آیا کسی را میشناسید که از زیبایی و جوانی خوشش نیاید و یا نخواهد زیباتر شود؟ چند ویتامین میشناسید که در زیبایی تاثیر داشته باشد؟ یکی از ویژگی ها و خواسته های طبیعی هر انسانی اینست که همیشه به دنبال راهی برای زیبا شدن ظاهر خودش است و این ویژگی مرد و زن نمیشناسد و هر جنسیتی این کمالگرایی را در خود دارد.

فهرست دسترسی سریع

بماند که بسیاری در این زمانه ترجیح میدهند خود را زیر تیغ جراحی ببرند و یا با روش های مختلف مثل بوتاکس و کشیدن پوست، صورتشان را جوان کنند اما این پست برای زیبا جویانی است که همیشه روش های طبیعی و بی خطر را برای رسیدگی به خود ترجیح میدهند.

ویتامین c بخصوص برای زنان و زیبایی شان بسیار مهم است چرا که باعث استحکام پوست و تقویت مو و ناخن میشود و ویتامین زیبا کننده نام دارد. در ادامه از فواید ویتامین سی برای زیبایی و منابع طبیی دریافت آن بیشتر مطالعه بفرمایید.

ویتامینی که شما را خوشگل میکند کدام است؟ مثل سلبریتی ها ویتامین زیبا کننده بخورید!

ویتامینی که شما را خوشگل میکند کدام است؟ مثل سلبریتی ها ویتامین زیبا کننده بخورید!

ویتامین C برای زیبایی

احتمالا در میان سایر ویتامین‌های موثر بر زیبایی پوست و سالم و سرحال به نظر رسیدن آن، ویتامین C از همه مشهورتر است. می‌دانستید مانکن‌ها و مدل‌ها روزانه یک عدد قرص ویتامین C بعد از صبحانه میل می‌کنند؟ علاوه بر فواید شگفت‌انگیز ویتامین C برای پوست و مو، این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن و نیزتولید کلاژن بسیار موثر است.

حدود ۸۰ درصد از پوست بدن ما را ماده کلاژن تشکیل می‌دهد و با بالا رفتن سن، تولید کلاژن هم کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت علت چروک شدن پوست هم کند شدن روند تولید کلاژن است.

اما ویتامین ث به عنوان یک ویتامین محلول در آب در بدن تولید نمی‌شود و برای رساندن آن به بدن باید مواد غذایی بخورید که حاوی این ویتامین باشند.

این ویتامین در ترکیب با پروتئین برای تولید کلاژن لازم است. کلاژن یکی از پروتئین‌های بافت پیوندی پوست است که نقش مهمی در زیبایی پوست دارد.

این ماده، عمل غدد چربی پوست را تنظیم و در نتیجه از خشکی پوست، چین‌ و چروک صورت و موخوره جلوگیری می‌کند. ویتامین c برای حفظ سلامتی مو، چشم، دندان‌ها، مقاومت در برابر عفونت، درمان زخم‌ها و استحکام بافت‌های پوستی لازم است.

در حقیقت، ویتامین C در ترکیب با بیوفلاوونوئیدها از تجمع رنگ‌دانه‌ای پوستی که در اثر تابش آفتاب به لکه‌های قهوه‌ای تبدیل می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

این ویتامین، دیواره مویرگ‌های خونی را محکم می‌سازد؛ در نتیجه از کبود شدن یا خونریزی جلوگیری می‌کند. ترشح چربی از غدد چربی پوست را تنظیم می‌کند؛ بنابراین، از خشکی پوست و از خونریزی لثه‌ها جلوگیری می‌کند.

ویتامین ث آنتی‌اکسیدان است، یعنی از آسیب رادیکال آزاد به یاخته‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند

منابع غذایی ویتامین C عبارت‌اند از: انواع سبزیجات سبز مثل کلم بروکلی، کلم‎پیچ، فلفل سبز و گوجه‌فرنگی، انواع میوه‌های تازه مثل لیمو، پرتقال، گریپ‎فروت، طالبی، کیوی و توت‌فرنگی، سیب‌زمینی، مویز سیاه، شاتوت، تمشک، آلبالو، گیلاس و انگور منابع غنی از فلاوونوئیدها هستند.