خوردن و آشامیدن برای حیات انسان لازم و ضروری میباشد و احساس گرسنگی هم یک حس و خواسته ی طبیعی برای هر کسی است ولی تا زمانی که از حد معمول خارج نشود. اینکه با خوردن وعده های غذایی کامل باز هم همیشه احساس گرسنه بودن بکنید و دلتان هوس غذا کند این نرمال نیست و علت آن اینست که یا معده دچار بیماری است و یا این احساس گرسنگی به دلیل نیاز بدن به غذا نیست و چیز دیگری نیاز دارد.

در برخی موارد، بدن به خوردن غذای شما و سیر شدنتان واکنش نشان نمیدهد و شما باز هم دنبال خوردن میروید. علت هایی مثل استرس و اضطراب که امروزه بسیار شایع است میتواند باعث حس گرسنگی دائمی شما باشد؛ همچنین به پروتئین دار بودن غذایی که میخورید دقت کنید چون علت گرسنگی تان میتواند عدم رساندن پروتئین به بدن باشد.

علاوه بر نکات گفته شده هر چقدر اشتها و میل فرد به غذا خوردن بیشتر باشد و احساس گرسنگی دائم داشته باشد نشان از سردی معده اوست. پرخوری، خوردن غذاهای ناسالم، عدم تحرک، تندخوری و نجویدن غذا و… سردی معده را به دنبال خواهد داشت و نتیجه ی آن احساس گرسنگی و افزایش وزن است. در ادامه روش های خانگی رفع سردی معده را مطالعه میفرمایید.

علت احساس گرسنگی دائمی

بی خوابی

خشکی بدن

دارو های ضدافسردگی

پریود شدن

دیابت

هیپوگلیسمی

چاقی

تیروئید پرکار

استرس

افسردگی

درمان خانگی سردی معده

چای بابونه: نوشیدن چای بابونه یکی از راه‌های برطرف کردن التهاب و سردی معده است، می‌توان این چای را همراه با نبات یا لیموترش مصرف کرد

آب برنج: آب برنج هم یکی دیگر از داروهای مفید برای درمان سردی معده و ترش کردن معده است، این نوشیدنی را می‌توانید در طول روزبه همراه مقداری عسل مصرف کنید تا مشکل سردی معده برطرف شود.

نعناع: استفاده از برگ‌های شفابخش نعناع هم که از دیرباز به‌عنوان یک داروی بی‌رقیب برای درمان کلیه مشکلات معده مشهور بوده که می‌توان با جویدن برگ نعناع یا عرق نعناع و چای نعناع را هنگام دل‌درد و سردی معده مصرف کرد تا التهاب برطرف شود

دانه رازیانه: دانه رازیانه می‌تواند مشکل سردی معده و یا هضم کند مواد غذایی در دستگاه گوارش را برطرف کند و به‌این‌ترتیب مشکل التهاب معده برطرف می‌شود.

روغن کرچک: مقداری روغن کرچک را به معده خود بزنید. سپس این نواحی را ماساژ دهید. بعدازاینکه تمام معده شما چرب شد، بهتر است با یک حوله یا کیسه آب گرم، شکم خود را بپوشانید.

عسل: برای رفع سردی معده از خواص شفابخش عسل استفاده کنید. شما می‌توانید دمنوش برای سردی معده  که مؤثر برای سردی معده است را با عسل ترکیب کرده و بخورید.

سرکه انگور: مقداری از سرکه انگور را در آب حل کنید. سپس این نوشیدنی گوارا را هرروز نوش جان‌کنید تا التهاب و سردی معده شما برطرف شود.