سه ماه دارچین مصرف کنید اگر از الزایمر می ترسید دارچین به بهبود حافظه شما کمک میکند . عفونت های قارچی را با خوردن دارچین از بین ببرید و با مصرف این ادویه پوستی شاداب بدون آکنه داشته باشید.

دارچین ادویه ای دست و دلباز از دل طبیعت که دوست دار خیلی از خورد و خوراک و نوشیدنی های مااست.از دارچین در غذاها برای مزه دار کردن و یا در نوشیدنی هابه عنوان افزودنی مقوی استفاده کرد .
گستره دخالت های دارچین تنها به اینها محدود نمی شود و دارچین به شدت با سلامتی ما رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد. در ادامه به معرفی فواید بی نظیر دارچین می پردازیم .

1-دارچین ؛مبارز پر قدرت قند خون

دانشمندان ومحققان بسیاری ازمایش ها و مطالعاتی انجام دادند تا بفهمند دارچین در واقع روی چه کسانی وبرای چه عملکردی از بدنشان واکنش خوب نشان میدهد، بزرگسالان و حیوانات البته انهایی که از قند خون یا دیابت رنج‌ می برند هدف مبارزات جسورانه دارچین بوده است ، در ادامه باید بگویم که دانشمندان هنوز از بیان اینکه دارچین چطور عامل کاهش قندخون است ناتوان هستند،ولی اثبات کرده اند که اثرات دارچین درعرصه قندخون تا مدتها مانا است .

2-دارچین ؛ به جای شما وزنتان را کاهش میدهد

اگر میخواهید با خوردن وزنتان را کم کنیداز خوردن دارچین غافل نشویدزیرا دارچین بدون اینکه شمارا در جریان کارهایش قرار دهد شمارا لاغر میکند.
دانشمندان طی یک مطالعه ازمایشگاهی متوجه شده اند که در دارچین روغنی به نام «سینامالدئید»وجود دارد که پس از هدف گذاری سلول های چربی، باعث انرژی سوزی در بدن شما می شود.

3-دارچین؛ماشین آکنه زدایی پوست

دارچین سربازی که علیه پیری و چین و چروک صورت شما مبارزه میکند. این در حالی است که دارچین با تقویت کلاژن باعث جوانی پوست شده وشمارا با نشاط و شاداب نشان می دهد .
محققان ازمایشاتی برای کشف اثرات دارچین بر پوست انجام داده اند و مشاهده کردند دارچین باکتری هایی که عامل اصلی ایجاد آکنه است را از بین می برد .

4-دارچین ؛ دیوار دفاعی در برابرپیشروی سرطان

بله،دارچین شگفت انگیز تراز ان است که ما میپنداریم.
دارچین همه فن حریف در هر قسمت از بدن سرک می کشد و مانند مهندسی دست به ساخت و ترمیم و گاها جلوگیری بخشهایی می زند .گرچه مطالعه در حیطه ی تاثیرات دارچین در مورد سرطان نیازمند تحقیقات بیشتر و ازمایش های گوناگون است ولی طی مطالعات دست اول اخیر روی حیوانات و حتی سلول های رشد یافته در ازمایشگاه ها نتیجه گیری شد که دارچین توانایی بسزایی در کُند کردن روند رشد سلول های سرطانی را دارد و جالب تر از این حتی میتواند این سلول هارا از بین ببرد .پس مصرف دارچین رااز خود دریغ نکنید.

5-دارچین؛ادویه ای که در زور ازمایی فشار خون را شکست میدهد

با اینکه نمی توان با مطالعه ای کم ، تاثیرات و فواید گسترده و نامحدود دارچین را کشف کرد ولی با همان مطالعات کم نیز نتایجی پراهمیت و تضمینی به دست امده است .خبر خوب برای افرادی که از فشار بالا در عذاب هستند!! توصیه دانشمندان به شما مصرف هرروزه دارچین در بازه زمانی سه ماه است تا بتوانید فشار خون خود که به طور تخصصی به ان سیستولیک می نامند تا پنج‌واحد پایین بیاورید.

6-دارچین؛ آلزایمر را به کل فراموش کنید

این ادویه بی نظیر حافظه ی شمارا تبدیل به مغز انیشتین می کند.دارچین از انباشته شدن پروتئین مغز که از نشانه های بیماری غم انگیز آلزایمراست جلوگیری میکند در تحقیقاتی که در محیط ازمایشگاهی روی موش ها انجام شده این اتفاق ثابت شده است . در ادامه محققان دریافتند که دارچین در بهبود حافظه نقش بسزایی را ایفا میکند.

7-دارچین ؛ مبارزه با التهابات در افراد مسن

عمده مصرف دارچین به عنوان ادویه در غذاها بیشتراز نوشیدنی هاست.
در اطراف ما افراد مسن زیادی هستند که از التهاب هایی مانند آرتریت روماتوئید رنج می برند این التهاب به مرور در افراد مسن ایجاد می شود و شایع است اما بااین حال باید خبرخوبی به این سالمندان عزیز بدهم و ان این است که یک درمان طبیعی برای شما مصرف دارچین می باشد . دانشمندان ۱۱۵ نوع غذای حاوی دارچین و فاقد دارچین را بررسی کردند و متوجه شدند دارچین مبارزه خط مقدم در جنگ با التهاب است.

8-دارچین؛ کلسترول زدایی از رگ ها

همه می دانیم که کلسترول LDL به کلسترول بد و کلسترول HDL به کلسترول خوب معروف است.کلسترول بد در رگ ها رسوب کرده باعث انسداد رگ ها و بیماری های از این قبیل می شود.
حال اگر می خواهید این دو کلسترول را تنظیم کنید پیشنهاد دانشمندها ،خوردن دارچین به مقدار ۱/۴ قاشق چایخوری به مدت ۱۸ هفته است.در حالتی دیگر دانشمندان پس از ازمایش روی ۶۰ بزرگسال دریافتند که با مصرف ۱/۴ قاشق چایخوری به مدت ۴۰روز کلسترول بد انها کاهش یافت . پس دارچین فراتر از یک ادویه برای بدن ما می باشد.

9-دارچین؛ خط دفاعی بدن

با مصرف دارچین بدن خود را با سپاهی قوی به جنگ انواع باکتری ها ببرید. باکتری های گوناگونی وجود دارندکه بدن انسان رامستعد بیماری یا در معرض ان قرار می دهند پس استفاده از دارچین در غذاها و محصولات بهداشتی شمارا در امان نگه خواهد داشت.

10-دارچین؛ تارو مار برفک دهان

شاید بهتر باشد که بدانیم قارچ «کاندیدا آلبیکانس» عامل عفونت در واژن و برفک دهانی می باشد این عفونت ها قارچی می باشند و خطرناک . داروچین کار را برای بدن راحت تر کرده است و با قدرت فوق العاده این عفونت های قارچی را از بین می برد.

البته هر چیزی چه طبیعی باشد چه شیمیایی علاوه بر خاصیت های مفید، زیان هایی نیز برای بخشهای مختلف بدن دارد که برای دانستن ان باید به پزشک مراجعه کرد و همینطور استفاده به حد و مناسب و جلوگیری از افراط در مصرف ،خود از خیلی زیان ها جلوگیری میکند. از زیان دارچین در ادامه صحبتهایی میکنیم

قرمزی یا ورم پوست؛ ارمغان حساسیت به دارچین

خیلی از اشخاص به دلیل داشتن پوست حساس ممکن است به بعضی از ادویه ها ،مغز ها و .. حساسیت نشان بدهد
در حساسیت به دارچین این الرژی به صورت قرمزی پوست یا ورم زدن پوست خود را نشان دهد.
سوالی که پیش می اید این است که چگونه میتوان از داشتن حساسیت مطلع شد؟
پیشنهاد من به شما انجام تست حساسیت هست . همین حالا کمی روغن دارچین یا ماسک دارچین را روی پوست خود بگذارید و ۳۰دقیقه به دارچین مهلت دهید تا خود را نشان دهدو پس از ان پوست خود را با اب شست و شو دهید. چنانچه پوست شما قرمز شد یا حس سوزش و یا حتی با ورم همراه بود پس شما به این ادویه حساسیت دارید.

در انتها اگر میخواهید برای وعده های غذایی دارچین را وارد سفره هایتان بکنید پس از کیک دارچینی و دارچین پلو غافل نشوید .