باور غلطی که میگوید با نخوردن برنج و حذف آن به طور کامل از وعده های غذایی لاغر میشوید. حذف برنج هیچ وقت روش درستی برای لاغری نبوده و نیست همه ی گروه های غذایی باید مصرف شود اما اینکه چطور و چه مقدار بخوریم بسیار اهمیت دارد. بدتر از خوردن برنج جایگزین های اشتباه آن است به طور مثال 10 قاشق برنج با 5 قاشق خورشت 300 کالری به بدن میرساند اگر شما برنج را حذف کنید و این 5 قاشق خورشت را با 3 کف دست نان سنگگ بخورد مقدار کالری به 580 گرم افزایش می یابد این در حالیست که مصرف کننده خیال میکند با حذف برنج کالری کمتری دریافت کرده و انتظار کاهش وزن را دارد.

هنگامی که به طور ناگهانی برنج و یا نان را حذف کنید بی حال و بی انرژی و خلق و خوی عصبی به سراغتان خواهد آمد احساس سیری نخواهید کرد و میل به خوردن زیاد شده و همچنین انرژی کافی برای انجام امور روزانه را هم نخواهید داشت. بنابراین از تمامی مواد غذایی در رژیم خود به اندازه نیاز و معقول استفاده کنید.

اگر برنج رو حذف کنی چاق تر میشی!?

اگر برنج رو حذف کنی چاق تر میشی!?

باور غلط نخوردن نان و برنج برای لاغری

نان و برنج نخورید عادتی که بین تمام افراد رژیمی باب شده این است که به همدیگر می گویند نان و برنج را حذف کنید تا زودتر لاغر شوید. چون این ها نشاسته دارند و سبب افزایش وزن می شوند. در حالی که برنج دارای ویتامین ب، آهن و روی هست که برای سلامت پوست و مو لازم است. همچنین سبب می شود بدن دچار ضعف و بی حالی نشود. نان هم ارزش سیری بالایی دارد اما باید بر اساس رژیم غذایی مناسب نه با حذف یک ماده غذایی لاغر شوید.

رژیم غذایی برنج

جالب اینجاست که یک رژیم غذایی محبوب کاهش وزن حول محور برنج سفید می چرخید. این رژیم در سال 1939 برای درمان افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماری کلیوی ایجاد شد. رژیم غذایی فوق العاده کم چرب، رژیم برنج نامیده می شد. این رژیم غذایی ملایم و کم کالری بود که عمدتاً از برنج سفید، میوه، آب میوه و شکر تشکیل شده بود.
با این وجود، اثرات شگفت انگیزی بر سلامتی داشت، از جمله کاهش وزن و تسکین علائم بیماری کلیوی، با این حال، این یک رژیم غذایی بسیار محدود، کم چربی و کم کالری بود. بنابراین، نتایج ممکن است در مورد خوردن برنج به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی معمولی صدق نکند. با این وجود، اگر میزان کالری دریافتی خود را مدیریت کنید، می توانید برنج را در رژیم کاهش وزن بگنجانید.

فواید رژیم غذایی برنج

مزیت این رژیم این است که می تواند به شما کمک کند کنترل وعده غذایی را یاد بگیرید و مصرف میوه و سبزیجات تازه را بیشتر شروع کنید. این نوع رژیم همچنین ممکن است برای افرادی که دارای بیماری قلبی هستند که نیاز به رژیم غذایی کم سدیم و چربی دارد بسیار مفید باشد.یکی از بزرگترین مزایای رژیم برنج این است که این ایده که کربوهیدرات ها چیز بدی هستند را به چالش می کشد. بنابراین بسیاری از رژیم ها و برنامه های بهداشتی بر خوردن غذاها و وعده های غذایی کم کربوهیدرات تمرکز دارند. آنها این ایده را ترویج می کنند که کربوهیدرات = شر است. اما این فقط درست نیست.
بدن ما برای عملکرد موثر به کربوهیدرات نیاز دارد. مغز ما برای استفاده به عنوان سوخت به گلوکز نیاز دارد. کربوهیدرات ها دوست هستند نه دشمن.کلید خوردن کربوهیدرات ها، البته، خوردن نوع مناسب کربوهیدرات ها در قسمت مناسب است، که این همان چیزی است که این غذای رژیمی را ترویج می کند. رژیم غذایی برنج بر کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج (جای تعجب نیست)، سیب زمینی شیرین یا بلغور جو دوسر، در مقابل کربوهیدرات های ساده مانند کلوچه ها و کیک تمرکز دارد.زنی که از این رژیم پیروی کرده بود، در آمازون نظری نوشت. او اشاره کرد که برای او، روش‌های کم کربوهیدرات به سادگی برای کاهش وزن او کارساز نبود.
هر بدنی متفاوت است و برخی افراد ممکن است به حذف برخی از گروه های غذایی مانند کربوهیدرات ها واکنش خوبی نشان ندهند.حذف شدید کربوهیدرات ها می تواند منجر به خستگی، مه مغزی و گرسنگی شود – اما این رژیم با تامین سوخت بدن شما با کربوهیدرات های پیچیده به جای آن از بروز این علائم جلوگیری می کند. همچنین، این رژیم سبزیجات زیادی را تشویق می کند که کربوهیدرات های غنی از مواد مغذی محسوب می شوند.