دانستن نکات خانه داری سبب می‌شود که زندگی و کار خانه برای خانم‌ها آسان‌تر شود. امروزه با توجه به مشغله کاری و کارمند بودن بسیاری از خانم‌ها دانستن نکات خانه‌داری کاربرد فراوانی دارد و سبب می‌شود تا کار آنها آسان‌تر گردد. در ادامه مطلب می‌خواهیم به نکات خانه داری بپردازیم.

?ما در طول روز افراد زیادی را می‌بینیم که از نوشابه‌های گاز در کنار غذاهایشان استفاده می‌کنند و به اصطلاح خودشان بدون خوردن نوشابه غذا از گلوشان پایین نمی‌رود. با وجود آنکه ما از مضرات نوشابه آگاه هستیم اما آن را جدی نمی‌گیریم.

اگر شما که این مطلب را می‌خوانید جز افرادی هستید که مصرف نوشابه در شما زیاد است امیدوار هستم با خواندن این مطلب و و تامل بر روی آن ببینید با خوردن نوشابه چه اتفاقاتی برای شما پیش می‌آید و برنامه غذایی خود را تغییر دهید.

مضرات نوشابه

?نوشابه نوشیدنی است که سوخت و ساز بدن را به تعویق می‌اندازد و مانند یک سم در بدن عمل می‌کند. میزان اسیدی که در نوشابه‌ها وجود دارد چیزی شبیه به اسید باتری می‌باشد و قدرت پاک کنندگی آن از پاک کننده‌های سمی خانگی بسیار بالاتر است.

? لازم است گفته شود افرادی که به صورت روزانه و مرتب از نوشابه استفاده می‌کنند 48 درصد بیشتر در معرض سکته قلبی و مغزی هستند.همچنین مصرف زیاد نوشابه بیماری‌هایی مانند اختلال تنفسی، آسم و بیماری‌های مزمن ریوی را به دنبال خواهد داشت.

? کربناتی که در نوشابه وجود دارد باعث می‌شود که کلسیم استخوان کاهش یابد و سبب نرمی و شکنندگی آن می‌شود که طی سه مرحله اتفاق می‌افتد:

1- کربناتی که در نوشابه وجود دارد سبب سوزش معده می‌شود.
2- در اینجاست که معده برای درمان سوزش خود تنها اسیدی را که حاوی آن است آزاد می‌کن.د در واقع این آنتی اسید کلسیمی است که از خون گرفته شده است.

3- حالا در این مرحله خون که کلسیم کمی دارد مجدداً به استخوان‌ها بازگشته. اگر این اتفاق مرتب تکرار شود باعث می‌شود که عملکرد عضلانی بدن و مغز دچار اختلال گردد.

? داستان همین جا پایان نمی‌یابد. نوشابه همچنین دارای اسید فسفوریک است که باعث می‌شود که میزان ذخایر کلسیم بدن کاهش پیدا کند.
نوشابه دارای قند بسیار بالایی است که برای سیستم گوارش بدن خطر جدی به دنبال دارد.

ما در این مطلب می‌خواهیم ثابت کنیم که مصرف نوشابه با بدن سازگار نیست پس 14 مورد از استفاده غیر خوراکی نوشابه به عنوان پاک کننده‌های قوی را به اختصار شرح می‌دهیم:

استفاده مفید از نوشابه

استفاده مفید از نوشابه

مصارف غیرخوراکی نوشابه?

1- توانایی پاک کردن لکه چربی را از روی پارچه و لباس دارد.!!!
2- قابلیت از بین بردن اثرات زنگ زدگی را داراست. برای این کار لازم است یک اسفنج را به نوشابه آغشته کنید و روی قسمت‌هایی که دچار زنگ زدگی شده‌اند بکشید.
3- توانایی از بین بردن لکه خون از روی لباس و پارچه توسط نوشابه اثبات شده است.
4- اگر لکه‌های نفت در روی زمین وجود دارد می‌توان با ریختن نوشابه این لکه‌ها را از بین برد.
5- اگر قابلمه شما سوخته است می‌توانید نوشابه را در کف آن بریزید و بگذارید مدت زمانی خیس بخورد سپس آن را بشویید و دیگر اثری از سوختن نبینید.
6- هنگامی که کتری شما دچار رسوب زیادی شد می‌توانید با استفاده از نوشابه رسوب آن را از بین ببرید.
7- برای پاک کردن باتری ماشین می‌توانیم مقداری کمی نوشابه در آن بریزید.
8- اگر موتور ماشین خود کثیف است می‌توانید با نوشابه آن را تمیز کنید.
9- سکه‌های کدر و کهنه را می‌توان با نوشابه براق کرد. برای این کار سکه را در نوشابه خیس کنید تا براق شود
10- برای تمیز کردن کف آشپزخانه و بندکشی موزیک‌ها می‌توانید از نوشابه استفاده کنید. به طوری که نوشابه را در کف آشپزخانه بریزید و مدت زمانی صبر کنید، شما از دیدن نتیجه آن مطمئناً شگفت زده خواهید شد.
11- اگر آدامس به موی سرتان چسبید می‌توانید آن را با نوشابه از موی سر جدا کنید.
12- وقتی که ظروف شیشه‌ای و چینی شما دچار لکه شده‌اند با استفاده از نوشابه می‌توانید لکه‌های آنها را از بین ببرید.
13- هنگامی که لکه ماژیک روی فرش شما کشیده شد می‌توانید محلی را که ماژیکی شده مقداری نوشابه روی آن محل بریزید و چند دقیقه‌ای را صبر کنید تا خیس بخورد سپس آن را با آب و صابون بشویید.
14- یکی دیگر از استفاده غیر خوراکی از نوشابه می‌توان به تمیز و براق کردن سنگ دستشویی و توالت اشاره کرد.