رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: زدن واکسن آنفولانزا برای افرادی که در معرض خطر هستند در زمان طلایی ضروری می‌باشد.
پیام طبرسی با اشاره به اینکه عفونت‌های تنفسی ممکن است از یک سرماخوردگی ساده شروع شوند گفت این عفونت‌ها در نهایت ممکن باعث ایجاد بیماری ذات الریه و عفونت های شدید دستگاه تنفسی گردند.

ایشان در ادامه گفت: با توجه به اینکه برای ذات الریه یا پنوموکوک واکسن وجود دارد می‌تواند از ایجاد این بیماری در افرادی که در معرض خطر هستند پیشگیری کند. اما متاسفانه ما سالانه با بروز شیوع بالا و حتی مرگ و میر ناشی از آنفولانزا روبرو هستیم.

تزریق بموقع واکسن آنفولانزا

ایشان همچنین با اشاره به اینکه واکسن موثر برای آنفولانزا وجود دارد خاطرنشان نمود: تزریق به موقع این واکسن در زمان طلایی خود یک روش پیشگیری بسیار کمک کننده در بستری افراد و مرگ و میر ناشی از انفولانزاست.
طبرسی همچنین با تاکید بر تزریق واکسن آنفولانزا برای افراد در معرض خطر گفت: می‌بایست سالمندان بالای ۶۵ سال و افرادی که به بیماری نقص سیستم ایمنی یا سرطان، دیابت، بیماری قلبی، کلیوی، کبدی و ریوی مبتلا هستند در آستانه فصل پاییز و در روزهای ابتدایی مهر واکسن انفولانزا را تزریق نمایند.

تزریق واکسن آنفولانزا زورتر از موعد

بنابر گفته‌های ایشان تزریق کردن این واکسن در زودتر از این بازه زمانی ممکن است ایمن زایی طولانی تا پایان فصل زمستان را برای فردی که این واکسن را تزریق کرده ایجاد نکند. در صورتی که دیرتر از این بازه زمانی تزریق گردد، باعث ایجاد ایمنی‌زایی دیرتر می شود که بی‌نتیجه است.
پیام طبرسی در ادامه اظهار کرد: در ایران از اواسط مهر معمولاً موج شیوع آنفولانزا آغاز می‌شود که ممکن است تا پایان سال چندین موج داشته باشد.
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اذعان کرد:امسال همانند سال‌های گذشته واکسن ایرانی آنفولانزا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا

طی تحقیقاتی که بر روی واکسن نو ترکیب ایرانی انجام شده است نشان می‌دهد که این واکسن اثربخشی‌های لازم را دارد و مورد تایید وزارت بهداشت نیز است.
ایشان همچنین در ادامه گفت: سویه‌های ویروس آنفولانزا در برخی از کشورها که در ماه‌های اخیر گردش کرده توسط سازمان بهداشت جهانی شناسایی می‌گردد و این سویه‌ها به تولید کننده گان واکسن ارائه می شود.
با توجه به گفته‌های ایشان تیپ‌های که باعث شیوع ویروس آنفولانزا در کشور نیمکره جنوبی طی زمستان گذشته شده‌اند توسط سازمان بهداشت جهانی به کشور سازنده واکسن در نیمکره شمالی ارائه خواهند شد.
پیام طبرسی به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ممکن است در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی دستگاه تنفس قرار گیرند توصیه نمود که نکات بهداشتی را رعایت کنند و برای پیشگیری استفاده از ماسک را جدی بگیرند.