید که تقریباً هر لیوان گوجه فرنگی چیزی حدود ۲۷ درصد ویتامین c مورد نیاز بدن را تامین می نماید.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف روزانه و منظم گوجه فرنگی در فصل تابستان مانع آفتاب سوختگی پوست و در نتیجه ابتلا به تومورهای پوستی که در اثر پرتو های فرابنفش خورشید که از نوع uvb می باشد را کاهش می دهد.