افرادی به محصولات غذایی آلرژی دارند و باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شوند، سازمان غذا و دارو کارخانه جات تولید بعضی از محصولات آلرژی زا را موظف کرده است که از برچسب آلرژی زا روی محصولات استفاده کنند تا افرادی که حساسیت دارند از آنها مصرف نکنند.

خوراکی هایی که باعث حساسیت می شوند

خوراکی هایی که باعث حساسیت می شوند

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که به غذا و محصول خاصی حساسیت دارید حتما قبل از مصرف آن، از عوارضش اطلاع داشته باشید و به مواد تشکیل دهنده آن ماده غذایی بیشتر اهمیت بدهید.

علائم آلرژی غذایی ممکن است به صورت کهیر، اسهال و درد معده باشد، البته آلرژی شدید به نام آنفیلاکسی باعث بروز علائم مثل حس خس سینه، فشار خون پایین و در نهایت از دست دادن هوشیاری شود.

آلرژی زا

آلرژی زا

در ادامه برخی از مواد غذایی باهم مرور می کنیم که باعث ایجاد آلرژی می شوند:

۱-هلو:

در اروپا در منطقه مدیترانه آلرژی به هلو شایع تر است، این افراد به گرده غان حساسیت دارند و یا به پروتئین های غیر اختصاصی ناقل لیپید که در پوست هلو می باشد حساسیت دارند.

۲-?گوشت قرمز:

آلرژی به گوشت قرمز با نام آلرژی آلفا گال شناخته شده است، که بعد از ۲تا ۶ ساعت علائم آن که شامل کهیر، اسهال و مشکلات تنفسی است، بروز پیدا می کند. افرادی که به گوشت قرمز حساسیت دارند ممکن است به لبنیات و محصولات ژلاتین حیوانی نیز حساسیت داشته باشند.

۳-?آووکادو:

آلرژی به آووکادو به دلیل سندرم لاتکس میوه است،مواد غذایی مثل آووکادو، موز و کیوی دارای پروتئین شبیه به لاتکس هستند.

۴-?نیکل:

مواد کنسرو شده مثل؛ لوبیا سبز، رب گوجه فرنگی و … که در قوطی های بسته بندی حاوی نیکل هستند باعث بروز حساسیت می شوند.که بعد از خوردن این مواد غذایی در گلو و دهان می شوند.

۵- ?ژلاتین:

حساسیت به ژلاتین نادر است ولی ممکن است کسانی باشند که به ژلاتین حساسیت داشته باشند ،غلظت ژلاتین در آب‌نبات های جویدنی بیشتر است.

۶-شراب:

افرادی ممکن است به پروتئین، کپک ها و یا آنزیم های شراب حساسیت داشته باشند. این افراد در پردازش الکل دچار مشکل اند و علائمی مثل سردرد، سرگیجه و استفراغ دارند.

۷- ?بیکن:

حساسیت ممکن است به گوشت خوک باشد ،هم چنین سوسیس کالباس و سس قرمز تقریبا طیف مشترکی با گوشت خوک دارد.